Saturday, 27 April, 2024

Προαστιακός: Τεράστιο βήμα για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας

Η επικαιροποιημένη μελέτη σκοπιμότητας – βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, παρουσιάστηκε στα Γιαννιτσά

στην αίθουσα δημοτικών συνεδριάσεων του Δήμου Πέλλας το απόγευμα της Τρίτης 27 Μαρτίου 2018. Την εκδήλωση διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας και εκτός των πολιτικών και κάποιων τοπικών στελεχών, απόντος και του δημάρχου, το δήμο εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Π. Κερασόπουλος.

Ο βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Σηφάκης δήλωσε ότι το 2019 χρηματοδοτείται η μελέτη και από το 2020 η κατασκευή του από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών (CEF) με προϋπολογισμό 110 εκατ. €.

«Τεράστιο βήμα για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας». Επίσης, ο κ. Σηφάκης τόνισε ότι είναι απαραίτητο να μελετηθεί και η παράκαμψη Σκύδρα – Αριδαία στα πλαίσια της οριστικής μελέτης»

Ο Γενικός Διευθυντής του ΟΣΕ Γρ. Σαμπατακάκης παρουσίασε τη μελέτη, παρουσία του  ΓΓ του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Αθ. Βούρδα, ο οποίος χαρακτήρισε ‘’σκόπιμο το έργο και για πρώτη φορά υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης’’, του Προέδρου του ΟΣΕ Γ. Κακουλάκη και του Δ/νων Συμβούλου Π. Θεοχάρη.

Παρέστησαν οι δύο βουλευτές Πέλλας, Θ. Τζάκρη και Γ. Σηφάκης, ο Δήμαρχος Αλμωπίας Δ. Μπίνος, η Δήμαρχος Σκύδρας Κ. Ιγνατιάδου, εκπρόσωποι των Δημάρχων Πέλλας και Έδεσσας, εκπρόσωπος της Περιφέρειας και μέλη της “Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας”.

Η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη στην ομιλία της ανέφερε:

«Πρόκειται για ένα έργο κρίσιμο, για το οποίο έχουμε κάνει κατά καιρούς αρκετές αναφορές και συζητήσεις. Πέρυσι τέτοιο καιρό σε μια αντίστοιχη εκδήλωση παρουσιάστηκε η Αναγνωριστική Μελέτη Χάραξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης που εκπόνησε ο ίδιος ο ΟΣΕ. Μάλιστα πριν από μερικούς μήνες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκε την Πέλλα και σε εκείνη την εκδήλωση  ανακοίνωσε ότι η μελέτη σκοπιμότητας για αυτό το σημαντικό έργο ήταν ήδη έτοιμη και θα παρουσιάζονταν άμεσα. Σήμερα, λοιπόν, είμαστε εδώ για να δούμε και να ακούσουμε τους αρμόδιους να την παρουσιάζουν.

Για όλους εμάς που ζούμε στην περιοχή, η σκοπιμότητα του έργου είναι αυτονόητη. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνίας για πολλά χρόνια. Αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα και με τη δημιουργία της “Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας”, η οποία διεκδικεί την σιδηροδρομική σύνδεση της Έδεσσας με την Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών από το 2007.

Παράλληλα, αποτελεί μέρος μιας συνολικότερης συζήτησης για το δίκτυο μεταφορών στην Πέλλα. Σε αυτή τη συζήτηση, η πρότασή μας είναι σαφής: διεκδικούμε τα μεγάλα οδικά έργα, αλλά και την εναλλακτική του σιδηρόδρομου.

Ο κ. Σηφάκης υποστήριξε ότι ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Κεντρικής Μακεδονίας θα αποτελέσει ένα νέο, σύγχρονο, εναλλακτικό μέσο δημόσιων μεταφορών συνδέοντας τα μεγάλα αστικά και περιφερειακά κέντρα με την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Το έργο θα περιλαμβάνει δύο σκέλη:

1.Τη σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκη- Σίνδος- Άδενδρο- Πλατύ- Λιανοβέργι, Αλεξάνδρεια, Λουτρός- Κεφαλοχώρι- Ξεχασμένη- Κουλούρα- Μέση- Βέροια- Νάουσα- Επισκοπή- Πετριά- Σκύδρα

2.Την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60 m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδόνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα

Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα και 55’ για την Σκύδρα.

Θα τοποθετηθούν 25 ΑΣΙΔ (αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης) και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 229.320.000,00 € και αναλύεται ως εξής :

Α. 110 εκατ. € η κατασκευή της νέας γραμμής

( Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδόνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα)

Β. 69,3 εκατ. € η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής ( ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση)

( Θεσσαλονίκη- Σίνδος- Άδενδρο- Πλατύ- Λιανοβέργι, Αλεξάνδρεια, Λουτρός- Κεφαλοχώρι- Ξεχασμένη- Κουλούρα- Μέση- Βέροια- Νάουσα- Επισκοπή- Πετριά- Σκύδρα)

Γ. 50 εκατ. € προμήθεια τροχαίου υλικού

Η μελέτη σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές μεταφορές αποτελώντας, εν δυνάμει,  τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και των διευρωπαϊκών δικτύων, απέδειξε την σκοπιμότητα της γραμμής με IRR περί το 5% και θετική καθαρή παρούσα αξία.

Η γραμμή αυτή θα βοηθήσει σημαντικά την Πέλλα να ξεφύγει από την συγκοινωνιακή της απομόνωση και θα κάνει ευκολότερη, ταχύτερη, ασφαλέστερη και φθηνότερη ην μεταφορά ανθρώπων και υλικών από και προς την Πέλλα.

Θα διασυνδεθεί στην πορεία με τις μεταποιητικές βιομηχανίες ( κυρίως αγροτικών προϊόντων) και με το Αγροτοδιατροφικό πάρκο στην Πετριά.

Παράκαμψη Σκύδρα – Αριδαία

Το τμήμα αυτό μήκους 27 km αποτελεί παράκαμψη της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής, κοστολογήθηκε κατ’ αρχάς σε 55 εκατ. €. Θα μελετηθεί αναλυτικότερα στο στάδιο της προμελέτης.

Ο βουλευτής Γ. Σηφάκης επέμεινε στην αναγκαιότητα του (με δεδομένη και την πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα των Λουτρών Πόζαρ όλο τον χρόνο) και θα παρακολουθήσει τη διαδικασία προμελέτης και της παράκαμψης αυτής με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη της Πέλλας και τη διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης, αλλά και των μόνιμων κατοίκων.

Ο Γιάννης Σηφάκης (που είναι γνωστό ότι, μαζί με την πρωτοβουλία πολιτών για τον σιδηρόδρομο, παλεύει για το έργο αυτό πολλά χρόνια και σίγουρα από την πρώτη μέρα που εκλέχθηκε εκπρόσωπος των πολιτών της Πέλλας στο κοινοβούλιο «ανασύροντας» αυτό το έργο από τα αζήτητα) εκφράζει την ικανοποίηση του και μαζί και την ικανοποίηση των πολιτών της Πέλλας για την εξέλιξη αυτή και θα παρακολουθήσει από κοντά την πρόοδο της προμελέτης και αργότερα της μελέτης με στόχο την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ένταξη του έργου στο CEF και την έναρξη της υλοποίησης του το συντομότερο δυνατόν.

Η κυβέρνηση θα αντιστρέψει την καταστροφική πορεία της Πέλλας τις προηγούμενες δεκαετίες προς τις τελευταίες θέσεις σε κατά κεφαλήν εισόδημα στη χώρα και θα της δώσει την θέση που της αξίζει τον εγχώριο καταμερισμό συμβάλλοντας και στην άρση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου