ΟΧΙ ΡΕ ΦΙΛΕ ΤΟΣΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ… ΟΚ, ΘΑ ΣΑΣ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ!
Βλέποντας τις τελευταίες ημέρες, όλον αυτό τον συφρετό διαφημίσεων από τα πολιτικά κόμματα και σε πολλές περιπτώσεις με πρωταγωνιστές τους ίδους τους υποψήφιους – βλέπε Α. Σαμαρά να παίζει μπάλα με τον μικρό Νικόλα… τον Καμμένο να μαθαίνει στον μικρό Αλέξη πώς να οδηγεί τρενάκια… έχουμε φτάσει στα όρια της γραφικότητας των διαφημίσεων του τζάμπο!
Tην εβδομάδα που μας πέρασε, τα τηλεοπτικά σποτ έσπασαν το διαδίκτυο, έγιναν τροφή για σχόλια, αλλά και σάτιρα. Εσύ μπορεί να χασκογελάς, αλλά ένα μεγάλο κομμάτι των συμπολιτών μας πείθεται. Αναρωτιέσαι πώς; Με τον τόσο εκφοβισμό ότι θα χάσουμε τα σπίτια μας, τη δουλειά μας, τη σύνταξη μας… σίγουρα πιάνει όλη αυτή η τρομοκρατεία. Πόσοι όμως απέμειναν που έχουν ακόμη σπίτια, εργασία και σύνταξη;
Η Νέα Δημοκρατία ποντάρει στον εκφοβισμό και σ’ ένα νεφελώδες success story
Τα σποτ της Νέας Δημοκρατίας κινούνται σε ένα διπλό άξονα: από την μία πλευρά υπάρχει η προβολή του success story του παρελθόντος και από την άλλη, η δημιουργία απειλής για το μέλλον, στην περίπτωση που οι πολίτες επιλέξουν να ακολουθήσουν τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Από την μία έχουμε την προβολή του «success story» -μετριασμένου βέβαια- π.χ. «περάσαμε δύσκολα, αλλά τα καταφέραμε», που επικεντρώνει την προσοχή στην επίτευξη των στόχων. Και από την άλλη, τον εκφοβισμό ο οποίος εμφανίζεται είτε: με το να δίνεται έμφαση στις πολύ δυσάρεστες οικονoμικές συνέπειες, τις οποίες θα βιώσουν οι πολίτες, εάν κάνουν την επιλογή να ακολουθήσουν τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α και δεύτερον, παίζει με το ζήτημα της ξενοφοβίας και της μετανάστευσης, χρησιμοποιώντας ακόμη και την επίθεση κατά της Charlie Hebdo. Από την άλλη, έχουμε το σποτ με τον μικρό Νικόλα, που θεωρείται απαράδεκτο να χρησιμοποιούνται παιδιά για την επίτευξη πολιτικών στόχων!
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. «ποντάρει» στην αγανάκτηση
Είναι σαφές ότι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. επικεντρώνεται στο μέλλον, στο αύριο, το οποίο το παρουσιάζει με μία πολύ διαφορετική οπτική, προσπαθώντας να ξεφύγει από το πρότυπο της πολιτικής διαφήμισης για να μειώσει τις αντιστάσεις μας απέναντι στα διαφημιστικά μηνύματα. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν εμφανίζεται ο ίδιος ο Τσίπρας σε αυτά, για να δημιουργήσει την εντύπωση στον θεατή ότι αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα…
Οι ΑΝ.ΕΛ. γυρίζουν χιουμοριστικά σποτ για να προσεγγίσουν τους διχασμένους ψηφοφόρους
Ο Καμμένος, αλλά και το ΚΚΕ υπολογίζουν πολύ στο χιούμορ. Τα χιουμοριστικά σποτ συνήθως απευθύνονται ή προσπαθούν να προσεγγίσουν ένα κοινό το οποίο έχει μια αμφιβολία ή δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη πολιτική συμμετοχή. Το ΚΚΕ από την άλλη, κάνει μια έκκληση στο θυμικό και στο λαϊκό φαντασιακό, με ένα κάπως επιθετικό βίντεο που προβάλει εν προκειμένω «τα ψέμματα» των Ν.Δ. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α, συνοδεία του Άκη Πάνου, στο τραγούδι, «Ήταν Ψεύτικα».
Ασχολούμαστε με το κουνούπι…
Σε μία δημοκρατική κοινωνία, αναγνωρίζεται η ανάγκη διεξαγωγής πολιτικού διαλόγου και θεωρούνται απαραίτητα τα ντιμπέιτ. Διότι, στο ντιμπέιτ -ΟΚ εξαρτάται το ντιμπέιτ- ένας προσεκτικός ακροατής μπορεί να βγάλει περισσότερα συμπεράσματα, ακριβώς διότι έχει περισσότερο χρόνο μπροστά του και διότι όπως και να το κάνεις, σαν μέσο «προσφέρεται περισσότερο για την διαφώτιση του κόσμου».
Μήπως λοιπόν αντί να περνάμε τον χρόνο μας τρολάροντας τον κάθε καμένο πολιτικό, θα έπρεπε να προβληματιστούμε για το γεγονός ότι δεν γίνεται ένας σοβαρός δημόσιος πολιτικός διάλογος που θα μας επέτρεπε να μάθουμε τις προτάσεις τους σε ό,τι αφορά τα πραγματικά διακυβεύματα των φετινών εκλογών όπως, π.χ. τι θα γίνει με την παιδεία, τους παράνομους μετανάστες, την οικονομία, την εργασία, την υγεία;