Bρέθηκε ο κλεμμένος Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, ο πίνακας που είχε κλαπεί το 2012, μαζί με ένα ακόμη πίνακα του Μοντριάν.
Οι πίνακες βρέθηκαν σε μια κρύπτη στην Κερατέα. Η Αστυνομία έχει συλλάβει ένα άτομο το οποίο ανακρίνεται στη ΓΑΔΑ.
Τον πίνακα «Γυναικείο Κεφάλι» δημιούργησε το 1939 ο μεγάλος Πάμπλο Πικάσο και τον χάρισε στην Ελλάδα, με την τύχη του έργου να παραμένει άγνωστη μέχρι και σήμερα που εντοπίστηκε από τις ελληνικές Αρχές.
Η κλοπή των πινάκων έγινε μετά τις 4 π.μ. της 9ης Ιανουαρίου του 2012. Ο δράστης παραπλάνησε τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικους συναγερμούς και τελικά κατάφερε να μπει στο εσωτερικό της πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτιρίου.
Άρπαξε τους τρεις πίνακες και στη συνέχεια κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα.
Oι ερευνητές είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο «ψηλόλιγνος κουκουλοφόρος με το κοπίδι» και ο κανονικών διαστάσεων τσιλιαδόρος του εκτέλεσαν το τέλειο σχέδιο.
O πίνακας «Γυναικείο κεφάλι», ο οποίος εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη
Όμως το έργο έμεινε στα χέρια του εντολέα τους, καθώς οι πληροφορίες λένε ότι δεν κατάφεραν να το πουλήσουν. Στα υπόγεια κανάλια των παράνομων αγοραπωλησιών έργων τέχνης ο πίνακας που φιλοτέχνησε το 1939 ο Πάμπλο Πικάσο και ήταν δωρεά του ίδιου στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του στην Κατοχή βγήκε προς πώληση με τιμή κοντά στα 20 εκατ. δολάρια.
Παρά το ενδιαφέρον, όμως, δεν βρέθηκε αγοραστής καθώς από τη μία η τιμή του ήταν ιδιαίτερα υψηλή και από την άλλη το έργο είχε ένα σοβαρό μειονέκτημα: είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη, δηλαδή από ένα μουσείο και όχι από μια ιδιωτική συλλογή, κάτι που σημαίνει ότι ο αγοραστής θα το αποκτούσε μεν, όμως ουσιαστικά δεν θα μπορούσε να τον κάνει ποτέ δικό του όσα χρόνια κι αν περνούσαν. Έτσι ο πίνακας, λένε οι πληροφορίες, κρύφτηκε για τόσα χρόνια στην Ελλάδα και το τελευταίο διάστημα γίνεται και πάλι μια προσπάθεια να βγει προς πώληση στη μαύρη αγορά.
Όλοι οι αξιωματικοί που είχαν ασχοληθεί με την υπόθεση έχουν πλέον αποστρατευτεί, όμως ο φάκελος της μεγάλης αρπαγής είναι ανοιχτός και περιέχει πλούσια και εντυπωσιακά στοιχεία: το βίντεο που δείχνει τον ψηλόλιγνο φαντομά με το κοπίδι στο χέρι να σκίζει με χειρουργικό τρόπο τους τρεις πίνακες και να τους τυλίγει, το ίδιο το κοπίδι που χρησιμοποίησε για να τους βγάλει από τα τελάρα τους, 12 αταυτοποίητα δείγματα DNA και πέντε ίχνη από σόλες παπουτσιών.
Παράλληλα, υπάρχει αναλυτική έκθεση με τα στίγματα και τις επικοινωνίες κινητών τηλεφώνων στην ευρύτερη περιοχή της Εθνικής Πινακοθήκης εκείνη τη νύχτα, εκατοντάδες μαρτυρικές καταθέσεις, αλλά και υπηρεσιακές αναφορές και εκτιμήσεις για το ποιοι μπορεί να κρύβονται πίσω από την αρπαγή του αιώνα.
Το ενδιαφέρον των ερευνητών τράβηξε το γεγονός ότι ο ένας δράστης που μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε την κλειδαριά της μπαλκονόπορτας χωρίς να την παραβιάσει. Επομένως, είτε είχε αντικλείδι που κάποιος του προμήθευσε, είτε ήταν «επιστήμονας» στο άνοιγμα κλειδαριών, και αυτό είναι ένα στοιχείο που ίσως φωτογραφίζει την ταυτότητά του. Με δεδομένο ότι δεν βρέθηκε το παραμικρό στοιχείο που να συνδέει κάποιον από τους 105 υπαλλήλους της Πινακοθήκης με την κλοπή, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο δράστης ήξερε καλά πώς να ανοίγει σφραγισμένες πόρτες. Έχοντας αυτό το στοιχείο υπόψη τους, αλλά και τη φιγούρα του δράστη-ψηλός, λεπτός, σχετικά νεαρής ηλικίας, με αριστοτεχνικές κινήσεις και εμπειρία στις νυχτερινές επιδρομές- άρχισαν να ερευνούν ποιοι αλλοδαποί με τέτοια χαρακτηριστικά αποφυλακίστηκαν το τελευταίο εξάμηνο του 2011 από ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα. Το προφίλ τους ταιριάζει με αυτό δύο Αλβανών που είχαν αποφυλακιστεί εκείνο το διάστημα και ήταν ειδικοί στις «μπούκες» σε σπίτια και βίλες. Εκείνη την εποχή άλλωστε, λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης, υπήρχε εκτόξευση των κλοπών και ληστειών σε σπίτια και πολυτελείς κατοικίες, με την Ασφάλεια να προβαίνει σε δεκάδες εξιχνιάσεις συμμοριών.