Thursday, 22 October, 2020

«Τα χρέη δεν δημιουργήθηκαν ξαφνικά τον τελευταίο χρόνο, ούτε η κακή διαχείριση τα δημιούργησε» απαντά ο δήμαρχος Δ. Γιάννου

Δημοτική Επιχείρηση Καταρρακτών Έδεσσας 
«Τα χρέη δεν δημιουργήθηκαν ξαφνικά τον τελευταίο χρόνο, ούτε η κακή διαχείριση τα δημιούργησε» απαντά ο δήμαρχος Δ. Γιάννου

Το θέμα για τη λύση και εκκαθάριση της δημοτικής  Επιχείρησης «Καταρράκτες» της πόλης της Έδεσσας βρίκσεται στην ‘’έξαρση’’ του το διάστημα αυτό, καθώς στις 30-1-2015 οι
εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν και απέτρεψαν την πραγματοποίηση της γενικής συνέλευσης που είχε οριστεί.

Η λύση και εκκαθάριση θεωρείται δεδομένη τουλάχιστον αν θέλει κάποιος να δει αντικειμενικά ότι δεν μπορεί μία Επιχείρηση να αντέξει το βάρος των χρεών που αγγίζουν το 1,5 εκατ. ευρώ και να συνεχίσει να λειτουργεί πληρώνοντας τις υποχρεώσεις προς εργαζόμενους και προμηθευτές.
Τις προηγούμενες ημέρες, οι εργαζόμενοι παρουσίασαν σε συνέντευξη τύπου τις θέσεις τους για τη συνέχιση λειτουργίας της Δημοτικής Επιχείρησης Καταρρακτών Έδεσσας- που σημειωτέον η εφημερίδα μας δεν προσεκλήθη ποτέ.
Στη συνέχεια, ο «Λόγος της Πέλλας» θέλοντας να ξεκαθαρίσει το τοπίο για το τι πραγματικά συμβαίνει, ποιες οι ευθύνες της δημοτικής αρχής και το τι μέλλει γενέσθαι είχε συνάντηση με τον δήμαρχο ο οποίος ρωτήθηκε για όλα.

Οι λόγοι που οδήγησαν στην Λύση – Εκκαθάριση της Επιχείρησης

– Το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε μια απόφαση να πάει σε λύση και εκκαθάριση της Δημοτικής Επιχείρησης Καταρρακτών. Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγήθηκε σ’ αυτήν την απόφαση.
Η Τουριστική Έδεσσας Α.Ε, προήλθε από τη διάσπαση της ενιαίας Δημοτικής επιχείρησης το 2009 και είναι μια Ανώνυμη Εταιρεία που λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια και όχι με δημοσιοϋπαλληλικά όπως νομίζουν μερικοί. Ο Δήμος είναι ο κύριος μέτοχος με 98% χωρίς να έχει το δικαίωμα από το Νόμο να χρηματοδοτεί την Ανώνυμη Εταιρεία. Καταλαβαίνετε ότι μια ιδιωτική επιχείρηση για να είναι βιώσιμη θα έπρεπε να αποφέρει κέρδη. Αυτή την στιγμή, η επιχείρηση για τρία διαδοχικά έτη παρουσιάζει ζημίες και έχει απολέσει τα ίδια κεφάλαια. Το δημοτικό συμβούλιο είναι υποχρεωμένο να τα καταγράψει και να λειτουργήσει βάση του Νόμου, ο όποιος δεν επιτρέπει μια επιχείρηση, η οποία είναι ζημιογόνος για τρία συναπτά έτη και έχει απολέσει τα ίδια κεφάλαια να λειτουργεί εις βάρος τον συμφερόντων των πολιτών.
Ως εκ τούτο έγινε κάτι το οποίο βάση του Νόμου θα έπρεπε να γίνει. Αντιλαμβάνεστε ότι εμπλέκονται και το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου στους οποίους κάποια στιγμή μπορεί να καταλογιστούν και ευθύνες, γιατί δεν προέβησαν στην απόφαση να εισπράξουνε αυτά τα οποία θα έπρεπε λογικά να εισπράξουν από μια επιχείρηση η οποία λειτουργεί με τους κανόνες της αγοράς και ως παράδειγμα θα αναφέρω τα ενοίκια αφού το οίκημα νοικιάζεται από τον Δήμο στην Τουριστική Έδεσσας Α.Ε. ΟΤΑ .
Τα χρέη δεν δημιουργήθηκαν ξαφνικά τον τελευταίο χρόνο, ούτε η κακή διαχείριση τα δημιούργησε. Θα πρέπει να πούμε ότι τα τελευταία 5 χρόνια δυστυχώς η Ελλάδα ζει μια μνημονική κατάσταση από την οποία δεν μπορούσανε τα τουριστικά καταστήματα ή τα καταστήματα εστίασης να μείνουν απ’ έξω. Έχουν κλείσει πολλά καταστήματα εστίασης και αυτό το κατάστημα δούλευε αποκλειστικά με τουρίστες. Λόγω της μείωσης του τουρισμού στην Ελλάδα υπέστη αυτές τις ζημίες,. Από εκεί και πέρα όταν το δημοτικό συμβούλιο πήρε αυτή τη λογική απόφαση για να οδηγηθεί η ζημιογόνος πλέον για τρεις χρήσεις εταιρεία σε λύση και εκκαθάριση, θα έπρεπε να γίνει και γενική συνέλευση των μετόχων η οποία ορίστηκε για την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015.

Επίσκεψη των τριών Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και η Γενική Συνέλευση που δεν έγινε

– Ποιοι ήταν οι λόγοι που δεν πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση το βράδυ της Παρασκευής.
Την Πέμπτη, με την πολιτική συγκυρία της στιγμής και με μια νέα κυβέρνηση, η οποία έρχεται να λάβει τις τύχες της χώρας μας, με επισκέφτηκαν στο γραφείο μου οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Παρουσία δημοτικών υπαλλήλων και εργαζομένων της Τουριστικής Έδεσσας Α.Ε υπήρξε ένας έντονος διάλογος, και όχι έτσι όπως παρουσιάστηκε σε ορισμένα ΜΜΕ ότι δηλαδή ήρθαμε στα χέρια με τους βουλευτές, όπου προτάθηκε η αναβολή της Γενικής Συνέλευσης, έτσι ώστε οι βουλευτές να κάνουν ενέργειες για να υπάρξει ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διασφάλιση της λειτουργίας Ανωνύμων Εταιρειών ΟΤΑ και τη μετακύλιση των υποχρεώσεων (χρεών) στην Γενική κυβέρνηση καθώς και θέματα ή αν θέλετε τους τρόπους με τους οποίους η ανώνυμος αυτή εταιρεία θα μπορούσε να εξυγιανθεί και να μην σημειώνει ζημίες, δηλαδή χρέη περίπου 250.0000 ευρώ ανά έτος.
Οι βουλευτές μας, καταλάβανε ότι αυτή η επιχείρηση είναι ζημιογόνος και ότι με τον τρόπο που αυτή την στιγμή δουλεύει δεν έχει μέλλον. Μας υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους να φέρουν τα θέματα αυτά προς διαβούλευση έτσι ώστε και η επιχείρηση να σωθεί ή τουλάχιστον τα χρέη της να περιέλθουν στην κεντρική κυβέρνηση και να δούμε το μέλλον των εργαζομένων. Έτσι λοιπόν αποφασίστηκε να αναβληθεί η γενική συνέλευση για ένα μήνα κάτι το οποίο το ανακοίνωσα και στο δημοτικό συμβούλιο προκειμένου, και αφού ήταν τόσο μεγάλο το ενδιαφέρον των βουλευτών, να κάνουνε τις κινήσεις τους έτσι ώστε να βρεθεί μια βιώσιμη λύση για την επιχείρηση.
Την ημέρα της Γενικής συνέλευσης έχει κυκλοφορήσει ένα απαράδεκτο φυλλάδιο όπου έκτος των άλλων που αναφέρει μας κατηγορεί για την μη λειτουργία του Κανναβουργείο, του Ξενία και του ΦΟΕ. Θα πρέπει να ξέρει ο κόσμος ότι το Ξενία δεν ανήκει στο Δήμο, αλλά στο ΤΑΙΠΕΔ. Το ΦΟΕ ανήκει στο Σύλλογο και το Κανναβουργείο αυτή την στιγμή το έχει μισθωμένο και το διαχειρίζεται ο κ. Παππάς. Όλα αυτά λοιπόν που γράφονται στο φυλλάδιο ήταν άκρως συκοφαντικά και δεν είχαν άλλο σκοπό από το να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη.
Η Γενική συνέλευση δεν πραγματοποιήθηκε διότι έξω από το κατάστημα των Καταρρακτών είχαν συγκεντρωθεί εργαζόμενοι και δεν μας άφηναν να εισέλθουμε εντός του χώρου.

P1300013 P1300014

– Επομένως, δεν πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση
Καταρχάς θα πρέπει να πω ότι με μία ιδιωτική επιχείρηση Α.Ε, σε ένα κατάστημα που ανήκει στον Δήμο δεν γίνεται από τη μια να έρχονται διάφοροι παράγοντες, τους οποίους καλούμε με ένα φυλλάδιο και κλείνουν την είσοδο ενός καταστήματος προκειμένου να μην γίνει η γενική συνέλευση εντός του χώρου και από την άλλη να μας ζητάνε οι εργαζόμενοι να πάρουμε απόφαση γενικής συνέλευσης μέσα στους οχλαγογούντες. Είναι δυνατόν, τέτοιες σημαντικές αποφάσεις που όπως ισχυρίζονται αφορά το μέλλον των παιδιών τους να παρθούν στο δρόμο. Ήρθε και ο κ. Σηφάκης, ο Βουλευτής και συνδιαλέχτηκε μαζί τους, κατάλαβε ποιος ήταν ο σκοπός μας, διάβασε την εισήγηση που θα κάναμε στην συνέλευση και κατάλαβε το δίκαιο μας αλλά δεν μπόρεσε να τους πείσει γιατί δυστυχώς ήταν «παραπληροφορημένοι».

– Τι γίνεται από εδώ και περά με την αναβολή της γενικής συνέλευσης
Η γενική συνέλευση δεν έγινε και δεν έγινε με υπαιτιότητα των εργαζομένων, που είναι και μέτοχοι, οι οποίοι δεν μας επέτρεψαν να κάνουμε τη Γενική Συνέλευση στο χώρο που είχε οριστεί. Επίσης, θα ήθελα να αναφέρω ότι η σύνθεση της Γενικής Συνέλευσης είναι ο Δήμαρχος ως εκπρόσωπος του Δήμου -μεγαλομέτοχος και οι εργαζόμενοι της επιχείρησης οι οποίοι έχουν από μία μετοχή.
Μέσα στην εβδομάδα θα γίνει διοικητικό συμβούλιο και εκεί θα αποφασιστεί η ημερομηνία γενικής συνέλευσης. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Γενική συνέλευση θα γίνει μέσα στο πλαίσιο που δίνει ο νόμος, δεν θα γίνει τίποτε παράνομο, θα γίνουν όλα σύννομα και οι εργαζόμενοι – μέτοχοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι διέπονται από νόμους τους οποίους θα πρέπει να σεβαστούν. Ελπίζοντας ότι μέσα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα οι βουλευτές μας, αφού θέλουν τόσο πολύ να δώσουν λύση να την δώσουν. Υπάρχει εύλογος ο χρόνος μέχρι την νέα Γ.Σ. Σε μια ημέρα μπορείς να κάνεις μια τροποποίηση σε ένα νόμο ή να εισάγεις κάτι που θα ήταν ευεργετικό.
Αλλά όπως είπαμε, δεν φτάνει μόνο η κεντρική κυβέρνηση να καλύψει τα χρέη της επιχείρησης. Θα πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο βιωσιμότητας γιατί αυτό είναι το σημαντικό. Αν σήμερα την επιχείρηση την βάλουμε σε μια μηδενική βάση, ότι δεν χρωστάει, σε ένα χρόνο με τη σημερινή λειτουργία θα ζητήσουμε το ίδιο πράγμα γιατί δεν θα είναι βιώσιμη, κάθε χρόνο θα παράγουμε ένα χρέος το οποίο θα είναι δυσβάσταχτο.

– Γιατί δεν δόθηκε παράταση έξι μηνών, όπως ζητούσαν οι εργαζόμενοι, αντί ενός;
Η γενική συνέλευση διέπεται από νόμους δεν μπορείς να κάνεις του κεφαλιού σου. Η παράταση που μπορεί να δοθεί σε μια γενική συνέλευση νομικά είναι ένας μήνας και εμείς βλέπετε ότι μέχρι τώρα λειτουργούμε νόμιμα. Δεν θα δώσω έξι μήνες για να καλύψω όλα τα γούστα. Εδώ δεν ήρθαμε να κάνουμε διαχείριση των συμφερόντων του καθενός αλλά να κάνουμε διαχείριση των συμφερόντων της πόλης και αυτό πρέπει να το καταλάβουν. Δεν γίνεται ούτε εξάμηνο, ούτε δίμηνο, ούτε τρίμηνο, ο νόμος λέει ότι όταν αναβάλλεται μια γενική συνέλευση, γίνεται εκ νέου σε 30 ημερολογιακές ημέρες. Ύστερα πείτε μου, εάν υπήρχε από το Νόμο η δυνατότητα, θα δώσουμε άλλους έξι μήνες για να επιβαρύνουμε και με επιπλέον ζημία; Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να θέλουν όλες αυτές τις ενέργειες για το δικό τους το καλό. Από την μία λέμε ότι θέλουμε να σώσουμε την επιχείρηση και από την άλλη δεν την αφήνουμε να λειτουργήσει, είναι οξύμωρο και να θέλεις το καλό της επιχείρησης και να μην δουλεύεις. Θα πρέπει να το τονίσουμε και το είπα από την αρχή αυτή η επιχείρηση θα πρέπει να δουλεύει με τους όρους της αγοράς και αυτοί είναι ότι πρέπει να είναι κερδοφόρος. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε αύτη την κατρακύλα ενός καταστήματος, μιας επιχείρησης η οποία έγινε για να αποφέρει κέρδη ή αν όχι κέρδη τουλάχιστον να μην βάζει μέσα έναν ολόκληρο δήμο.

1.500.000 ευρώ τα χρέη

– Που έχουν φτάσει τα χρέη
Τα χρέη αυτή την στιγμή αγγίζουν το 1.500.000 ευρώ. Εμείς είμαστε υπερήφανοι για το οικονομικό συμμάζεμα που κάναμε στο Δήμο. Θα αφήσουμε μια επιχείρηση η οποία είναι ζημιογόνος να επιβαρύνει τον Δήμο; Να σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι η μισθοδοσία αυτή την στιγμή των εργαζομένων είναι το 80% του τζίρου του μαγαζιού, αυτό σημαίνει ότι με το που βάζει το κλειδί στο μαγαζί θα πρέπει να έχεις 1.500ευρώ για τους εργαζόμενους και 200ευρώ για το ρεύμα δηλαδή 1.700ευρω. Αυτό το μαγαζί δεν έχει άλλα έξοδα; Δεν θέλει προμήθειες; Το 2014 ο τζίρος ήταν στις 680.000 € συν το ΦΠΑ 13% κάντε ένα λογαριασμό θα δείτε λοιπόν ότι όταν η μισθοδοσία είναι 80% του τζίρου, τι μένει για τα υπόλοιπα; Και επειδή μιλήσανε για αναπτυξιακό χαρακτήρα της επιχείρησης και ότι το μαγαζί πρέπει να ευπρεπιστεί με ποιες οικονομικές δυνατότητες θα γίνει αυτό;
Εδώ, θέλω να προσθέσω ότι η Τουριστική Έδεσσας Α.Ε. ΟΤΑ δεν έχει πληρώσει ποτέ τα ενοίκια της στον Δήμο, δεν έχει πληρώσει το 0,5 το οποίο αντιστοιχεί σε κάθε επιχείρηση αυτό είναι κάτι για το οποίο μπορούν να μας κατηγορήσουν οι υπόλοιποι επιχειρηματίες, γιατί μια «δημοτική επιχείρηση» δεν πληρώνει και πληρώνουν αυτοί. Εύλογα θα έρθουν κάποια στιγμή να μας πούνε να καλύψουμε τις εργοδοτικές τους εισφορές, να πληρώσουμε τους εργαζόμενους τους και το 0,5. Μια ανώνυμη εταιρεία είναι μια ανώνυμη εταιρία, όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά επειδή ο Δήμος είναι μέτοχος.

Πρόταση για να αναλάβουν εξολοκλήρου την διαχείριση οι εργαζόμενοι με μηδενικά χρέη και μηχανάκια που εξαφανίστηκαν

– Οι εργαζόμενοι, σας κατηγορούν για κακοδιαχείριση;
Ταμείο και εισπράξεις κάνουν οι εργαζόμενοι, παραδίδουν το ταμείο την επομένη το πρωί και τα χρήματα κατατίθενται στην τράπεζα. Δηλαδή εμείς πάμε από την τράπεζα και παίρνουμε τα λεφτά; Τις εισπράξεις τις κάνουν οι εργαζόμενοι.
Οι εργαζόμενοι ξέρουνε ότι τα τελευταία 5 χρόνια ο τζίρος έχει μειωθεί κατά 60% δηλαδή όταν το 2009 είχαμε 1.500.000ευρώ και αυτή την στιγμή είναι 660.000ευρω. Καταλαβαίνετε ότι δεν φταίνε οι εργαζόμενοι ούτε ο δήμος γι’ αυτό αλλά η γενικότερη οικονομική συγκυρία. Δεν υπάρχει ο τουρισμός που υπήρχε, ο κόσμος θέλει το γρήγορο Φάστ Φουντ , πίνει ένα καφέ. Ακόμα και οι εκδηλώσεις που γίνονται έχουν πέσει κατακόρυφα στη συμμετοχή του κόσμου. Όταν σύλλογοι κάνουν χορούς με 60-70 άτομα καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα στον κόσμο να συμμετέχει. Από που θα έχουμε εισπράξεις;
Οι εργαζόμενοι μας κατηγορούν για κακοδιαχείριση όμως πριν από τέσσερις μήνες όταν τους κάλεσα και τους ενημέρωσα ότι παρόλο την πολύ αυστηρή και συνετή διαχείριση οδεύουμε δυστυχώς προς μείωση του τζίρου και τους πρότεινα, αφού νομίζουν ότι η επιχείρηση είναι βιώσιμη, να τους την παραδώσουμε χωρίς χρέη και να μαζευτούν να κάνουν μια Κοιν.Σ.Επ, μια ομάδα και να αναλάβουν εξολοκλήρου την διαχείριση, δεν το δεχτήκαν και όταν λέω χωρίς χρέη εννοώ ότι τα χρέη θα τα αναλάμβανε ο Δήμος.
Από τη μεριά του δήμου έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για διαφάνεια, οι εισπράξεις κατατίθενται στην τράπεζα, οι πληρωμές γίνονται μέσω τράπεζας. Επίσης οι παραγγελίες που έπαιρναν οι σερβιτόροι γινόντουσαν ηλεκτρονικά με μηχανάκια, τα οποία όλως «τυχαίως» εξαφανίστηκαν και κατατέθηκε φυσικά μήνυση κατά αγνώστων.

– Σας κατηγορήσαν για απλήρωτα τραπέζια από το Δήμο
Δύο φορές έχουν γίνει τραπέζια τα οποία πληρώθηκαν από τον δήμο αλλά δυστυχώς επειδή η επιχείρηση δεν έχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα δεν μπορεί να τα εισπράξει, έχουν όμως κοστολογηθεί. Άλλα τραπέζια, και το λέμε με τιμή δεν έχουν γίνει από κανένα από το δημοτικό συμβούλιο, τώρα το τι γίνονταν στο παρελθόν να ψάξουν να το βρουν. Πάντως τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει τέτοια τραπέζια στα οποία αναφέρονται και να πούμε επίσης ότι δεν μπορεί να λέμε αυθαίρετα ότι θέλουμε, να έρθουνε να πούνε ότι αυτοί οι άνθρωποι που το διαχειρίζονταν βάλανε ανθρώπους που κοστίσανε τόσο και κάνανε τραπέζια που κοστίσανε τόσο.

Έκτακτο προσωπικό

– Διαμαρτύρονται ότι το κόστος μισθοδοσίας προέρχεται από το έκτακτο προσωπικό που παίρνετε τους καλοκαιρινούς μήνες
Επειδή έχουνε ακουστεί πάρα πολλά. Το κόστος του έκτακτου προσωπικού είναι 30.000ευρω το χρόνο, μέσα στο οποίο είναι και η καθαριότητα του κέντρου, και τους πήραμε με την παρότρυνση των εργαζομένων γιατί σε χρονικές περιόδους αιχμής οι εργαζόμενοι παίρνουν και τις άδειες τους ή αναρρωτικές άδεις και θα πρέπει να τους αναπληρώσουμε. Αν αφαιρέσετε λοιπόν μέσα από το γενικό σύνολο, πάλι ζημία θα έχουμε .

– Οι εργαζόμενοι λένε ότι είναι απλήρωτοι;
Τα δύο τελευταία χρόνια οι εργαζόμενοι έχουν πληρωθεί για το χρόνο τον οποίο έχουν εργαστεί, απλώς υπάρχει μια διάσταση απόψεων μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης. Η μεν διοίκηση ισχυρίζεται ότι από την ημέρα που ανέλαβαν πληρώνουν κανονικά τους μισθούς και κάποιο έναντι από τα παλιά. Οι εργαζόμενοι λένε ότι δεν μας πληρώνεται τους μισθούς αλλά παλιά χρέη. Το αποτέλεσμα είναι ένα, οι εργαζόμενοι παίρνανε τις αμοιβές τις οποίες είχανε και κάτι από τις παλιές οφειλές. Μην ξεχνάμε ότι ο δήμος δεν έχει την δυνατότητα βάσει νόμου να χρηματοδοτεί ανώνυμες εταιρείες.

– Κλείνοντας, τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους πολίτες της Έδεσσας
Ότι είναι νόμιμο και παραγωγικό για την πόλη εμείς θα το υπηρετήσουμε. Κάναμε μια οικονομική διαχείριση η οποία είναι αξιοζήλευτη, δώσαμε πολλές λύσεις στα τεράστια οικονομικά προβλήματα που είχε ο δήμος μας και δεν πρέπει να αφήσουμε αυτή την κατάσταση να χρονίζει γιατί θα κατηγορηθούμε για απραξία και τότε θα έρθει ο συμπολίτης μας και θα μας κουνήσει το δάκτυλο λέγοντας μας ότι κάνουμε κακή διαχείριση. Κακή διαχείριση σημαίνει να μην διαχειρίζεσαι σωστά το δημοτικό συμφέρον. Και εμείς έχουμε αποδείξει πόσο καλά το διαχειριζόμαστε και κυρίως ας μην αφήνουν οι εργαζόμενοι υπονοούμενα γιατί αυτό χαλάει το γενικό κλίμα. Με τους εργαζόμενους δεν είμαστε αντίπαλοι θα πρέπει κάποια στιγμή να βρούμε μια κοινή φόρμουλα, έτσι ώστε να καταλάβουν και αυτοί ότι η επιχείρηση θα πρέπει να γίνει βιώσιμη όπου αυτός είναι ο απώτερος σκοπός.

Ιωάννης Σηφάκης, Βουλευτής Πέλλας ΣΥΡΙΖΑ

sifakhs

Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να λυθεί και να εκκαθαριστεί η επιχείρηση. Αν παρθεί, σε αυτή την φάση, απόφαση λύσης και εκκαθάρισης οι 19 εργαζόμενοι απολύονται με τους νόμους που τώρα ισχύουν. Δεν είναι δυνατόν να “φορτωθούν” στις πλάτες των δημοτών τα χρέη της και μάλιστα προσαυξημένα με τις αποζημιώσεις λόγω απόλυσης των εργαζομένων.
2. Να γίνει μελέτη βιωσιμότητας της επιχείρησης με βάση τις δυνατότητες ρύθμισης των χρεών προς ΙΚΑ, εργαζόμενους και προμηθευτές
Σε όποια περίπτωση θα επιδιωχθεί νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορούν ( αν χρειαστεί) να “μεταφερθούν” εργαζόμενοι από την ΑΕ στον Δήμο και ακόμη πώς θα αντιμετωπιστούν νομοθετικά οι “δημοτικές” ΑΕ ( οι επιχειρήσεις με μοναδικό ή συντριπτικό μέτοχο τον Δήμο) , τι θα γίνει με τον Νόμο για τις τρείς ζημιογόνες χρήσεις κλπ
Οι δημοτικές αρχές που δημιούργησαν το πρόβλημα έχουν αυτούσια της ευθύνη σε όποια αρνητική εξέλιξη. Εμείς θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης των εργαζομένων και της βιωσιμότητας της επιχείρησης, χωρίς ωστόσο να έχουμε την παραμικρή ευθύνη αν η δημοτική αρχή κάνει ” του κεφαλιού” της.

Δήλωση Λογιστή, Αβραάμ Πανίδη

maxresdefault-660x330

Δυστυχώς δικαιώθηκα που έλεγα ότι η ζημιά θα διπλασιαστεί και όσο δεν θα παίρνεται η απόφαση που θα δώσει οριστική λύση στην Επιχείρηση των Καταρρακτών, τόσο θα αυξάνεται η ζημία της Επιχείρησης. Δεν είμαι ούτε μάγος, ούτε θέλει ιδιαίτερες γνώσεις για να προβλέψεις το αύριο της Επιχείρησης των Καταρρακτών, διότι όταν ο τζίρος μειώνεται και τα έξοδα παραμένουν σταθερά, τότε είναι σίγουρο ότι θα έχουμε αύξηση της ζημίας. Η λύση και εκκαθάριση της Επιχείρησης είναι μονόδρομος, διότι και να βρεθούν τα χρήματα για να αυξηθεί το κεφάλαιο και να καλυφθεί ένα μέρος των υποχρεώσεων, το έλλειμμα θα ξαναδημιουργηθεί άμεσα, διότι η Επιχείρηση έχει πολύ λιγότερα έσοδα από τα έξοδα λειτουργίας της. Εάν δεν βρεθεί λύση να αυξηθούν τα έσοδα και να μειωθούν τα έξοδα νομίζω η μόνη λύση είναι η λύση και εκκαθάριση της Επιχείρησης και μάλιστα άμεσα, διότι η ζημία που δημιουργείται κάθε έτος με τους σημερινούς τζίρους είναι περίπου στις 300.000,00 € και ο προϋπολογισμός του δήμου δεν αντέχει τέτοιου ύψους ζημίες κατ’ έτος.

Η.Θ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου