Την ίδια στιγμή που στα σούπερ μάρκετ καταγράφεται πτώση του όγκου πωλήσεων με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους, τα online σούπερ μάρκετ εμφανίζουν ανοδική τάση,
Ο Σεπτέμβριος φέρνει νέες ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να υφίστανται επιπλέον επιβάρυνση στον ήδη πιεσμένο οικογενειακό τους προϋπολογισμό.
Μέσα στον μήνα εκτιμάται πως έρχονται σταδιακά αυξημένες τιμές σε περισσότερα από 500 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως τα τρόφιμα, ενώ οι ανατιμήσεις αφορούν τουλάχιστον σε 40 κατηγορίες, με το ποσοστό της αύξησης μεσοσταθμικά να ανέρχεται σε 10%-15%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση στις τιμές και των εισαγόμενων τροφίμων φτάνει το 15% ενώ στελέχη πολυεθνικών κολοσσών στον κλάδο έχουν προειδοποιήσει για ανατιμήσεις. Αναλυτικά, οι νέες αυξήσεις αναμένεται να φτάσουν ακόμη και το 20% σε προϊόντα όπως, μαργαρίνες και μπισκότα ενώ διψήφιες σε ποσοστό ανατιμήσεις έρχονται σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και απορρυπαντικά αλλά και σε τρόφιμα, όπως κονσέρβες, αλλαντικά και γαλακτοκομικά.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα γαλακτοκομικά, υπάρχει έντονος προβληματισμός σχετικά με τη, διαρκώς, ανοδική πορεία των τιμών. Αποκλιμάκωσή τους μάλιστα δεν αναμένεται σύντομα, καθώς η μειωμένη φέτος παραγωγή γάλακτος– συνέπεια και αυτή της ενεργειακής κρίσης, με τους κτηνοτρόφους να αδυνατούν να συντηρήσουν τα ζώα τους λόγω των ακριβών ζωοτροφών- φέρνει άνοδο στις τιμές καθώς και ανησυχία για ελλείψεις το επόμενο διάστημα.
Αύξηση των online πωλήσεων από Μάιο έως Αύγουστο
Την ίδια στιγμή πάντως που στα σούπερ μάρκετ καταγράφεται πτώση του όγκου πωλήσεων (το α’ εξάμηνο σύμφωνα με την ΙRI έφτασε το 2,2%) με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις εβδομαδιαίες αγορές τους, από την άλλη πλευρά τα online σούπερ μάρκετ εμφανίζουν ανοδική πορεία.
Είναι ενδεικτικό ότι από τον Μάιο έως και τα μέσα Αυγούστου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group και παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, τα online σούπερ μάρκετ κατέγραψαν άνοδο 5,5% σε επίπεδο τεμαχίων, σε σχέση το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Εάν συνυπολογιστούν και οι πρώτες 3 εβδομάδες του Αυγούστου η αύξηση φτάνει το 5,7% ενώ σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφανίστηκε τον Μάιο με +1,3% αύξηση σε επίπεδο τεμαχίων και ακολούθησαν +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% το πρώτο 21ήμερο του Αυγούστου.
Η εξήγηση που δίνεται στην παραπάνω τάση, από την πλευρά του ιδρυτή και προέδρου της Convert Group Παναγιώτη Γκεζερλή είναι πως στην αρχή του έτους τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως παρατηρήθηκε μείωση στους όγκους του eCommerce καθώς οι καταναλωτές, μετά από 2 χρόνια εγκλεισμού, επιθυμούσαν αρχικά να επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα. «Αυτή η αντανακλαστική κίνηση φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε».
Σύμφωνα με τον ίδιο, στους μήνες που ακολούθησαν, η ανάπτυξη του online καναλιού επανήλθε, με αποκορύφωμα τον Ιούλιο που έφτασε σε διψήφιο ποσοστό αύξησης στον όγκο τεμαχίων που αγοράστηκαν online, σε σχέση με πέρσι.
«Σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών. Και ιστορικά αν το δούμε στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας» εξηγεί ο κ. Γκεζερλής.