Monday, 23 December, 2024

Formula1 2020: Το πρωτάθλημα ξεκινά, όλες οι λεπτομέρειες

Το πιο παράξενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην 70χρονη ιστορία του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, επιτέλους εκκινεί

έπειτα από τέσσερις μήνες διεργασιών και συνεχών ανακατατάξεων, εξαιτίας των σημαντικών αλλαγών που έφερε στη ζωή μας ο COVID-19.
Τέσσερις μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι ανατροπές ήταν συνεχείς. Από τη ξαφνική –πλην, όμως, επιβεβλημένη- ακύρωση του αυστραλιανού γκραν πρι, μέχρι την –επιτέλους- οριστικοποίηση ενός αρχικού προγράμματος οκτώ αγώνων, οι οποίοι ξεκινούν απ’ αυτό το Σαββατοκύριακο και θα μας πάνε τουλάχιστον μέχρι τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και το ιταλικό γκραν πρι της Μόντσα.
Οι αλλαγές στις ομάδες
Έστω και με… καθυστέρηση, λοιπόν, η Formula 1 μπαίνει αισίως στην όγδοη δεκαετία της «ζωής» της και στη Liberty Media έχουν θέσει ως στόχο να γιορτάσουν με τον προσήκοντα τρόπο αυτήν τη συμπλήρωση των πρώτων 70 ετών παρουσίας της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και δεν είναι μόνον η αλλαγή στο logo της Formula 1, η οποία αποτελεί την πιο «ορατή» απόδειξη του ότι φέτος η χρονιά θα έχει κάτι το διαφορετικό. Μία από τις διαφορές έχει να κάνει με τις ομάδες. Η Toro Rosso μετονομάστηκε σε Scuderia AlphaTauri, καθώς ο ιδιοκτήτης της ομάδας Dietrich Mateschitz αποφάσισε να προωθήσει με αυτόν τον τρόπο την AlphaTauri, την εταιρεία ειδών ένδυσης και μόδας που δημιούργησε το 2016 με έδρα το Ζάλτσμπουργκ της Αυστρίας.
«Σαρωτικές» αλλαγές ενόψει 2021
Κι αν για το 2020 οι αλλαγές στις ομάδες ήταν αυτές που προαναφέραμε, για το 2021 τα πράγματα έχουν ήδη εξελιχθεί σε σημαντικότατο βαθμό αναφορικά με το line up. Η ανακοίνωση της οριστικοποίησης της συνεργασίας της Ferrari με τον Sebastian Vettel στο τέλος του 2020 άνοιξε τον δρόμο για την έλευση στο Μαρανέλο του Carlos Sainz. Ο Ισπανός, ο οποίος πριν από τρία χρόνια βρισκόταν σχεδόν εκτός Formula 1, όχι μόνον άρπαξε την ευκαιρία που του έδωσε η McLaren το 2019, αλλά με την απόδοσή του αναδείχθηκε σε κορυφαίο πιλότο εκτός της «πεντάδας» που κυριαρχεί (Hamilton, Bottas, Vettel, Leclerc, Verstappen).
Μοιραία ο Sainz τράβηξε τα βλέμματα και έτσι αποτέλεσε την επιλογή της Ferrari για αντι-Vettel από το ξεκίνημα του 2021. Στη θέση του Ισπανού στη McLaren έχει συμφωνήσει να πάει ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός προφανώς δεν έμεινε ικανοποιημένος απ’ αυτά που συνάντησε στη Renault κι έπειτα από μιάμιση σεζόν συνεργασίας με τη γαλλική ομάδα, θα μεταπηδήσει στη McLaren.
Για τη θέση του Ricciardo στη Renault έχουν ακουστεί πολλά ονόματα, προεξαρχόντων αυτών των Sebastian Vettel και Fernando Alonso. Ωστόσο, τα περιορισμένα οικονομικά της εργοστασιακής γαλλικής ομάδας, καθώς το πλήγμα από τον COVID-19 στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι τεράστιο, δεν επιτρέπουν κινήσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για πιλότο. Πολλά είναι τα ανοιχτά «μέτωπα» και σε άλλες ομάδες, όμως αναμένονται εξελίξεις εντός της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου και πολλά θα κριθούν εκ των αποτελεσμάτων…
Παράλληλα, οι πιλότοι θα έχουν τον απόλυτο έλεγχο της λειτουργίας του μονοθεσίου τους κατά τη διαδικασία της εκκίνησης, με το pit wall να μην μπορεί να παρέμβει. Προκειμένου να μειωθούν τα κλαταρίσματα ελαστικών έπειτα από επαφές με τις εμπρόσθιες πτέρυγες άλλων μονοθεσίων, αποφασίστηκε όπως τα πρώτα 50 mm των πλαϊνών κάθετων αεροδυναμικών βοηθημάτων των εμπρόσθιων πτερύγων να είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά από ανθρακονήματα και να μην επιτρέπεται η «ενίσχυσή» τους με μεταλλικά στοιχεία.
Σαφώς πιο ελαστικοί είναι από φέτος οι κανονισμοί αναφορικά με τις εσφαλμένες εκκινήσεις –τα περιβόητα jump starts-, αλλά και για τους πιλότους, οι οποίοι εξαιτίας κακής συνεννόησης δεν πηγαίνουν στην πλάστιγγα για ζύγισμα του μονοθεσίου τους κατά την επιστροφή τους στα pits.
Τα μονοθέσια του 2020 έχουν ένα μικρό «πτερύγιο» στο κάλυμμα του κινητήρα, καθώς θα πρέπει να είναι σε συγκεκριμένο και εμφανές σημείο τοποθετημένος ο αριθμός του πιλότου. Όσον αφορά στους μηχανικούς, θα έχουν μία ώρα ξεκούρασης περισσότερη σε σχέση με το 2019, καθώς το curfew αυξήθηκε από τις οκτώ στις εννέα ώρες. Κάθε ομάδα έχει το δικαίωμα να «σπάσει» το curfew δύο φορές μέσα στη σεζόν, δίχως να δεχθεί ποινή.
Τέλος, έπειτα από διάφορα… ευτράπελα που έλαβαν χώρα πρόσφατα, με αποκορύφωμα το ιαπωνικό γκραν πρι, τα αποτελέσματα του οποίου διαμορφώθηκαν με βάση την κατάταξη του προτελευταίου γύρου, επειδή στο φωτεινό πάνελ εμφανίστηκε νωρίτερα η καρώ σημαία, αποφασίστηκε η επαναφορά της… παραδοσιακής διαδικασίας. Έτσι, η ολοκλήρωση του εκάστοτε αγώνα θα συμπίπτει με τον κυματισμό της κλασικής καρώ σημαίας και όχι με την εμφάνιση αντίστοιχης φωτεινής ένδειξης.
Οι αλλαγές εντός πίστας
Σημαντικές είναι οι αλλαγές που υλοποιούνται φέτος συνολικά σε ό,τι αφορά στη διαδικασία των γκραν πρι, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα περιοριστούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες διάδοσης του COVID-19. Οι αλλαγές είναι πολύ σημαντικές, καθώς διαφοροποιούν σε τεράστιο βαθμό την όλη φυσιογνωμία του σπορ, όμως κρίνονται επιβεβλημένες, μιας και προέχει η υγεία του συνόλου. Έτσι το 2020…
Δεν θα έχουμε θεατές στις εξέδρες, τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες της σεζόν.
Οι ομάδες θα λειτουργούν με περιορισμένο προσωπικό στην πίστα, συγκριτικά με περασμένες χρονιές.
Θα είναι λιγότεροι οι δημοσιογράφοι που θα μπορούν να καλύπτουν τους αγώνες εκ του σύνεγγυς.
Δεν θα υπάρχουν motorhomes, αλλά τέντες για τις ομάδες και τους μηχανικούς.
Άπαντες θα φορούν μάσκες.
Για να μπορέσει να προσέλθει κάποιος στην πίστα θα πρέπει πρώτα να έχει υποβληθεί σε τεστ COVID-19, το οποίο θα πρέπει, φυσικά, να είναι αρνητικό.
Όσοι εισέρχονται στην εκάστοτε πίστα θα αποδέχονται τους όρους του κώδικα συμμόρφωσης της FIA που αφορά στην πρόληψη για τον COVID-19.
Τα μέλη των ομάδων θα πρέπει να αποφεύγουν τις περιττές επαφές.
Επιβάλλεται η τήρηση των κανόνων του social distancing.
Οι μηχανικοί στα γκαράζ θα εργάζονται μία ώρα παραπάνω την Πέμπτη και την Παρασκευή, καθώς το curfew μειώθηκε από τις 9 στις 8 ώρες.
Θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις και μεταξύ των μηχανικών, πράγμα που σημαίνει πως ενδέχεται να απαιτείται ακόμα και ο διπλάσιος χρόνος για να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες εργασίες, όπως π.χ. η αλλαγή ενός κινητήρα.
Οι συνεντεύξεις θα γίνονται μέσω Zoom ή σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, οι οποίοι θα πληρούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Δεν θα πραγματοποιείται παρέλαση των πιλότων.
Είναι στη διακριτική ευχέρεια του διευθυντή του αγώνα εάν θα υπάρχει κλασικό grid, ή εάν τα μονοθέσια θα εκκινούν απευθείας από τα γκαράζ για τον γύρο σχηματισμού.
Δεν θα υπάρχει απονομή στο βάθρο με τη μορφή που γνωρίζαμε έως σήμερα και, φυσικά, δεν θα υπάρχει «παιχνίδι» σαμπάνιας ανάμεσα στους τρεις πρώτους.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 2020
Ημερομηνία Χώρα
1. 5 Ιουλίου Αυστρία, Σπίλμπεργκ
2. 12 Ιουλίου Αυστρία, Σπίλμπεργκ
3. 19 Ιουλίου Ουγγαρία, Χανγκαρόρινγκ
4. 2 Αυγούστου Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστοουν
5. 19 Αυγούστου Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστοουν
6. 16 Αυγούστου Ισπανία, Βαρκελώνη
7. 30 Αυγούστου Βέλγιο, Σπα
8. 6 Σεπτεμβρίου, Ιταλία, Μόντσα
Οι ομάδες
Από την… pole position ξεκινά και τη φετινή σεζόν η Mercedes. Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια έγραψε ιστορία το 2019, με την κατάκτηση του έκτου συνεχόμενου τίτλου σε επίπεδο κατασκευαστών και, με δεδομένο πως φέτος οι αλλαγές στα μονοθέσια είναι περιορισμένες, αποτελεί το μεγάλο φαβορί για την επανάληψη του περσινού θριάμβου της. Δεν θα είναι εύκολη υπόθεση σε καμία περίπτωση, όμως κίνητρο υπάρχει και σε ομαδικό, αλλά και σε ατομικό επίπεδο. Άλλωστε, για τον Lewis Hamilton το 2020 μπορεί να αποτελέσει το έτος-ορόσημο, στο τέλος του οποίου θα έχει ισοφαρίσει το ρεκόρ των επτά τίτλων του Michael Schumacher. Αλλά και για τον Valtteri Bottas είναι, ίσως, το τελευταίο του «χαρτί», εάν θέλει να αποδείξει πως έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας ομάδας όπως η Mercedes…
Με πολλά όνειρα και ελπίδες ξεκινά και η φετινή σεζόν για τη Ferrari. Φάνηκε ξεκάθαρα το 2019, κυρίως μέχρι και τα μέσα του φθινοπώρου, πως κάτι έχει αλλάξει στην ιστορικότερη ομάδα της Formula 1, υπό την καθοδήγηση του Mattia Binotto. Έχει, όμως, κάνει το παραπάνω βήμα η Ferrari, ώστε να καταφέρει να υπερκεράσει το «εμπόδιο» της Mercedes; Στο Μαρανέλο θεωρούν πως κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων μηνών κατάφεραν να βρουν λύσεις στα περισσότερα από τα περσινά προβλήματα και πως η SF1000 θα είναι ένα μονοθέσιο με το οποίο η Scuderia θα καταφέρει να επιστρέψει στους τίτλους. Σε επίπεδο οδηγών σχεδόν τίποτα δεν άλλαξε. Γιατί, σχεδόν; Διότι ο Leclerc δικαίως αντιμετωπίζεται πλέον ως «νούμερο 1» οδηγός της ομάδας. Το ερώτημα είναι εάν στην τελευταία του σεζόν στην ομάδα ο Sebastian Vettel θα ακολουθήσει τα team orders ή εάν θα χαράξει δική του πορεία. Άλλωστε, οι δρόμοι του με τη Ferrari θα χωρίσουν στο τέλος του 2020… διαβάστε περισσότερα εδώ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου