H Αεροπορία της Νοτιας Κορέας (RoKAF), υπέγραψε την τελική σύμβαση για τον εκσυχρονισμό 134 μαχητικών αεροσκαφών της F-16 F-16 C/D Block 50/52, σε επίπεδο “Viper” με ραντάρ AESA
δίνοντας αντί 2,5 δισ. ευρώ δείχνοντας το ύψος που δυνητικά θα φτάσει το ελληνικό πρόγραμμα εσκυγχρονισμού των F-16 και το πόσο ανέφικτο είναι στην σημερινή οικονομική πραγματικότητα αν δεν αλλάξει κάτι από την αντίληψη των κυβερνώντων (νυν και πρώην-επόμενων) για την ενίσχυση και όχι εγκατάλειψη της εθνικής άμυνας. Για να γίνει αντιληπτό το ύψος των κομνδυλίων για τα εξοπλιστικά (πλην των ήδη ανειλημμένων υποχρεώσεων) το ποσό για το κάθε Επιτελείο που υπάρχει ανέρχεται στο ύψος των 14 εκατομμυρίων ευρώ για το 2017!
Με τον κόφτη να επικρέμεται επάνω από τα κεφάλια της κυβέρνησης τον ερχόμενο Απρίλιο (εδώ το εκτροχιασμένο-και πρακτικά ανεφάρμοστο-πρόγραμμα θα οδηγήσει αναγκαστικά σε μείώσεις μισθών και συντάξεων του δημοσίου) ούτε για αστείο δεν πρόκειται να υπάρξει ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου τα μισά από τα “αληθινά” σενάρια που επεξεργάζονται στα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας (διαβάστε σχετικά στο PRONEWS που κυκλοφορεί σήμερα δωρεάν με τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ), επιχειρούν να προβλέψουν τι θα γίνει ΜΕΤΑ από μια ελληνική στρατιωτική ήττα! Με τα τουρκικά F-35 να απέχουν λίγους μήνες από την εμφάνισή τους στο Αιγαίο και σχεδόν το σύνολο των τουρκικών F-16 να έχουν εκσυγχρονιστεί στο επίπεδο των 30, μόλις ελληνικών F-16 Adv. το καλύτερων μέχρι σήμερα, δηλαδή F-16, η θέση της χώρας απέναντι σε μία Αγκυρα που πλέον δηλώνει ότι “Τα θελει όλα” σε Αιγαίο, Θράκη και Ανατολική Μεσόγειο θα καταστεί δραματική.
Βέβαια δεν είναι μόνο το F-35. Είναι και το αεροπλανοφόρο που έμφορτο με F-35 από τα δυτικά της Ελλάδας θα μπορεί να κτυπήσει τις δυτικές αεροπορικές βάσεις (Ανδραβίδα, Αραξο, Ακτιο) και φυσικά την Κρήτη, καθώς το σύνολο του α/α δικτύου της χώρας είναι προσανατολισμένο προς Ανατολάς, είναι τα έξι αντιτορπιλικά που θα έχουν παραδοθεί μέχρι το 2025. οι τέσσερις νέες φρεγάτες που ήδη ναυπηγούνται και μάλιστα σε ξεχωριστά ναυπηγεία για να επιταχυνεθί το πρόγραμμα, είναι οι stealth κορβέτες, των οποίων η ναυπήγηση ολοκληρώνεται ττο 2019 (έχουν παραδοθεί δύο και οι άλλες δύο είναι στο στάδιο αποπεράτωσης) και τόσο άλλα προγράμματα. Εδώ στην Ελλάδα πανηγυρίζουν οι πολιτκοί γιατί θα μας δώσουν ανταλλακτικά για να πετάξουμε τα “αρχαία” εκπαιδευτικά Τ-2C και κάποια ατρακτίδια LANTIRN (ουσιαστική ενίσχυση των δυνατοτήτων νυκτερινής κρούσης της ΠΑ, αλλά ελάχιστη μπροστά στις συνολικές ανάγκες).
Σε ότι αφορά το πρόγραμμα της Κορέας η αμερικανική Αεροπορία (USAF) ανέθεσε στην κατασκευάστρια Lockheed Martin το πρώτο συμβόλαιο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την αναβάθμιση μαχητικών.
Η νοτιοκορεατική Αεροπορία προχωρά στην αναβάθμιση του στόλου και των 134 με σύγχρονα ηλεκτρονικά (avionics) και ραντάρ AESA, το οποίο θα υλοποιηθεί σε βάθος εννιά ετών (μέχρι τον Νοέμβριο του 2025) και αναμένεται να έχει συνολικό κόστος 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Υπενθυμίζεται, ότι η Νότια Κορέα είχε αρχικά επιλέξει για την αναβάθμιση τη BAE Systems, για να τερματίσει όμως το συμβόλαιο τον Νοέμβριο του 2014, λόγω δραματικής αύξησης του συνολικού κόστους.
Κύριοι υποκατασκευαστές στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού είναι η επίσης αμερικανική Northrop Grumman που θα προσφέρει το ραντάρ τύπου AN/APG-83.
Το ζήτημα και το αδιέξοδο για την Ελλάδα, είναι ότι ενώ της δόθηκε ο χρόνος από τις καθυστερήσεις στην ένταξη σε επιχειρησιακή ετοιμότητα των F-35 να έχει έτοιμη την απάντησή της περί το 2020, τώρα ο χρόνος έχει σχεδόν μηδενιστεί. Ακόμα και σήμερα να ξεκινούσε το πρόγραμμα των F-16 δεν θα ολοκληρωνόταν πριν το 2024. Μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν που να μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα τω F-35.
Οχι ότι τα εκσυγχρονισμένα με AESA F-16 μπορούν να αντιμετωπίσουν τα F-35 (δεν θα εμπλακούν καν σε αερομαχία μαζί τους, η εποχή των κλειστών αερομαχιών τελειώνει στο Αιγαίο με την έλευση των F-35). Θα καταστραφούν και αυτά πριν καν τα δουν οι τα ακούσουν… Το ΓΕΑ μελέτησε πολύ προσεκτικά τα αποτελέσματα των ασκήσεων και των δοκιμών των F-35 της USAF με F-15C/E και των F-16 στις ΗΠΑ. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό για τα μαχητικά τρίτης γενιάς (καταρρίφθηκαν σε όλες τις αερομαχίες και δεν κέρδισαν ούτε μία!), οπότε εγκαταλείφθηκε το σενάριο για προμήθεια δωρεάν F-35. Μόνο η απόκτηση Su-35 και ενός συνδυασμού α/α συστημάτων S-400 και Tor-M2/Pantsir S.2 θα μπορούσε να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα, αλλά αυτό πλέον ανάγεται στην σφαίρα της φαντασίας, δεδομένης της άρνησης νυν και πρώην-επόμενων κυβερνώντων να δράσουν βάσει του εθνικού συμφέροντος και όχι της “ασφάλειας” που προσφέρει η αέναη υποχωρητικότητα έναντι της Τουρκίας και ο συνετισμός στις εισηγήσεις των δυτικών “να μην προκαλούμε την Τουρκία”.
Η προσπάθεια του υπουργού Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένου για δωρεάν οικονομική στρατιωτική βοήθεια που θα εξασφάλιζε μία Μοίρα μαχητικών F-35 το 2020 και την κάλυψη του μισού ποσού που απαιτείται για τα F-16 (υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ αφού θα εκσυγχρονιστούν με AESA μόνο τα Block 52+ και Adv. και τα υπόλοιπα θα λάβουν τα ραντάρ και τα υποσυστήματα αυτών (αν δεν πουληθούν τα εναπομείναντα Block 30 στην Βουλγαρία), πλέο δεν υφίσταται ως ενδεχόμενο υλοποίησης μετά την εκλογή Τραμπα στις ΗΠΑ.
Το πολιτικό έγκλημα της πτώχευσης της χώρας, ακολουθείται και αυτό της αμυντικής της εγκατάλειψης.
Αυτοί που αποφάσισαν να περιλάβουν την εθνική άμυνα στο πακέτο του Μνημονίου (Γ.Παπανδρέου, Ε.Βενιζέλος και η ηγεσία του δεύτερου Μνημονίου του 2012 της κυβέρνησης Σαμαρά που είχαν ακόμα την ευκαιρία εξαίρεσής τους) καλό είναι να γνωρίζουν ότι θα κληθούν να λογοδοτήσουν αν συμβεί το απευκταίο στην ασφάλεια της χώρας τα επόμενα χρόνια…
Και οι στρατιωτικές ηγεσίες μόνο άμοιρες ευθυνών δεν είναι…
pronews.gr
Μελετώνται σενάρια στο υπουργείο Εξωτερικών που αναφέρονται σε «διαχείριση στρατιωτικής ήττας» σε Αιγαίο και Δ. Θράκη!