Αποχωρούν ο ένας μετά τον άλλο οι παίκτες από την αγορά του γάλακτος λίγων ημερών
Η πολυπόθητη από τις εταιρείες αύξηση στην διάρκεια ζωής του προϊόντος αποδείχθηκε ότι δεν ήταν πανάκεια για κερδοφόρα δραστηριότητα. Έτσι μετά την ΦΑΓΕ που αποχώρησε από το φρέσκο γάλα, κλείνοντας και το εργοστάσιο στο Αμύνταιο Φλώρινας, ήρθε η σειρά της Friesland Campina να προχωρήσει εδώ και δύο εβδομάδες στην διακοπή παραγωγής του γάλακτος “Νουνού Εκλεκτό”.
Πρόκειται για ένα προϊόν που λανσαρίστηκε τον Ιούνιο του 2015 (σ.σ. σε μία ταραχώδη περίοδο με δημοψήφισμα, capital controls και στην συνέχεια προεκλογική περίοδο) και κινούνταν στην κατηγορία των premium προϊόντων με διάρκεια ζωής 10 ημερών. Παρά την έντονη διαφημιστική προβολή σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και μέσα μαζικής μεταφοράς ο κωδικός του γάλακτος δεν κατάφερε να πιάσει τα μερίδια στόχους (σ.σ. το υψηλότερο σημείο που έφτασε ήταν στο 1% της συνολικής αγοράς) που είχε θέσει η διοίκηση της εταιρείας ακόμη και μετά από την αποχώρηση της ΦΑΓΕ.
Όπως ανέφερε στο news247 o Διευθύνων Σύμβουλος της FrieslandCampina, κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος πρόκειται για “ένα μεμονωμένο περιστατικό καθώς αν και το προϊόν ήταν πολύ καλό λανσαρίστηκε σε λάθος στιγμή”. Τόνισε δεν ότι δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε εμπορικό. Η FrieslandCampina θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το σύνολο των κτηνοτρόφων που της παραδίδουν γάλα το οποίο θα κατευθύνεται στα υπόλοιπα προϊόντα της τα οποία στις περισσότερες κατηγορίες κινούνται ανοδικά. Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι η μονάδα παραγωγής της συνεταιριστικής εταιρείας στην Πάτρα δεν πρόκειται να επηρεαστεί από την διακοπή του γάλακτος “Νουνού Εκλεκτό”.
Η FrieslandCampina με βάση τα στοιχεία εννεαμήνου 2016 κινείται ανοδικά σε ότι αφορά τόσο την αγορά γάλακτος όπου είναι market leader στα εβαπορέ και στο γάλα υψηλής παστερίωσης (Νουνού Family) ενώ έχει βελτιώσει και τα μερίδια της και στην αγορά γιαουρτιού.
Το roller coaster του γάλακτος
Η τελευταία διετία είναι μια πολύ ιδιαίτερη για την αγορά του γάλακτος. Το 2015 ήταν μία χρονιά – ειδικά το δεύτερο εξάμηνο – όπου η ζήτηση χτύπησε κόκκινο. Ο φόβος που δημιούργησαν τα capital controls οδήγησε αρκετούς καταναλωτές να στοκάρουν (σ.σ. ειδικά σε γάλατα εβαπορέ και UHT) τα οποία μπορεί να καταναλώνουν έως και σήμερα.
Ένα δεύτερο στοιχείο ήταν η γιγάντωση της Μαρινόπουλος στην αγορά του γάλακτος λίγο πριν καταρρεύσει. Για να τραβήξει τους καταναλωτές στα καταστήματα της η αλυσίδα πρόσφερε το σύνολο του παστεριωμένου γάλακτος σε 0,99 λεπτά. Σύμφωνα με στοιχεία εκείνο το διάστημα είχε ως αποτέλεσμα η Μαρινόπουλος να διακινεί πάνω από το 50% του φρέσκου γάλακτος στην χώρα.
Το 2016 ξεκίνησε με έντονη πτώση η οποία οφείλεται στα δύο παραπάνω στοιχεία με την πτώση να φτάνει στο 16% στο επτάμηνο και την αγορά να εκτιμά ότι στο σύνολο της χρονιάς θα διορθώσει και η πτώση θα περιορισθεί στο 5% στο σύνολο της χρονιάς.