Saturday, 4 December, 2021

ΔΗΚΕΠΑΠ ή ΔΕΒΑΧΑΘ;

Παραμένει η ίδια καλλιτεχνική διευθύντρια, με fashion design και όχι victims!

Το απόγευμα της Δευτέρας 28 Σεπτεμβρίου, και στη συνέχεια την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου στα γραφεία της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού και Ανάπτυξης Πέλλας πραγματοποιήθηκαν 2 συνεχόμενες τακτικές συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου της ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α.Π.

Μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης που κέντρισαν το ενδιαφέρον των μελών και υπήρξε διχογνωμία ήταν η απόφαση που έπρεπε να ληφθεί σχετικά με την πρόσληψη Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο Αλεξάνδρειο Δημοτικό Ωδείο Γιαννιτσών. Κι αυτό γιατί στην ουσία δύο ήταν (και πάλι, όπως πέρυσι) οι υποψήφιοι που διαθέτουν τα τυπικά (για ουσιαστικά, δε γνωρίζουμε, προσόντα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου του Υπουργείου) οπότε το δίλημμα ήταν μεγάλο, ίσως για κάποιους περισσότερο μέχρι τη στιγμή που ακούστηκε κάτι που δε γνώριζαν, όπως ισχυρίστηκαν κάποια μέλη του ΔΣ. Ό,τι ο ένας εκ των υποψηφίων και πρότερος καλλιτεχνικός διευθυντής της ΔΗΚΕΠΑΠ για 7 χρόνια, έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά προς την Επιχείρηση με αιχμές, διότι πέρυσι δεν επιλέχθηκε αυτός. Κάνοντας μάλιστα λόγο για ‘’ρατσισμό’’ καθώς επιλέχθηκε γυναίκα! (Η δικάσιμος έχει οριστεί για τον Γενάρη του 2016). Για… κοινωνικό ρατσισμό βέβαια έχουμε ακούσει σε περιπτώσεις που επιλέγονται άντρες, έναντι γυναικών και διαμαρτύρονται μετά ότι δε στηρίχθηκαν λόγω του ότι είναι το ‘’αδύναμο φύλο’’ το αντίθετο μάλλον σπανίζει! Ο νομικός σύμβουλος της ΔΗΚΕΠΑΠ Α. Ξυνίδης ανέφερε προς γνώσιν, ποια είναι τα τυπικά προσόντα και οι προϋποθέσεις για τις προσλήψεις σύμφωνα με το νόμο, και ο πρόεδρος Κ. Μπαλτζίδης παίρνοντας το λόγο, μίλησε για τη ‘’θητεία’’ της προηγούμενης καλλιτεχνικής διευθύντριας, η οποία «δεν πρόλαβε να κριθεί την περασμένη χρονιά, καθώς υπήρξε καθυστέρηση προσλήψεων και συνέπεσε με τη μετακόμιση του Ωδείου. Οπότε ήταν μόνο ένα πεντάμηνο. Εισηγούμαι να της ξαναδώσουμε την ευκαιρία ώστε να έχει μία ολοκληρωμένη ακαδημαϊκή και μουσική  χρονιά και να δούεμ του χρόνου τέτοια εποχή το έργο της».

Ο κ. Ξυνίδης κάλεσε τα μέλη να αιτιολογήσουν με επιχειρήματα ποιον επιλέγουν, διότι «έχουμε μία νέα διαδικασία, έχουμε συνυποψηφίους, δικαστικές προσφυγές…». Όπως είπε ο νομικός σύμβουλος, τα κριτήρια είναι πολλά, όχι μόνο αν είναι καλός μουσικός, αλλά η συνεργασία με τους άλλους καθηγητές, τους μαθητές, η αποδοτικότητα στη διοίκηση, αν αναπτύσσεται το Ωδείο, κ.α. για να συμπληρώσει ο πρόεδρος ότι πρέπει να υπάρχει αγαστή συνεργασία με όλους, το αν ‘’τραβάει’’ μαθητές η επιλογή του καλλιτεχνικού διευθυντή, αν ‘’έχει ηγετική μορφή’’. «Κι εμείς μετά την πτώση των εγγραφών μαθητών τα προηγούμενα έτη, κάναμε το ‘’μπαμ’’ και μειώσαμε τα δίδακτρα.

Η κ. Φλήρη υποστήριξε ότι: «Θέλαμε έναν απολογισμό τα προηγούμενα χρόνια, που να αναλύονται όλα αυτά τα στοιχεία, που μπορεί να βρήκε εμπόδια, τι πήγε καλά, και δεν είχαμε, παρά μόνο με την τελευταία καλλιτεχνική διευθύντρια. Και πιστεύω ότι φέτος είναι η χρονιά που θα κριθεί.

Στη συνέχεια ακούστηκαν και άλλες απόψεις και το πρώτο θέμα έληξε με ψηφοφορία 6 υπέρ της παραμονής της ίδιας, δύο υπέρ του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή και μίας ψήφου ‘’παρόν’’.

Τα υπόλοιπα θέματα αφορούσαν προσλήψεις καθηγητών διδασκαλίας στη Σχολή Πληροφορικής, Εκπαιδευτών στα Καλλιτεχνικά Εργαστήρι – με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στο Τμήμα fashion design που πρόκειται να δημιουργηθεί στη ΔΗΚΕΠΑΠ- πτυχιούχων Παιδαγωγικής Ακαδημίας, για το πρόγραμμα ΚΔΑΠ, κ.α.

Ο κ. Μπαλτζίδης τόνισε ότι τα ΚΔΑΠ δεν έχουν παιδαγωγό και είναι αναγκαία η κάλυψη της θέσης και για τα Γιαννιτσά και για την Κρύα Βρύση. Για τα ΚΔΑΠ-ΜεΑ πως οι θέσεις είναι 25, όμως φιλοξενούνται και περισσότερα παιδιά ενώ υποστήριξε πως: «Θα κυνηγήσουμε μανιωδώς να βρούμε στέγη για 2ο ΚΔΑΠ στον δήμο και σε δύο κεφαλοχώρια…».

Ακόμη έγινε αναφορά στη στήριξη και χορηγία των πολιτιστικών Συλλόγων που «Στο 95% η Επιχείρηση τους έχει στηρίξει. Όμως με κάποιους Πόντιους όταν ήρθαν και είπαν θα πάρεις… πχ. 300 σουβλάκια… είπα εμείς δε θα είμαστε ΔΗΚΕΠΑΠ, αλλά ΔΕΒΑΧΑΘ»!

Το τελευταίο που αξίζει να σημειωθεί και επισημάνθηκε είναι η ηχητική κάλυψη, που όταν τυχαίνουν παράλληλες εκδηλώσεις, υπάρχει συνεργασία με ‘’εξωτερικό συνεργάτη’’. Ο κ. Μπαλτζίδης ισχυρίστηκε ότι σε προηγούμενες εποχές- θητείες άλλων προέδρων- υπάρχουν ποσά 2-3.000 ευρώ για κάλυψη μίας εκδήλωσης ενώ εμείς καταφέραμε να καλύψουμε τρεις εκδηλώσεις με 900 ευρώ.

Χ.Π.

ΔΗΚΕΠΑΠ ή ΔΕΒΑΧΑΘ;

 

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου