“Το Μετρό Θεσσαλονίκης παύει να είναι λόγια”, διαμήνυσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τον χαιρετισμό που απηύθυνε σήμερα στην παρουσίαση
του πρώτου ολοκληρωμένου σταθμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον σταθμό “Σιντριβάνι – Έκθεση”.
“Με μια μικρή καθυστέρηση 30 ετών, το ανέκδοτο παύει να είναι ανέκδοτο,. Το μετρό είναι εδώ. Μπορεί οι πολίτες να μην έχουν την ευκαιρία να το δουν, αλλά είναι το έργο είναι ολοκληρωμένο κατά σχεδόν 95%, όσον αφορά στην κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών. Λείπουν οι συρμοί και λείπει και ο ιδιοκτήτης. Ο ιδιοκτήτης είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους, την καθημερινότητά τους”, υπογράμμισε ακόμη ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του.
Απευθυνόμενος μάλιστα προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ανέφερε πως το Μετρό είναι ένα έργο που θα αλλάξει κατηγορία τη Θεσσαλονίκη και θα την μετατρέψει σε μια πόλη ευρωπαϊκή.
Στην τοποθέτηση του ο Αλέξης Τσίπρας άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις και σημείωσε πως “το Μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε.”
Υπογράμμισε επίσης πως “κατορθώσαμε να ολοκληρωθεί το έργο και ταυτόχρονα να αναδείξουμε, να προστατεύσουμε, να σεβαστούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά. Σπάσαμε τα ψευτοδιλήμματα της συντήρησης και των συμφερόντων. Το ψευτοδίλημμά που έλεγαν ή αρχαία ή Μετρό, το μετατρέψαμε και σε αρχαία και σε Μετρό”.
Μάλιστα, προανήγγειλε πως στα μέσα του 2019 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, υπογραμμίζοντας σχετικά πως “εκείνες που παραδοσιακά οι κυβερνήσεις με τα μεγάλα λόγια για την πόλη συνήθιζαν να ξεχνούν μαζί με τους πολίτες και τις ανάγκες τους”.
Σε ό,τι αφορά την κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα και ελλείψεις και εξήγγειλε μέτρα για την αντιμετώπισή τους.
Όπως είπε, “τον Αύγουστο του 2016 παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά». Συγκεκριμένα μίλησε για: Ληξιπρόθεσμα χρέη 102 εκατ. ευρώ. Ζημιές 32 εκατ. ευρώ, άδεια ταμεία. Ασυντήρητα λεωφορεία για μία 5ετία, κυκλοφορούσαν μόνο 245 από τα 622 λεωφορεία, ενώ εκατοντάδες λεωφορεία δωδεκαετίας είχαν πουληθεί δήθεν ως παλιοσίδερα. Τα αποθεματικά για αγορά νέων λεωφορείων ενώ έπρεπε να είναι 42 εκατ. ευρώ ήταν 700 ευρώ. Απλήρωτοι εργαζόμενοι και απεργιακές κινητοποιήσεις κάθε μήνα” ενώ τόνισε πως η κατάσταση αυτή δεν γίνεται να βελτιωθεί από τι μια μέρα στην άλλη.
Αναφερθείς στον ΟΑΣΘ και τα προβλήματά του, είπε ότι «τον Αύγουστο του 2016 παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά». Συγκεκριμένα μίλησε για: Ληξιπρόθεσμα χρέη 102 εκατ. ευρώ. Ζημιές 32 εκατ. ευρώ, άδεια ταμεία. Ασυντήρητα λεωφορεία για μία 5ετία, κυκλοφορούσαν μόνο 245 από τα 622 λεωφορεία, ενώ εκατοντάδες λεωφορεία δωδεκαετίας είχαν πουληθεί δήθεν ως παλιοσίδερα. Τα αποθεματικά για αγορά νέων λεωφορείων ενώ έπρεπε να είναι 42 εκατ. ευρώ ήταν 700 ευρώ. Απλήρωτοι εργαζόμενοι και απεργιακές κινητοποιήσεις κάθε μήνα.
Αναφορικά με τα μέτρα βελτίωσης της κατάστασης, ο πρωθυπουργός είπε ότι τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου.
Ακόμη, τον ίδιο μήνα τόνισε πως προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. 350 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για αναβάθμιση των αμαξοστασίων, ενώ ανακοίνωσε άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου.