Με τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας ολοκληρώθηκε την Πέμπτη στη Βουλή η μάχη κυβέρνησης-αντιπολίτευσης για την ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας
με την οποία επιτρέπεται σε πτυχιούχους παιδαγωγικών από ιδιωτικά κολέγια που λειτουργούν στην Ελλάδα ως παραρτήματα ξένων ΑΕΙ, να διεκδικήσουν μία θέση στη δημόσια εκπαίδευση. Το επίμαχο άρθρο υπερψηφίστηκε με 153 ψήφους.
Η «Κ» παρουσιάζει την επιστολή-παράβαση 4061/2019 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το υπουργείο Παιδείας, βάσει του οποίου η υπουργός παιδείας, Νίκη Κεραμέως προχώρησε στο επίμαχο άρθρο 50 του νομοσχεδίου.
Ειδικότερα, το Υπουργείο Εξωτερικών έστειλε επισήμως την επιστολή-παράβαση 4061/2019 της ΕΕ στο υπ. Παιδείας στις 30/7/2019. Το ΥΠΕΞ έστειλε το έγγραφο της ΜΕΑ/ΕΕ το οποίο περιέχει προειδοποιητική επιστολή της Επιτροπής, λόγω κακής εφαρμογής της Οδηγίας 2005/36, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Το έγγραφο 4061/2019 αναφέρει δέκα λόγους, για τους οποίους η Επιτροπή θεωρεί ότι παραβιάζεται η Οδηγία 2005 και ζητά από την Ελλάδα απάντηση έως τις 26/9/2019.
Η απάντηση (από 20/9/2019) του αρμόδιου φορέα ΔΟΑΤΑΠ, την οποία παρουσιάζει η «Κ», επικαλείται την παράγραφο 4 του άρθρου 165 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και λέει ότι «οποιαδήποτε παρέμβαση στο ν. 3328/2005 -ο οποίος σε συνδυασμό με το άρθρο 16 παρ. 5 και 8 του Συντάγματος, αποτελούν την ελληνική νομοθεσία η οποία διέπει την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας-προς τον σκοπό αντιμετώπισης ζητημάτων τα οποία αφορούν στην από επαγγελματικής άποψης εξέταση αλλοδαπών τίτλων και τα οποία ανέκαθεν ενέπιπταν στις αρμοδιότητες άλλων οργάνων της ελληνικής Πολιτείας, θα συνεπαγόταν ανεπίτρεπτη παραβίαση των παραπάνω διατάξεων του Συντάγματος. Φορείς όπως τα Κολέγια του ν. 3696/2008 συνιστούν στο πλαίσιο της ελληνικής νομοθεσίας φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, δεν θα μπορούσε να αναγνωρισθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ, ως χρόνος σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, χρόνος σπουδών ο οποίος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα σε τέτοιο φορέα διότι τούτο θα συνιστούσε καταστρατήγηση των παραγράφων 5 και 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος, οι οποίες διέπουν την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας στην Ελλάδα».
Από την άλλη, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν στην «Κ» ότι η επιστολή έχει δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά την επαγγελματική αναγνώριση (και άρα τα σχετικά δικαιώματα) των πτυχίων και ο δεύτερος την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Ο ΔΟΑΤΑΠ αξιολογεί ακαδημαϊκά τα πτυχία των κολεγίων και άρα οι αρμοδιότητές του δεν σχετίζονται με το άρθρο 50 και τη συζήτηση στη Βουλή.
Kathimerini.gr