Με καζάνι που βράζει μοιάζει ο κλάδος των μεταφορών ύστερα από ένα χρόνο πανδημίας με τους αυτοκινητιστές να έχουν ξεκινούν κύκλο κινητοποιήσεων
Έτσι, σε αποκλεισμό του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων θα προχωρήσουν την Παρασκευή 5 Μαρτίου οι ιδιοκτήτες φορτηγών διαμαρτυρόμενοι για τα πρόσθετα περιοριστικά μέτρα, τα οποία έχουν ληφθεί επιτρέποντας την είσοδο από τους συνοριακούς σταθμούς μόνο για 12 ώρες την ημέρα, δηλαδή από τις 7 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα.
Όπως καταγγέλλει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, το ωράριο αυτό είχε ήδη δημιουργήσει ουρά 8 χιλιομέτρων σήμερα το πρωί στο συνοριακό σταθμό των Ευζώνων.
Στον αυριανό αποκλεισμό μάλιστα θα συμμετάσχουν και συνάδελφοί τους μεταφορείς από τις γειτονικές χώρες, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία: «Καλούμε όλους τους αυτοκινητιστές να σταθούμε ενωμένοι και να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στα χερσαία σύνορα της χώρας, εξαιτίας της ασυδοσίας της Πολιτείας, η οποία λαμβάνει αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς! Αύριο στις 7πμ θα συγκεντρωθούμε όλοι, έχοντας και την υποστήριξη των ομόλογων Ενώσεων από τις γειτονικές Βαλκανικές χώρες, για να κλείσουμε το σύνορο των Ευζώνων ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στις συνοριακές διελεύσεις των φορτηγών οχημάτων με την εφαρμογή της τελευταίας Κοινής Υπουργικής Απόφασης» επισημαίνει προσθέτοντας ότι η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί καθώς μόνο από τον συγκεκριμένο συνοριακό σταθμό εισέρχονται καθημερινά περί τα 2.000 φορτηγά.
Την ίδια στιγμή μαζική ήταν και η συμμετοχή των αυτοκινητιστών ταξί στη σημερινή αυτοκινητο-πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών. Και μπορεί ύστερα από συνεννόηση με την αστυνομία να συμφωνήθηκε η παρουσία μόνον είκοσι ταξί έξω από το υπουργείο Οικονομικών, αλλά στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν περισσότεροι από 1.000 αυτοκινητιστές ταξί απ΄όλη την Ελλάδα.
Το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) συναντήθηκε σήμερα με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα από τον οποίο κατάφερε να εισπράξει κυρίως υποσχέσεις και μια κατηγορηματική άρνηση, η οποία αφορούσε και το βασικό αίτημα του κλάδου, τη χορήγηση επιδόματος ειδικού σκοπού. Συγκεκριμένα, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι θεωρεί εφικτό να υλοποιηθεί το αίτημα για κατάργηση του ΦΠΑ στην αγορά Ε.Δ.Χ. Ταξί αυτοκινήτου. Υποσχέθηκε ότι σε επόμενη συνάντηση θα έχει απάντηση για την ένταξη του κλάδου στα κοινοτικά προγράμματα υστερα από συννενόηση με το Υπουργείο Ανάπτυξης και ότι θα εξετάσει το ζήτημα της αναστολής φορολογικών υποχρεώσεων προσθέτοντας ότι πρόθεσή του είναι να παραμείνει στο 13% ο ΦΠΑ και μετά το τέλος της πανδημίας.
Οι ιδιοκτήτες ταξί καταγγέλλουν εφαρμογή από την κυβέρνηση μιας πολιτικής με δύο μέτρα και δύο σταθμά τονίζοντας ότι ο κλάδος έχει καταφέρει να μπει μόνο στην επιστρεπτέα προκαταβολή, την ώρα που έχουν θεσπιστεί μέτρα και αποζημιώσεις για άλλους μεταφορικούς κλάδους, όπως τα ΚΤΕΛ.
«Ενώ επιδοτείτε τις κενές θέσεις όλων των άλλων κλάδων των επιβατικών μεταφορών, τολμάτε και λέτε ότι το ταξί δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία γιατί έχει ενιαίο τιμολόγιο ανά διαδρομή και όχι ανά θέση. Που κι αυτές, για μεγάλο διάστημα τις καταργήσατε» αναφέρουν προσθέτοντας ότι καθόλη τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων έχει χαθεί μία ολόκληρη βάρδια, η νυχτερινή, εξαιτίας της απαγόρευσης της κυκλοφορίας.
Στο ψήφισμα που κατατέθηκε στον Πρωθυπουργό, στον Πρόεδρο της Βουλής, στα Πολιτικά Κόμματα και στα αρμόδια υπουργεία κάνουν επίσης λόγο για οικονομικό στραγγαλισμό του κλάδου των ταξί, το οποίο καλείται να επιβιώσει «χωρίς κοινωνική ζωή, χωρίς πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες, χωρίς νυχτερινή ζωή, χωρίς τουριστική κίνηση, χωρίς μαθητικά δρομολόγια. Μας υποχρεώσατε να παραμένουμε ενεργοί, για να μεταφέρουμε ποιους; Το μεταφορικό έργο των ταξί έχει μειωθεί σε ποσοστό 85% – 90%. Τα άδεια οικόπεδα και τα πάρκινγκ της Αττικής έγιναν νεκροταφεία για ταξί. Σε πανελλαδικό επίπεδο σχεδόν ο μισός στόλος είναι παροπλισμένος. Οι ιδιοκτήτες ταξί πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και τα πάγια έξοδα του αυτοκινήτου (ασφάλιση, τεχνικός έλεγχος κλπ.) χωρίς να έχουν κανένα, μα κανένα έσοδο», επισημαίνουν.
Χαρακτηρίζουν τη στάση της κυβέρνησης απέναντί τους «προκλητική» καταλογίζοντάς τους «εσκεμμένη και μεροληπτική στάση» και την επιστρεπτέα προκαταβολή «ανέκδοτο», τονίζοντας ότι με το πρόσχημα της επιστρεπτέας προκαταβολής, στην οποία – όπως επισημαίνουν – δεν έχει ενταχθεί ούτε το 50% του κλάδου, «διατυμπανίζει» ότι για το ταξί έχουν διατεθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ.
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανακρίβεια από αυτό. Σε όλη την ελληνική επικράτεια υπάρχουν περίπου 38.000 ιδιοκτήτες ταξί και άλλοι 15.000 οδηγοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται σε αναστολή και λαμβάνουν το μηναίο επίδομα που τους παρέχει η Πολιτεία. Με την λογική του υπουργείου Οικονομικών (τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι) είναι όλα καλώς καμωμένα. Όχι κύριε Σταϊκούρα, δεν είναι. Οι 38.000 ιδιοκτήτες ενισχύθηκαν από την κυβέρνηση με το «αστρονομικό» ποσό των 800 ευρώ, τον Μάιο του 2020. Όσοι κατάφεραν να μπουν στα τελευταία προγράμματα επιστρεπτέας προκαταβολής ενισχύθηκαν με άλλα 500 ευρώ. Όσοι κατάφεραν… Αυτό είναι όλο».
Δημοσιεύτηκε εκ νέου σε ΦΕΚ η απόφαση για τη στήριξη των ΚΤΕΛ
Στο μεταξύ δημοσιεύτηκε ξανά σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση για την ενίσχυση των επιχειρήσεων αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ με το ποσό των 19.787.719 ευρώ εμπλουτισμένη με δύο άρθρα που αφορούν τις υποχρεώσεις διαφάνειας και τη διαδικασία της αποζημίωσης.
Με τη νέα απόφαση ορίζεται ότι τα ποσά των αποζημιώσεων θα καταβληθούν στις εταιρείες Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ. το αργότερο έως την 30 Ιουνίου 2021.
Υπενθυμίζεται ότι από το συνολικό ποσό, τα 4.001.109 ευρώ θα κατευθυνθούν στις εταιρίες αστικών Κ.Τ.Ε.Λ. και Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και τα 15.786.610 ευρώ στις εταιρείες υπεραστικών Κ.Τ.Ε.Λ. και Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε.