Μετά τη δραματική τροπή που πήραν τα πράγματα, όσον αφορά το έργο των παρακάμψεων Γιαννιτσών – Χαλκηδόνας και την ανεπανόρθωτη έκθεση
της κυβέρνησης, η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη, με επιστολή της σε όλους τους επίσημους φορείς (Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας, Βουλευτές Πέλλας, Δημάρχους, Επιμελητήριο Πέλλας, ΤΕΕ, Εμπορικούς Συλλόγους, Δικηγορικούς Συλλόγους κ.λπ.) του Νομού Πέλλας, καλεί σε συντονισμό για τη διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου δράσης, έτσι ώστε να αποτραπεί η οριστική παραπομπή αυτού του, ζωτικής σημασίας για την Πέλλα, έργου στις καλένδες.
Το ακριβές κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
Λίγες μέρες μετά την ομιλία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη προς τους παραγωγικούς φορείς, κατά τα εγκαίνια της 84ης ΔΕΘ, όπου, αντί για την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα υλοποιούν την προεκλογική του δέσμευση ότι ο δρόμος Θεσσαλονίκης -Έδεσσας είναι «πρώτης προτεραιότητας για τον ίδιο», δήλωσε ότι το έργο των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνος «είναι δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα από το Υπουργείο Υποδομών», δήλωση η οποία προκάλεσε σειρά αντιδράσεων στις οποίες πρωτοστάτησα προσωπικά, τόσο ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, όσο και οι βουλευτές της ΝΔ στην Πέλλα, προέβησαν σε σειρά ανακοινώσεων στις οποίες χαρακτήριζαν το έργο των Παρακάμψεων ώριμο μελετητικά και έτοιμο προς κατασκευή.
Ο αρμόδιος, όμως, Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνος Καραμανλής, κατά τη συζήτηση την Παρασκευή 27-9-2019 της Επίκαιρης Ερώτησής μου στη Βουλή, προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, δηλαδή την οριστική παραπομπή από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη του ώριμου (από 2-12-2013 που οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρέλαβαν και τις τελευταίες μελέτες) έργου των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, στις καλένδες, ξεπερνώντας σε παλινωδία και σε διγλωσσία ακόμη και τον ίδιο του τον εαυτό, στο μεν πρώτο σκέλος της απάντησής του χαρακτήρισε το έργο ανώριμο μελετητικά, καθώς λείπουν οι μελέτες κόστους οφέλους και οι κυκλοφοριακές μελέτες προέλευσης προορισμού, όπως χαρακτηριστικά είπε, στο δε δεύτερο σκέλος της απάντησής του, αναγκάστηκε να παραδεχτεί πώς ναι μεν υπάρχουν ώριμες μελέτες, αλλά άλλο η αναγγελία των έργων (…) και άλλο η χρηματοδότησή τους.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, η οποία καταδικάζει τον Νομό Πέλλας σε υπανάπτυξη, εφόσον τον γυρίζει 30 χρόνια πίσω, όταν και πρωτοξεκίνησε να μελετάται το έργο των Παρακάμψεων και επειδή κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής μου δεν έγινε καν λόγος από τον αρμόδιο Υπουργό για την τύχη των μελετών των υπολειπόμενων τμημάτων, δηλαδή για τις μελέτες του οδικού τμήματος Μαυροβουνίου – Νότιας Παράκαμψης Έδεσσας της νέας χάραξης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, [μήκους 9,4 χιλιομέτρων με δύο ανισόπεδους κόμβους (Ριζαρίου και Έδεσσας)], που είναι σχεδόν έτοιμο μελετητικά, καθώς υπολείπεται μόνο η μελέτη ηλεκτροφωτισμού και η μελέτη των ενδιάμεσων τεχνικών έργων και τις μελέτες του τμήματος «Ανάβαση του Άγρα», σας καλώ να συστρατευτούμε, ενώνοντας τις δυνάμεις μας, παραμερίζοντας κάθε τι που μπορεί να αποδυναμώσει τον αγώνα μας.
Σας καλώ λοιπόν να συντονιστούμε και να πραγματοποιήσουμε κοινή σύσκεψη, στην οποία θα πρέπει, αφού εκτιμηθεί η κατάσταση που προέκυψε μετά τα νέα δεδομένα, να αποφασισθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης έτσι ώστε να αποτραπεί η οριστική παραπομπή αυτού του, ζωτικής σημασίας για την Πέλλα, έργου στις καλένδες.
«Πρώτα η Πέλλα» σημαίνει «όλοι στην πρώτη γραμμή».
Με τιμή
Θεοδώρα Τζάκρη
Βουλευτής Πέλλας