Αν και δεν επιχείρησαν σε βαγόνια που είχαν τυλιχθεί στις φλόγες, αν και βρίσκονταν μακριά από την θερμοκρασία της φωτιάς
εν τούτοις δύο πυροσβέστες-διασώστες που έδωσαν “μάχη” ακόμα και για μία ημέρα ολόκληρη, στα μοιραία τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη, εμφάνισαν εγκαύματα, τα οποία λένε πως είναι χημικά.
“Έκανα χειρουργείο και με παρακολουθούν ακόμα. Δεν γνωρίζω πώς προκλήθηκαν. Δεν αισθάνθηκα ότι κάηκα. Ίσως λόγω της αδρεναλίνης… Όταν έβγαλα τη στολή τότε διαπίστωσα τα εγκαύματα”, ανέφερε ο ένας πυροσβέστης στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου.
Ανάλογη ήταν η περιγραφή του συναδέλφου του: “Μου είπαν ότι πρόκειται για πιθανά χημικά εγκαύματα. Όσο επιχειρούσα δεν αισθάνθηκα κάτι. Πρώτη φορά μου συμβαίνει κάτι τέτοιο. Δεν καήκαμε από φωτιά. Τα εγκαύματα αυτά δεν είναι από φωτιά”. Αυτή την γνωμάτευση, σύμφωνα με όσα αναφέρουν, έβγαλαν στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Λάρισας, το οποίο επισκέφθηκε ο ένας πυροσβέστης και στο Κέντρο Υγείας Τυρνάβου που πήγε ο δεύτερος.
Μιλώντας στον Alpha, ο ένας πυροσβέστης περιγράφει: “Μόλις έληξε η βάρδια πήγα στο Γενικό Κρατικό Λάρισας. Βγήκε η διάγνωση ότι είναι έγκαυμα χημικό, μού έδωσαν τις αλοιφές και γύρισα σπίτι. Στον καρπό και στο δεξί πόδι έχω έγκαυμα. Ανά δύο μέρες πήγαινα στο νοσοκομείο. Ο καθένας θα ρωτούσε να δει τι τον έκαψε, δεν ήξεραν και αυτοί. Οι γιατροί ξέρουν σαφώς παραπάνω από εμένα. Μού είπαν ότι ήταν χημικό έγκαυμα, δεν είναι από ακτινοβολία. Το έχει αναλάβει η Υπηρεσία να βρει τι είναι και οι γιατροί που με κοιτάνε” ανέφερε σχετικά.
Η στολή δεν καταστράφηκε. Στο 3ο βαγόνι δεν είχε φωτιά
Ο πυροσβέστης-διασώστης επισκέφθηκε στις 7 Μαρτίου ξανά το νοσοκομείο: “Έκανα και χειρουργείο, μου καθάρισαν το νεκρό ιστό, μου το αφαίρεσαν και παρακολουθούμε ακόμα”. Βεβαιώνει ότι φορούσε όλο τον εξοπλισμό του (κράνος, γάντια, τα πάντα) και τονίζει πως: “Η στολή δεν καταστράφηκε. Ότι πειστήρια είχα τα έχω δώσει για την ΕΔΕ”.
Αναφέρει μάλιστα πώς “επιχειρούσα στο 3ο βαγόνι, δεν υπήρχε φωτιά εκεί. Από τη φωτιά δεν μπορεί να γίνει κάποιο χημικό έγκαυμα” ενώ συμπληρώνει πως ” δεν αισθάνθηκα ότι κάηκα. Ίσως και λόγω της αδρεναλίνης. Το πρωί που πήγα στην Υπηρεσία με άλλαξαν και έβγαλα τη στολή, τότε είδα στα πόδια μου τι γίνεται. Τότε διαπίστωσα το έγκαυμα”
Ο δεύτερος πυροσβέστης-διασώστης υποστηρίζει από την πλευρά του στον Alpha: “Η διάγνωση των γιατρών είναι ότι υπάρχει περίπτωση να είναι χημικά τα εγκαύματα. Ότι είναι πιθανά χημικά εγκαύματα. Είναι στον αγκώνα και στο πόδι λίγο πιο πάνω από την κνήμη. Η στολή μου δεν έχει πάθει κάτι, δεν έχει κάποια φθορά. Πήγα στο Κέντρο Υγείας Τυρνάβου την επόμενη μέρα. Όσο επιχειρούσα δεν αισθάνθηκα κάτι. Πάνω στη δουλειά μας δεν υπάρχουν περιθώρια για να πούμε μας πονάει. Υπήρχε ένα κάψιμο αλλά δεν έδωσα σημασία. Πρώτη φορά μου συμβαίνει κάτι τέτοιο. Δεν καήκαμε από τη φωτιά. Τα εγκαύματα αυτά δεν είναι από τη φωτιά. Η θερμοκρασία ήταν πιο μακριά από εμάς και οι στολές που έχουμε δεν περνάει η θερμοκρασία μέσα”.
Θεωρίες συνομωσίας για το εμπορικό τρένο;
Διάφορες θεωρίες κυκλοφόρησαν μετά την τραγωδία στα Τέμπη, αναφορικά με τα αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη και το λεγόμενο “μανιτάρι” φωτιάς, μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων.
Οι ίδιες θεωρίες εστίαζαν κυρίως στο φορτίο που μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63501, ωστόσο από το έγγραφο της Hellenic Train που είδε το φως της δημοσιότητας προκύπτει ότι το εν λόγω τρένο κουβαλούσε λαμαρίνες, τρόφιμα
Συγκεκριμένα, η εταιρεία, απαντώντας σε ερώτηση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου, δήλωσε ότι η αμαξοστοιχία είχε 13 βαγόνια. Από αυτά τα πρώτα τρία, που εκτροχιάστηκαν, είχαν λαμαρίνες, οκτώ βαγόνια είχαν παρασκευάσματα διατροφής, μπύρες και σύρματα από σίδηρο, ενώ τα τελευταία δύο είχαν εμπορευματοκιβώτια κενά.
Η απάντηση της Hellenic Train
Η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63501 της 28.02.2023 περιλάμβανε στην σύνθεσή της (επισυνάπτεται το φύλλο σύνθεσης) συνολικά δεκατρία (13) βαγόνια, εκ των οποίων, κατά την φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία (3) βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως δέκα (10) βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container)… δείτε εδώ