Άκαρπες έχουν αποβεί μέχρι στιγμής οι συναντήσεις της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών
με τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας με κεντρικό θέμα την αντιμετώπιση της ραγδαίας αύξησης του κόστους των καυσίμων. Ελπίδα των οδηγών είναι να υπάρξει ένα θετικό αποτέλεσμα από τις συναντήσεις με τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης τις ερχόμενες ημέρες, κρούοντας το καμπανάκι για τα φορτηγά τα οποία καταλήγουν σε ξένους μεταφορείς.
Σε δηλώσεις του στο ThessToday.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης ανέφερε με δυσαρέσκεια ότι όλοι οι οδηγοί φορτηγών βρίσκονται σε στάση αναμονής και αναμένουν απαντήσεις από τα υπουργεία. Αν, ωστόσο, και οι νέες συναντήσεις πριν το Πάσχα δεν τελεσφορήσουν, τότε θα συγκαλέσουν εκ νέου έκτακτη συνέλευση με τα αντίστοιχα σωματεία της Αθήνας ώστε να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις. «Αναστείλαμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις αφού δέχθηκε επιτέλους η κυβέρνηση να μας συναντήσει. Στις συναντήσεις που είχαμε με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά και τον Υφυπουργό αρμόδιο για θέματα μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο εκφράσαμε τα προβλήματα που βιώνουμε με το κόστος στις μεταφορές εμπορευμάτων. Οι αρμόδιοι έχουν επίγνωση της κατάστασης και έδειξαν να κατανοούν τον πόνο μας. Μας δήλωσαν και ταυτόχρονα μας υποσχέθηκαν ότι υπάρχει μια κατεύθυνση να ενισχυθούν οι επαγγελματίες μεταφορείς είτε με πλαφόν είτε με επιδοτήσεις στα καύσιμα. Ωστόσο, από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης δεν ήθελε να πάρει θέση για τις τιμές στα πλοία και τον επίναυλο και δεν μας έδωσε καμία απάντηση», εξήγησε.
Η ελπίδα στα υπ. Οικονομικών και Ανάπτυξης
Μοναδική τους ελπίδα, σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη είναι οι επίσημες και θετικές απαντήσεις από τις ερχόμενες συναντήσεις με τα υπόλοιπα υπουργεία. «Μια λογική τιμή στα καύσιμα ζητάμε εδώ και καιρό ώστε να μπορούμε να εκτελούμε αξιοπρεπώς τις μεταφορές εμπορευμάτων. Αυτήν τη στιγμή το κόστος για Θεσσαλονίκη-Αθήνα έχει αυξηθεί κατά 250 ευρώ για ένα δρομολόγιο και για το εξωτερικό πάνω από 1.500 ευρώ. Είναι αδύνατον με τέτοιες τιμές να βγάζουμε τα φορτηγά μας στους δρόμους και να επωμιζόμαστε εμείς το κόστος. Ορισμένοι αυτοκινητιστές έχουν λάβει κάποιες αυξήσεις από τις εταιρείες αλλά δεν ανταποκρίνονται στα κόστη αυτά. Αισιοδοξούμε να ξεκαθαρίσει το τοπίο στις ερχόμενες συναντήσεις με τα υπόλοιπα αρμόδια υπουργεία» επισήμανε και στη συνέχεια συμπλήρωσε ότι:
«Σκοπεύουμε στη συνέχεια να απευθυνθούμε στα σωματεία της Αθήνας και να πραγματοποιηθεί εκεί, μετά το Πάσχα η δεύτερη γενική συνέλευση ώστε να ολοκληρώσουμε την ομόφωνη απόφαση- πάνω από 300 άτομα- που λάβαμε στην πρώτη συνέλευση στη Θεσσαλονίκη για απεργιακές κινητοποιήσεις. Είμαστε σε στάση αναμονής μέχρι να ολοκληρωθούν οι συναντήσεις, αν και ο χρόνος τρέχει χωρίς να έχουμε λύσεις».
Στα χέρια ξένων μεταφορέων τα φορτηγά
Όπως είχε γράψει το ThessToday.gr ένα ποσοστό των Ελλήνων οδηγών έχει βάλει φρένο στις μεταφορές και δεν εκτελεί τα δρομολόγια λόγω του δυσβάσταχτου κόστους των καυσίμων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη να περάσουν τα φορτηγά σε ξένους μεταφορείς από τα Σκόπια και τη Βουλγαρία προκειμένου να καλυφθεί το κενό που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στην αγορά. «Πρόκειται για μια λάθος κίνηση από την πολιτεία η οποία είναι και παράνομη. Τόσα χρήματα καταλήγουν σε ξένους οδηγούς», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος.
Μειωμένες οι φετινές μεταφορές το Πάσχα
Σχολιάζοντας την κινητικότητα στις μεταφορές εμπορευμάτων το φετινό Πάσχα, ο κ. Κεναδίδης δήλωσε ότι τα δρομολόγια που εκτελούνται καθημερινά έχουν μειωθεί συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές. «Παρ’ όλο που διανύουμε την εορταστική περίοδο του Πάσχα και αναμενόμενο είναι να τρέχουμε και να μη φτάνουμε οι μεταφορείς για να παραδώσουμε τα εμπορεύματα, η κινητικότητα είναι μειωμένη. Ακρίβεια, ενεργειακή κρίση και πόλεμος στην Ουκρανία έχουν οδηγήσει την κοινωνία σε μειωμένη κατανάλωση. Η πίεση που είχαμε άλλες χρονιές για να προλάβουμε τις μεταφορές δεν υπάρχει πλέον».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ