«Πωλητής για μία ώρα», ή επί το αγγλικότερον «Celebrity Selling», λέγεται η δράση που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου
και είναι αφιερωμένη στους ανά τον κόσμο πωλητές των περιοδικών δρόμου. Γνωστοί συμπολίτες μας μαζί με φίλους αναγνώστες και υποστηρικτές της «σχεδίας» φορούν το κόκκινο γιλέκο, και πέρα από το να δοκιμάσουν την τύχη τους στις πωλήσεις, έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν με τον τακτικό πωλητή του περιοδικού, να μάθουν για τον καθημερινό του αγώνα για μια καλύτερη ζωή και να αναλάβουν κι εκείνοι δράση κατά του κοινωνικού αποκλεισμού και των προκαταλήψεων, παραδίδοντας τη σκυτάλη, στις 13:00, στους αναγνώστες της «σχεδίας», οι οποίοι θα κάνουν το πόστο δικό τους και αυτοί για άλλη μία ώρα. Επιπλέον, φέτος, και για πρώτη φορά, σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας (5-11 Φεβρουαρίου) στη δράση θα συμμετάσχουν ομαδικά γραφεία και εταιρείες. Συγκεκριμένα, στην Αθήνα, εργαζόμενοι της διαφημιστικής εταιρείας McCANN Worldgroup, της ασφαλιστικής εταιρείας Interamerican, των εταιρειών Kantar Millward Brown και Kantar TNS, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χώρο της Έρευνας Αγοράς, αλλά και της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Teleperformance θα ενώσουν και εκείνοι τις φωνές τους ενάντια στη φτώχεια, μπαίνοντας στο κόκκινο γιλέκο. Το διακριτό κόκκινο γιλέκο, όμως, θα φορέσει και η ομάδα κορασίδων του ΠΑΟΚ στη Θεσσαλονίκη.
«Δεν μπορείτε να φανταστείτε το στομάχι που πρέπει να έχεις για να είσαι πωλητής στο δρόμο, ό,τι και να πουλάς, από κουλούρια και χαρτομάντιλα έως ένα περιοδικό δρόμου. Όταν φοράς το κόκκινο γιλέκο και προτείνεις το περιοδικό, γίνεσαι αόρατος. Μόλις έβγαλα το κόκκινο γιλέκο και περπάτησα, όλοι με χαιρετούσαν και μου χαμογελούσαν. Μεγάλο μάθημα πήρα σήμερα», τόνισε πέρσι ο γνωστός και αγαπημένος σεφ, Ηλίας Μαμαλάκης, που είχε φορέσει για πρώτη φορά το κόκκινο γιλέκο της «σχεδίας». «Απίστευτα μου φάνηκαν τα πρώτα μου λεπτά ως πωλητής. Δεν έβγαζα λέξη. Πρώτη φορά στάθηκα και παρατήρησα τον κόσμο να πηγαινοέρχεται. Και ξάφνου ήρθαν τα πρώτα ζευγάρια χέρια που ήθελαν το περιοδικό. Και ύστερα πέρασαν και άλλοι. Φίλοι. Άνθρωποι που δεν ήξερα. Περαστικοί που σταμάτησαν και ρώτησαν γιατί φοράμε τα κόκκινα γιλέκα. Δεν πρόλαβα να μιλήσω. Ο κύριος Νίκος δίπλα μου πήρε μία βαθιά ανάσα: “Αξιοπρέπεια, αλληλεγγύη και αγάπη. Για αυτό τα φοράμε”», περιέγραφε, με τη σειρά του, ο δημοσιογράφος Ευθύμιος Σαββάκης την περσινή του εμπειρία, ο οποίος θα αναλάβει και φέτος δράση. Καθώς φέτος η διεθνής εβδομάδα πωλητών περιοδικών δρόμου λαμβάνει χώρα από τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου έως την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, στην Ελλάδα, η συγκεκριμένη δράση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου, ξεκινώντας στις 12:00 στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Στην Αθήνα, το γιλέκο της «σχεδίας» θα φορέσουν η συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου (στην Εθνική Βιβλιοθήκη), οι τραγουδιστές Πάνος Μουζουράκης (Μετρό Ακρόπολη), Λεωνίδας Μπαλάφας (πλατεία Μοναστηρακίου), Νατάσσα Μποφίλιου (οδός Ερμού), οι ηθοποιοί Αλεξάνδρα Αϊδίνη (πλατεία Αγίας Ειρήνης), Γιώργος Κοτανίδης (πλατεία Κολωνακίου), Όμηρος Πουλάκης (στη λαϊκή αγορά των Εξαρχείων, επί της οδού Καλλιδρομίου), Γιούλικα Σκαφιδά (οδός Βουκουρεστίου & Πανεπιστημίου), Γιάννης Στάνκογλου (πλατεία Καπνικαρέας), Θεοδώρα Τζήμου (πλατεία Κοραή), ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης (πλατεία Συντάγματος), ο σεφ Αλέξανδρος Παπανδρέου (Μετρό Μοναστηράκι, έξοδος Αθηνάς) και ο παρουσιαστής Χρήστος Φερεντίνος (μέσω Instagram). Στη Θεσσαλονίκη, στα πόστα τους θα είναι στην ώρα τους και θα μας περιμένουν οι ηθοποιοί Νίκος Αναδιώτης (Τσιμισκή και Καρόλου Ντηλ), Γιώργος Νανούρης (Τσιμισκή και Αγ. Σοφίας), Γιολάντα Μπαλαούρα (Μητροπόλεως και Αγίας Σοφίας), η τραγουδίστρια Ματούλα Ζαμάνη (Τσιμισκή και Κομνηνών), ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Αναστασάκης (Τσιμισκή και Δ. Γούναρη), ο tattoo artist Γιώργος Μαυρίδης, μαζί με τον παρουσιαστή Γιώργο Λέντζα και τη Μόλυ (Τσιμισκή και Αριστοτέλους) και οι δημοσιογράφοι Κωστής Ζαφειράκης (Τσιμισκή και Π.Π. Γερμανού), Νικόλ Καζαντζίδου (πλατεία Αγίας Σοφίας), Ευθύμιος Σαββάκης (Τσιμισκή και Π. Μελά) και Αλέξανδρος Τανασκίδης (Τσιμισκή και Βενιζέλου). Οι κορασίδες του ΠΑΟΚ θα βρίσκονται στη συμβολή των οδών Ερμού και Αριστοτέλους. Οι άνθρωποι της McCANN Worldgroup θα είναι την Πέμπτη το πρωί, από τις 9:30 ώς τις 10:30 πμ. στο μετρό Χαλανδρίου, ενώ την ίδια ώρα οι άνθρωποι της Teleperformance θα στέλνουν, με το δικό τους τρόπο, μηνύματα αλληλεγγύης και αγάπης από τις στάσεις του ηλεκτρικού στον Πειραιά, του Μοσχάτου και της Καλλιθέας, και οι άνθρωποι της Kantar Millward Brown και Kantar TNS έξω από τις στάσεις Μετρό Αμπελόκηποι και Νομισματοκοπείο. Τέλος, το πρωί της Παρασκευής (9:30 με 10:30), οι άνθρωποι της Interamerican θα είναι εκεί, στις εξόδους του σταθμού Μετρό Συγγρού Φιξ, φορώντας πάντα το κόκκινο γιλέκο. Να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο πάντα της Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου, την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθούν δύο δωρεάν κοινωνικές περιηγήσεις «Αόρατες Διαδρομές», με οδηγούς πωλητές του περιοδικού, που θα ξεκινήσουν, όπως πάντα, από τα γραφεία της «σχεδίας», δίνοντας μία μοναδική ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν με την «άλλη πόλη», τον άλλο άνθρωπο, που μόνο «άλλος» δεν είναι. Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικώς στο 213 0231220 ή να στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα (info@shedia.gr). «112 εφημερίδες δρόμου, 41 χώρες, 5 ήπειροι, 14.000 άστεγοι πωλητές, 6.000.000 αναγνώστες, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP.
thestival – facebook