Sunday, 28 April, 2024

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Χαλκηδόνας-Γιαννιτσών-Έδεσσας! Σε 50 χρόνια φυσικά…

Σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, μέσω αυτοκινητοδρόμου, θα αποκτήσει η Έδεσσα μόλις πάρει σάρκα και οστά το μεγάλο οδικό έργο που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, ακούμε τόσα χρόνια!

Το έργο αφορά στη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.» έχοντας προϋπολογισμό 444.912.000 ευρώ (με ΦΠΑ).

Το έργο διεκδικούν 4 σχήματα και ο διαγωνισμός βρίσκεται στη Β’ φάση κατά την οποία τα προεπιλεγέντα σχήματα πρέπει να υποβάλουν τους φακέλους συμμετοχής στον διάλογο – μέσω του οποίου θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση – και να καταθέσουν τις οικονομικές τους προσφορές ώστε να έχουμε τον ανάδοχο του έργου και να προλειανθεί το έδαφος για την έναρξη των εργασιών. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φακέλων συμμετοχής στον διάλογο ήταν η Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024, αλλά κατόπιν της αίτησης παράτασης από φορείς, πήρε παράταση μέχρι την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 360 μήνες (30 χρόνια), με τα πρώτα τέσσερα να αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το έργο

Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού-Έδεσσας) ως εξής:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β)Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ)Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ)Τμήμα Μελίσσι-Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(ε)Τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά τη βελτίωση της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι-Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου