Αίσιο τέλος είχε το χθεσινό θρίλερ με τη φωτιά στο βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου
και είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ουρές χιλιομέτρων και να ταλαιπωρηθούν οι οδηγοί.
Συνελήφθη ο οδηγός του βυτιοφόρου
Στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς στο όχημα το οποίο μετέφερε τόνους υγραερίου, συνελήφθη και ανακρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεγάρων ο οδηγός του βυτιοφόρου που τυλίχθηκε στις φλόγες στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν για ώρες.
Το καμένο βυτιοφόρο μεταφέρθηκε σε ασφαλές σημείο στην περιοχή του Ισθμού όπου και διεξάγεται ο έλεγχος για τα αίτια της πυρκαγιάς.
Κοινό δελτίο Τύπου Πυροσβεστικής και ΕΛ.ΑΣ. ανακοινώθηκε τα ξημερώματα
Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν τα ξημερώματα ΕΛ.ΑΣ και Πυροσβεστική σχετικά με την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες στο βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο, στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου.
Αναφέρονται στις ενέργειες που έκαναν και την ενημέρωση που παρείχαν στους εγκλωβισμένους οδηγούς μέχρι να δώσουν στην κυκλοφορία και τα δύο ρεύματα της εθνικής οδού στις 22:40, έχοντας μοναδικό τους γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών.
Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.
Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.
Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).
Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο. Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.
Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο-Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για οσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.
Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της. Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός. Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.
Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μoρέα, και της Γέφυρα, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.
Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα ασθενοφόρα, από δύο σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.
Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.
Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά. Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.
Πότε αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων
Η Αστυνομία είχε ανακοινώσει νωρίτερα πως αποκαταστάθηκε πλήρως η κυκλοφορία των οχημάτων στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, καθώς άρθηκαν και οι τελευταίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ρεύμα προς Κόρινθο. Λίγα λεπτά πριν από τις 21:30 την Πέμπτη, άνοιξε αρχικά το ρεύμα προς Κόρινθο και από το 45ο χιλιόμετρο έως το 47ο χιλιόμετρο η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιήθηκε από την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
Η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται κανονικά τόσο στη νέα εθνική οδό -καθώς νωρίτερα χθες είχε δοθεί στην κυκλοφορία και το ρεύμα προς Αθήνα- όσο και στην παλαιά εθνική οδό.
Οι δρόμοι παρέμειναν κλειστοί επί ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάγγιση του υγραερίου που μετέφερε το βυτιοφόρο, το οποίο έπιασε φωτιά χθες το μεσημέρι της Πέμπτης (17/8), στη νέα εθνική οδό, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.
Το βράδυ της Πέμπτης ολοκληρώθηκε η διαδικασία της μετάγγισης
Λίγα λεπτά πριν από τις 21:00 την Πέμπτη, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία μετάγγισης των 7.2 τόνων υγραερίου από το βυτιοφόρο, το οποίο έπιασε φωτιά, σε άλλο βυτιοφόρο. Ακολούθησε η διαδικασία απομάκρυνσης του βυτιοφόρου που έπιασε φωτιά. Το όχημα φορτώθηκε σε πλατφόρμα και με συνοδεία πυροσβεστικών οχημάτων οδηγήθηκε σε ασφαλές σημείο.
Απίστευτη ταλαιπωρία για οδηγούς. Εγκλωβισμένοι επί ώρες
Επί ώρες χιλιάδες οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι στην νέα και παλιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στο βυτιοφόρο.
Ατελείωτες ήταν οι ουρές των οχημάτων που είχαν σχηματισθεί σε όλα τα ρεύματα καθώς χιλιάδες αυτοκίνητα ήταν ακινητοποιημένα ή κινούνταν σημειωτόν. Πολλοί οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι για πάνω από 5 ώρες με τον εκνευρισμό τους να είναι μεγάλος καθώς όπως σημειώνουν, δεν είχαν κάποια ενημέρωση. Άνδρες της τροχαίας και της Πυροσβεστικής μοίραζαν μπουκάλια με νερό στους ταλαιπωρημένους οδηγούς. Στα ΚΤΕΛ Κορίνθου έμεναν ακινητοποιημένα πάνω από 12 λεωφορεία γεμάτα επιβάτες με προορισμό την Αθήνα ενώ ουρές σχημάτιζαν τα αυτοκίνητα στα διόδια της Ελευσίνας, που έκλεισαν χθες το απόγευμα της Πέμπτης
Χιλιάδες οδηγοί είχαν εγκλωβιστεί στα οχήματά τους από τις 12 χθες το μεσημέρι, όταν και διακόπηκε η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα της Εθνική οδού Αθηνών-Κορίνθου λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στο βυτιοφόρο με 7 τόνους υγραερίου.
Πυροσβεστική: Το παραμικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια έκρηξη
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, Βασίλης Βαθρακογιάννης. ζήτησε την υπομονή των οδηγών που βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στην παλαιά και την νέα εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου μετά την φωτιά στο βυτιοφόρο.
Όπως εξήγησε, θα πρέπει τα τηρηθεί ένα αυστηρό πρωτόκολλο μετάγγισης του φορτίου του βυτιοφόρου και υπάρχει ο κίνδυνος μεγάλης έκρηξης αν κάτι πάει λάθος. «Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το βυτιοφόρο μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για αυτοκίνητα. Οι δυνάμεις του πυροσβεστικού σώματος, 23 πυροσβέστες με 11 οχήματα, με την άφιξη τους στο περιστατικό και σε χρόνο περίπου 15 λεπτών πραγματοποίησαν την κατάσβεση της πυρκαγιάς. Αλλά ταυτόχρονα διαπιστώθηκε η διαφυγή του μείγματος με μέγιστο κίνδυνο έκρηξης από οποιαδήποτε αιτία. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η μετάγγιση του φορτίου. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη διαδικασία της μετάγγισης του μείγματος. Έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με το πρωτόκολλο ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας», είπε στο Open ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής.
Ο κ. Βαθρακογιάννης πρόσθεσε: «Είναι μία διαδικασία κατά την οποία πρέπει να τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Να μην γίνει καμία έκπτωση σε αυτά. Το παραμικρό λάθος μπορεί να δημιουργήσει μία τεράστια έκρηξη το ωστικό κύμα της οποίας μπορεί ξεπεράσει τα 300, 400, 500 μέτρα. Αυτό που πρέπει να θέσουμε σε προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των πολιτών και των οδηγών που όντως ταλαιπωρούνται. Αλλά θα πρέπει να κάνουν όλοι υπομονή. Είναι μία δύσκολη διαδικασία και πρέπει να γίνει σύμφωνα με το πρωτόκολλο ενεργειών χωρίς καμία έκπτωση».
Το χρονικό του «θρίλερ». Η θέση της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως αναφέρεται σε χθεσινό ενημερωτικό της ΓΑΔΑ, από τις 12:30 -εξαιτίας πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο επί της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων- διεκόπη προσωρινά η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου: στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο από το 42 χλμ., και στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα από το 50,5 χλμ.
Εξαιτίας της ιδιαίτερα χρονοβόρας και ευαίσθητης διαδικασίας απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού (υγροποιημένο αέριο), που πραγματοποιείται αυτή την ώρα, και της υψηλής επικινδυνότητας, που προκύπτει από την προσέγγιση τυχόν οχημάτων, έως το πέρας της ολοκλήρωσης της διαδικασίας οι οδηγοί παρακαλούνται να επιδείξουν υπομονή και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των Αρχών.
Από τα διόδια Ελευσίνας γίνεται αναστροφή των οχημάτων προς Αθήνα. Ομοίως, από τα διόδια Καλαμακίου γίνεται αναστροφή των οχημάτων προς Κόρινθο. Σε όλο το μήκος της Παλαιάς Εθνικής Οδού υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Ενεργοποιήθηκαν, επίσης, τα ανοίγματα έκτακτης ανάγκης στο 60 χλμ. και 36 χλμ. -αντίστοιχα- της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου προκειμένου να οδηγηθούν τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, τα δε ακινητοποιημένα με αναστροφή κατευθύνθηκαν στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας αντίθετα, για να επιτευχθεί η αποφόρτιση.
Σε όλες τις ηλεκτρονικές πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μωρέα και της Γέφυρας προβάλλονται μηνύματα, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς οι οδηγοί χρήστες των Οδών. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονται προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διέρχονται.
Οι συστάσεις που έδωσε η ΕΛ.ΑΣ στους οδηγούς
Συνιστάται στους οδηγούς, όσοι κινούνται από Κόρινθο να χρησιμοποιούν την Παλιά Εθνική Οδό, αλλά και το εναλλακτικό δρομολόγιο Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο-Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο όσοι κινούνται από Αθήνα προς Κόρινθο.
«Προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων τροφοδοτούν με νερό και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί τους εγκλωβισμένους στα οχήματά τους, τα οποία ακινητοποιήθηκαν για λόγους ασφαλείας. Παρακαλούμε για την υπομονή των οδηγών, καθώς η ασφάλεια και η προστασία του πολίτη αποτελούν ύψιστες προτεραιότητες της ΕΛ.ΑΣ. και το προσωπικό της συνδράμει με κάθε τρόπο και μέσο, ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες», καταλήγει το ενημερωτικό δελτίο.