Sunday, 17 November, 2024

Ομοφωνία στη σύσκεψη στην Π.Ε. Πέλλας για τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας

Θεοδώρα Τζάκρη: Να μας πει ο Υπουργός Μεταφορών πότε μπαίνει ο εργολάβος
Η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη μετείχε σήμερα Παρασκευή 25-10-2019 στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής στην έδρα της Π. Ε. Πέλλας στην Έδεσσα με θέμα τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, στην οποία είχαν προσκληθεί ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, οι βουλευτές, οι Δήμαρχοι και όλοι οι φορείς της Πέλλας.
Τη σύγκλιση της σύσκεψης αυτής είχε ζητήσει η κ. Τζάκρη με επιστολή της στις 1-10-2019 που απέστειλε σε όλους τους επίσημους φορείς της Κεντρικής Μακεδονίας και της Πέλλας, με την οποία τους καλούσε σε συντονισμό για τη διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου δράσης, μετά τη δραματική τροπή που πήραν τα πράγματα όσον αφορά στο έργο των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας και τη σύγχυση που δημιουργήθηκε και την ανεπανόρθωτη έκθεση της κυβέρνησης, καθώς τόσο ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στα εγκαίνια της 84ης ΔΕΘ, όσο και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής στη Βουλή χαρακτήριζαν το έργο των Παρακάμψεων «ανώριμο μελετητικά» και έκαναν λόγο «για μελέτες που πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή».
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής, όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρης Μπίλιας, ως εκπρόσωπος του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, ξεκαθάρισαν ότι «οι μελέτες για την κατασκευή των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας είναι ώριμες από τον Δεκέμβριο του 2013 και το έργο είναι έτοιμο να προκηρυχθεί όταν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις». Ο κ. Μπίλιας τόνισε επίσης ότι «η χρηματοδότηση του έργου θα πραγματοποιηθεί από τα αδιάθετα που θα προκύψουν από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2013-2020».
Η κ. Τζάκρη, παίρνοντας τον λόγο, επεσήμανε τα εξής:
«Το έργο των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας είναι ώριμο μελετητικά από τον Δεκέμβριο του 2013, καθώς διαθέτει πλήρεις μελέτες και χαίρομαι που το ξεκαθάρισαν ο κ. Τζαμτζής και ο κ. Μπίλιας. Η κυβέρνηση πήγε να αδικήσει κατάφωρα την Πέλλα.
Είμαι βέβαιη πως ούτε ο Περιφερειάρχης, ούτε ο Αντιπεριφερειάρχης και οι βουλευτές της Πέλλας συνέπραξαν στην παραπληροφόρηση του Πρωθυπουργού. Πρέπει όλοι να είμαστε ενωμένοι για το καλό της Πέλλας.
Από το 2013 δεν έγινε ούτε σεισμός, ούτε πλημμύρα, ούτε κατακλυσμός για να αλλάξει το γεωμορφολογικό ανάγλυφο της Πέλλας. Το μόνο που άλλαξε ήταν η κυβέρνηση, αλλά υπάρχει συνέχεια στο Κράτος. Και θα χρησιμοποιήσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, τη Συμφωνία των Πρεσπών. Όπου ναι μεν άλλαξε η κυβέρνηση, αλλά η νέα κυβέρνηση επέδειξε ευλαβική προσήλωση στην τήρηση και την εφαρμογή της.
Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Εγώ λέω ότι υπάρχει συνέχεια στο κράτος. Αυτό που πρέπει να γίνει τώρα είναι να προχωρήσει η διαδικασία της απαλλοτρίωσης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με την καταβολή των αποζημιώσεων στους παρόδιους ιδιοκτήτες, που ενώ από τον Οκτώβριο του 2017 έχουν δοθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ 10.000.000 ευρώ για τις απαλλοτριώσεις του έργου, ακόμη δεν έχει κατατεθεί ούτε η αίτηση προσδιορισμού προσωρινής τιμής μονάδας από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση και την κατασκευή του.
Θεωρώ πολύ θετικό το γεγονός ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δια στόματος του αρμοδίου Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, προτίθεται να το χρηματοδοτήσει από τα αδιάθετα του ΕΣΠΑ της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου που θα προκύψουν από την επικείμενη αναθεώρησή του.
Στην περίπτωση αυτή υπήρξε μια πρωτοφανής παραπληροφόρηση του Πρωθυπουργού. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό. Είμαι βέβαιη ότι θα πάμε όλοι ενωμένοι με “ατζέντα Πέλλας” για το έργο και όχι με “ατζέντα Θεσσαλονίκης”, ούτε με “ατζέντα Σερρών”, επειδή η Πέλλα είναι ο μόνος νομός της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν συνδέεται με τη Θεσσαλονίκη με σύγχρονο οδικό άξονα και ως εκ τούτου πρέπει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για όλους μας. Όσον αφορά δε στο Τμήμα Μαυροβούνι-Νότια Παράκαμψη Έδεσσας, θέλω να σας ενημερώσω ότι η μελέτη είναι σχεδόν έτοιμη, καθώς λείπει μόνο η μελέτη των ενδιάμεσων τεχνικών έργων και του ηλεκτροφωτισμού και πρέπει να δει το Υπουργείο και η Περιφέρεια τι μέλλει γενέσθαι και με το τμήμα αυτό. Είναι κρίμα ο κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής ο νεώτερος να συμπεριφέρεται ως βουλευτής Σερρών και όχι ως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. Από εδώ πρέπει να φύγουμε όλοι με κοινό ψήφισμα, χωρίς υποσημειώσεις και ψιλά γράμματα. Να μας πει ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τι θα γίνει με τη χρηματοδότηση του έργου, τι κάνει με τις απαλλοτριώσεις και πότε -όχι αν- θα μπει ο εργολάβος για την κατασκευή του».
Μετά το πέρας της σύσκεψης η βουλευτής κ. Θεοδώρα Τζάκρη έκανε την εξής δήλωση: «Για μας ήταν θέμα τιμής. Με ικανοποίηση διαπίστωσα ότι όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι της Κεντρικής Μακεδονίας και της Πέλλας ομόφωνα συμφωνήσαμε ότι οι μελέτες του έργου είναι ώριμες και το ερώτημα που τίθεται τώρα στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών είναι ένα: “πότε μπαίνει ο εργολάβος για την κατασκευή του”».

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου