Sunday, 19 May, 2024
Τελευταίες Ειδήσεις

Αντιπολίτευση για το νομοσχέδιο για την Παιδεία: Αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα

Στο «κόκκινο» η αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και αντιπολίτευσης με αφορμή την ψήφιση του νόμου για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα βασικά σημεία της ομιλίας Τσίπρα

-Όταν αναλάβαμε βρήκαμε τα Πανεπιστήμια φορτωμένη με τα συμβούλια διοίκησης. Με ανθρώπους άλλοτε καλών προθέσεων, από τους οποίους ζητήθηκε να παρεμβαίνουν στην ΑΕΙ, και σε άλλες περιπτώσεις με ελάχιστες γνώσεις για την ελληνική πραγματικότητα. Αυτά τελικά δεν φτιάχτηκαν για να συμβουλεύουν. Αλλά για να κάνουν τη βρώμικη δουλειά. Να ξεριζώσουν από τα Πανεπιστήμια ανεπιθύμητες διοικήσεις. Μας κατηγορείτε για κρατισμό ενώ υπερασπιστήκατε τον πιο αντιδημοκρατικό θεσμό στην μεταπολίτευση. Υπάρχει αντίστοιχη διαδικασία σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστήσουμε τη δημοκρατία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

-Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε για τον βιολογικό δαρβινισμό, τώρα θα μάθουμε τον πανεπιστημιακό δαρβινισμό. Το μάθαμε από τον κ. Μητσοτάκη που μας είπε ότι θέλει εξοντωτική αξιολόγηση για τα ιδρύματα που θα συνδέονται με τον προϋπολογισμό. Χαίρομαι που η αξιωματική αντιπολίτευση λέει ξεκάθαρα τις απόψεις της. Έτσι μπορεί να γίνει μια αντιπαράθεση ιδεών. Θα μου επιτρέψετε όμως να σχολιάσω αυτήν την άποψη. Είναι μια ακραία νεοφιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και τα πανεπιστήμια της χώρας. Η ΝΔ οραματίζεται πανεπιστήμια που θα αλληλοσκοτώνονται στην αρένα για το ποιο θα επιβιώσει. Συνθήκες ακαδημαϊκού survivor. Εμείς λέμε αξιολόγηση ναι αλλά για να γίνουν καλύτερα τα πανεπιστήμια, όχι για να εξολοθρευτούν. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι.

-Τη διαφθορά και τη διαπλοκή στα πανεπιστήμια την είχαν τροφοδοτήσει οι παρατάξεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και πρυτανικά σχήματα που οι κομματικοί σας μηχανισμοί στήριζαν. Εμείς φέρνουμε έναν νόμο που φτιάχνουμε ένα πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις από τους αντιπρυτάνεις. Εμε’ίς δεν φοβόμαστε τους φοιτητές και το φοιτητικό κίνημα.

-Επαναφέρουμε το πλαίσιο για το άσυλο εκεί που το είχε η κ. Γιαννάκου. Τι σας πειράζει; Διότι με το άσυλο πράγματι η δημόσια σφαίρα είχε βασανιστεί. Όχι εξαιτίας του στρεβλού θεσμικού πλαισίου, αλλά της δυνατότητας που είχαν μικρές ομάδες να δημιουργούν δεδομένα που ευτελίζουν την έννοια του ασύλου και της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Η κατάργηση του ασύλου όπως το γνωρίζαμε όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα αλλά το ενέτεινε. Μοναδικός τρόπος να επιλύονται εντάσεις στα πανεπιστήμια είναι ο διάλογος. Έτσι, και όχι με μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίζουν άλλες εποχές.
-Με το νόμο αυτό σταματάμε και τη φάμπρικα των υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.
-Εργαζόμαστε για να κρατήσουμε τους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα, για να δουλέψουν εδώ. Για αυτό αυξήσαμε τη χρηματοδότηση στην έρευνα.
-Απέναντι σε όλα αυτά που εμείς προτείνουμε, η πρότασή σας συμπυκνώνεται σε μια λέξη. Ιδιωτικό. Ιδιωτική εκπαίδευση, ασφάλιση, υγεία, κοκ. Εμεις δεν θα ευνοήσουμε αυτήν την επιχειρηματικότητα, που καταλήγει να κοστίσει στο κράτος πολύ περισσότερο. Εμείς δεν αντιμετωπίζουμε την κοινωνία και τους πολίτες σας μια αμόρφωτη μάζα. Εμείς δεν θεωρούμε ότι είναι αδαής η πλειοψηφία.
-Πιστεύετε ότι όταν πάτε στους αγρότες και καθίσετε στα δεμάτια με άχυρα, θα πείσετε τους αγρότες.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας Μητσοτάκη:
– Το νομοσχέδιο που θα ψηφίσετε σήμερα σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν. Δεσμεύομαι ότι η ΝΔ θα το καταργήσει. Η κυβέρνηση επιχειρεί να γυρίσει δεκαετίες πίσω την ανώτατη εκπαίδευση.
– Πολιτική παρακμή της κυβέρνησης και ροπή προς τον αυταρχισμό, ενεργείτε χωρίς αναστολές με νόμους σκούπα και αναρίθμητες τροπολογίες. Η νομοθετική παρακμή του κοινοβουλίου έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Συνένοχος και ο πρόεδρος της Βουλής. Το προαύλιο της Βουλής δεν είναι χώρος για διαμαρτυρία.
– Προς ΑΝΕΛ: Ως βουλευτές της ΝΔ είχατε στηρίξει άλλες επιλογές στην παιδεία. Σήμερα ψηφίζετε ό,τι σας πουν για την καρέκλα. Για 5-6 θέσεις υφυπουργών και ένα έδρανο.
– Συγκυβέρνηση επικίνδυνη για το παρών και το μέλλον της χώρας.
– Νομοσχέδιο βίαιη επιστροφή στο παρελθόν, στις υπερβολές και στις ακρότητες της δεκαετίας του ’80.
– Προστατεύετε τα εγκληματικά στοιχεία με το άσυλο που έχουν ως ορμητήριο τα πανεπιστήμια. Μετατρέπετε τα πανεπιστήμια σε άβατα ανομίας.
– Ασκείτε εξουσία με αντιδημοκρατικό τρόπο, αλλά θα φύγετε με τον πλέον δημοκρατικό, δηλαδή με εκλογές. Δεν μπορεί η Ελλάδα όμηρος μιας παρέας που παρανομεί και συκοφαντεί.
– Τα τρία χαμένα χρόνια δεν αντισταθμίζονται από μια ακριβή έξοδο στις αγορές. Όλα αυτά θα συζητηθούν στην Εξεταστική Επιτροπή.

Κουτσούμπας: Πήρατε καλό βαθμό, μας φορτώσατε με 2 μνημόνια
Eπίθεση εξαπέλυσε στην κυβέρνηση ο ΓΓ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας μιλώντας για το νομοσχέδιο για την παιδεία στην Ολομέλεια της Βουλής. Απευθυνόμενος στα μέλη της πλειοψηφίας είπε ότι λαμβάνουν «πολύ καλό βαθμό καθώς φορτώσατε τον ελληνικό λαό με δύο επιπλέον μνημόνια» ενώ τους κάλεσε να απαντήσουν εάν η έξοδος στις αγορές «παγώνει» τα επώδυνα δημοσιονομικά μέτρα που ψηφίστηκαν. «Μήπως δεν θα ισχύσουν τα αιματοβαμμένα πλεονάσματα; Προφανώς και όχι γιατί αυτά αποτελούν τα προαπαιτούμενα των αγορών» σχολίασε ο κ. Κουτσούμπας. Ακόμη, ο κ. Κουτσούμπας υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια δεν εισηγείται «τίποτα νέο» και το κατέταξε στην κατηγορία των σχεδίων νόμων Γιαννακου και Διαμαντοπούλου.
«Θεσμοθετείτε το μεγαλύτερο άνοιγμα των ΑΕΙ στο μεγάλο παζάρι της μετα-λυκειακής. Ούτε μια αράδα δεν αφορά τους φοιτητές των λαϊκών οικογενειών. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που δίνει άσυλο στην επιχειρηματική δράση των ιδρυμάτων. Τα δημοσιονομικά των πανεπιστημίων γίνονται βορά στις μνημονιακές επιταγές» είπε μεταξύ άλλων.
Παράλληλα θα βγουν στην επιφάνεια και οι σημαντικές διαχωριστικές γραμμές που υπάρχουν με τη ΝΔ, καθώς με τα μνημόνια, την τρόικα και την έξοδο στις αγορές, είχαν το τελευταίο διάστημα ξεθωριάσει. Το γεγονός αυτό, εκτιμούν στο Μαξίμου, ότι συσπειρώνει τους ψηφοφόρους και κυρίως την νεολαία και επίσης δίνεται ένα μήνυμα φυγής προς τα εμπρός σε ένα ζήτημα και σε μια σημαντική μεταρρύθμιση που δεν γίνεται επειδή την ζητούν οι δανειστές.
Τι σχεδιάζουν στη ΝΔ
Στον αντίποδα η αξιωματική αντιπολίτευση εκτιμά πως ο χώρος της παιδείας είναι ένα προνομιακό πεδίο αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός για την βαρύτητα που δίνεται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ότι με το που έγιναν γνωστές οι αλλαγές και δόθηκαν σε διαβούλευση, η ΝΔ αντέδρασε σε ανώτατο επίπεδο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με παρέμβαση του είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι γυρίζει την ανώτατη εκπαίδευση δεκαετίες πίσω. Μάλιστα όλο αυτό το διάστημα ο πρόεδρος της ΝΔ έχει συναντηθεί με πρυτάνεις και με εκπροσώπους της Ακαδημαϊκής κοινότητας διαπιστώνοντας την πλήρη αντίθεση τους, στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση.
Ο πρόεδρος της ΝΔ αναμένεται να συνδέσει την επαναφορά του ασύλου με την παραβατικότητα που επικρατεί σε ορισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα τα οποία χρησιμοποιούνται ως ορμητήρια εναντίον των αστυνομικών δυνάμεων. Παράλληλα θεωρεί ότι το νομοσχέδιο αποτελεί ένα τεράστιο βήμα προς τα πίσω καθώς οι ρυθμίσεις που αφορούν τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, τα μεταπτυχιακά προγράμματα και τους ξένους φοιτητές εκτιμά πως εδραιώνουν την εικόνα μιας περίκλειστης και περιχαρακωμένης Ελλάδας που ομφαλοσκοπεί και χαμηλώνει τον πήχυ της εκπαίδευσης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και ανέβει στο βήμα της ολομέλειας αναμένεται να διευρύνει την ατζέντα της επίθεσης του στην κυβέρνηση, βάζοντας στο στόχαστρο του τον πρόεδρο της Βουλής, τόσο για τα όσα συνέβησαν με τον Ρουβίκωνα και την απάντηση που έδωσε ο Νίκος Βούτσης, η οποία δεν κάλυψε τον πρόεδρο της ΝΔ, όσο και την «βροχή» τροπολογιών που συνεχίζεται στην βουλή προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις των βουλευτών.
Ανήμερα της συζήτησης και της ψήφισης του νομοσχεδίου Γαβρόγλου η Φώφη Γεννηματά θα παρουσιάσει τις προτάσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για την Παιδεία. Σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνονται αναφορές στον νόμο Διαμαντοπούλου και οι φοιτητές δεν θα έχουν λόγο στα διοικητικά του πανεπιστημίου αλλά σε ζητήματα της φοιτητικής ζωής που τους αφορούν.
Παράλληλα η Φώφη Γεννήματα θα ταχθεί υπέρ του αυτοδιοίκητου του Πανεπιστημίου και στην εξωστρέφεια των Ανώτατων. εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Σ. Θεοδωράκης
“Μια Αυγούστου, οι φοιτητές απόντες, οι καθηγητές απόντες αλλά η κυβερνητική πλειοψηφία προσπαθεί όπως – όπως και γρήγορα – γρήγορα να πάρει αποφάσεις που θα σημαδέψουν το μέλλον των πανεπιστημίων, των φοιτητών, των καθηγητών και τελικά της κοινωνίας.
Και είναι το τέταρτο από τα έξι επεισόδια της καλοκαιρινής επιθεώρησης «ψηφίστε, τροποποιήστε, τελειώσατε». Είναι το τέταρτο από τα έξι νομοσχέδια που η Βουλή καλείται να συζητήσει «στα πεταχτά».
Κυρίες και κύριοι θα αρχίσω από το τέλος, από τα συμπεράσματα:
Ο νόμος που θα ψηφίσουν σήμερα οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι συντηρητικός, παλιομοδίτικος και ενισχύει την κομματοκρατία. Είναι ένα νόμος δηλαδή βγαλμένος από τα σπλάχνα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ένας αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα. Ένας νόμος που διώχνει τους νέους, ένας νόμος που στερεί την ελπίδα από τους άξιους, ένας νόμος που κρατά τη χώρα μακριά από την Ευρώπη. Γιατί δυστυχώς και για σας, πάνω από όλα είναι το κόμμα, οι συμβιβασμοί και τελικά η συντήρηση. Η Ελλάδα ποτέ δεν ευτύχησε να έχει πανεπιστήμια μακριά από κόμματα, ταπεινά συμφέροντα και πονηρές συντεχνίες. Εξαιρέσεις υπήρξαν και υπάρχουν αλλά δεν αλλάζουν τον κανόνα.
Το κομματικό κράτος ήθελε πάντα ένα πανεπιστήμιο στα μέτρα του. Γι’ αυτό και τα όσα καλά έφερε ο νόμος Διαμαντοπούλου, ο νόμος που ψήφισαν 255 βουλευτές μετά από 18 μήνες διαβούλευσης, γρήγορα ψαλιδίστηκε. Τον ψαλίδισε το ΠΑΣΟΚ, τον ψαλίδισε η ΝΔ και τώρα ό,τι απέμεινε το ισοπεδώνουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Παιδεία καθυποταγμένη, αποκομμένη από τις διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που η κρίση στην χώρα μας είναι τόσο βαθιά και ατέλειωτη! Γιατί η Παιδεία, τα πανεπιστήμια είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Και εσείς από το ‘15 δείξατε ότι θα ακολουθήσατε ακολουθούσατε τον παλιό δρόμο. Επιλέξατε περιφερειακούς διευθυντές που ήταν όλοι κομματικά στελέχη των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Όλοι. 11-2 η μεταξύ σας μοιρασιά. Μετά αλλάξατε τον τρόπο επιλογής των διευθυντών των σχολείων.
Τους κάνατε συνδικαλιστές, αντί για διευθυντές. Κατεδαφίσατε πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Το βάλατε στα πόδια μπροστά στους ακραίους της εκκλησίας. Επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Κάνατε και κάνετε μικροκομματικά παιχνίδια με τις Πανελλήνιες. Και τώρα ήρθε η ώρα των Πανεπιστημίων.
Θα μιλήσω επιγραμματικά για τα σημαντικά- ασήμαντα του νόμου σας:
Αυτονομία:
Στις αναπτυγμένες χώρες τα πανεπιστήμια απολαμβάνουν αυξημένη αυτονομία με αξιολόγηση και λογοδοσία. Η Ελλάδα ήταν πάντα ουραγός στο θέμα της αυτονομίας των πανεπιστημίων. Ο νόμος σας περιορίζει την αυτονομία ακόμα περισσότερο, κάνοντας πανεπιστήμια παραρτήματα του γραφείου του Υπουργού.
Διοίκηση των ΑΕΙ:
Εδώ βάλατε για τα καλά την όπισθεν. Καταργείτε τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων, ενός θεσμού που λειτουργεί με επιτυχία σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. Αντί να αξιοποιήσουμε τους μεγάλους Έλληνες δασκάλους που ζουν και διαπρέπουν στο εξωτερικό, αντί να φωτίσουμε τα πανεπιστήμια μας με τις ιδέες και τις εμπειρίες τους, τους διώχνουμε!
Στη διοίκηση των πανεπιστημίων επανέρχονται οι κομματικοί φοιτητικοί σύλλογοι. Προσοχή: όχι οι φοιτητές αλλά οι φοιτητοπατέρες.
Άσυλο:
Εδώ ζούμε την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας. Στα ελληνικά ιδρύματα δεν παρέχεται άσυλο ιδεών, αλλά άσυλο σε συμμορίες και χουλιγκάνους. Οι ιδέες διώκονται -αν δεν συμφωνούν με τα συνθήματα που είναι γραμμένα στους τοίχους του κάθε ιδρύματος. Και αυτοί που έχουν ασυλία είναι οι μικροί και μεγάλοι αστυνόμοι των ιδεών. Την εξουσία αυτών των συμμοριών ενισχύετε με τον νόμο σας και τους ενισχύετε συνειδητά.
Μεταπτυχιακές σπουδές:
Σήμερα λειτουργούν μεταπτυχιακά που σε πολλές περιπτώσεις βοηθούν και την αγορά εργασίας και τα πανεπιστήμια. Προσφέρουν ειδικές γνώσεις και δεξιότητες και αποτελούν πηγή χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, τώρα που οι τακτικοί προϋπολογισμοί μειώνονται στο ελάχιστο.
Τα εμπόδια που σήμερα βάζετε για την χρηματοδότηση των προγραμμάτων, αλλά και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που επιβάλλετε, θα είναι και η ταφόπλακα σε πολλά από τα μεταπτυχιακά. Γεγονός που σημαίνει ξανά υποβάθμιση, ξανά διαρροές εγκεφάλων στο εξωτερικό.
Ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών:
Εμποδίζετε στην ουσία τη λειτουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων που θα προσέλκυαν αλλοδαπούς φοιτητές και θα πολλαπλασίαζαν τα έσοδα των ιδρυμάτων. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, η Ελλάδα θα μπορούσε να προσελκύσει 110.000 ξένους φοιτητές με τα οφέλη να φτάνουν τα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Για μας, τώρα θα έπρεπε να ήταν η ώρα, για να ενισχύσουμε αξιοκρατία, διαφάνεια, χειραφέτηση, αποτελεσματικότητα, να διεθνοποιήσουμε τα πανεπιστήμια μας. Και εσείς, αντί γι’ αυτά, παίζετε με τις λέξεις. Αφαιρείτε λέξεις όπως «αγορά εργασίας», «ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης» και μιλάτε ψευδώς για «κοινωνική ισότητα».
Κοινωνική ισότητα θα είχαμε αν δίναμε στα φτωχότερα παιδιά την δυνατότητα να κάνουν κάνουν τις σπουδές που θα ήθελαν. Όταν βγαίνεις από ΑΕΙ έχεις, κατά κανόνα, διπλάσια εισοδήματα. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση όμως, σε αντίθεση με την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι άνιση. Υπάρχουν στρώματα που υποεκπροσωπούνται, ιδιαίτερα στα μεταπτυχιακά.
Πρέπει να ενισχύσουμε τις υποτροφίες και να θεσμοθετήσουμε τα φοιτητικά δάνεια, τα οποία θα αποπληρώνουν οι φοιτητές με χαμηλά έως και μηδενικά επιτόκια. Αποπληρωμή, γρήγορη ή αργή, ανάλογη με τις απολαβές που θα έχουν στο επάγγελμα τους.
Πρόσφατα το «Π στο τετράγωνο», το ινστιτούτο του Κινήματός μας, έκανε μια έρευνα κοινής γνώμης για την Παιδεία.
● 8 στους 10 θεωρούν ότι η κρατική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων θα πρέπει να συνδέεται άμεσα με την αξιολόγηση του κάθε ιδρύματος.
● Πάνω από το 70% θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχουν μεταπτυχιακά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα.
● Το 80% θέλουν συμμετοχή στην διοίκηση αναγνωρισμένων καθηγητών που εργάζονται σε ιδρύματα του εξωτερικού.
● Το 80% θεωρεί ότι η αστυνομία πρέπει να επεμβαίνει άμεσα και να προστατεύει φοιτητές και καθηγητές όταν απειλούνται από φαινόμενα βίας
αξιόποινες πράξεις
Και βέβαια η πλειοψηφία του κόσμου είναι υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και είναι υπέρ της ενίσχυσης της έρευνας από ιδιώτες.
Να δώσουμε κίνητρα στις επιχειρήσεις να καλύψουν δαπάνες έρευνας και καινοτομίας που αδυνατεί να χρηματοδοτήσει το κράτος.
Είναι μίζερες οι αντιδράσεις και είναι διπλά ενοχλητικές από πολιτικούς που έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό. Τι λένε δηλαδή; «Ναι, εγώ είχα λεφτά και σπούδασα στο Λονδίνο ή την Βοστώνη, εσύ μείνε εδώ χωρίς εναλλακτικές λύσεις». Η κοινωνία, κυρίες και κύριοι, έχει πολύ πιο προχωρημένες θέσεις από την κυβέρνηση.
Γιατί όμως οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για άλλη μια φορά οπισθοχωρούν; Θα σας πω γιατί: ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε όλες τις μάχες. Συγκυβερνά με ένα ακροδεξιό κόμμα, αποδέχτηκε την κυριαρχία της κυρίας Μέρκελ, υπέγραψε όλες τις απαιτήσεις των δανειστών, έκανε τους φτωχούς φτωχότερους και τους μεσαίους φτωχούς. Τι τους μένει λοιπόν; Μια αντίσταση, δήθεν, στην Παιδεία. Ένα αντάρτικο που θα δώσει το φιλί της ζωής στον απογοητευμένο κομματικό στρατό.
«Όλα πέφτουν, αλλά κρατάμε τα πανεπιστήμια». «Όχι στα Συμβούλια, όχι στα μεταπτυχιακά, όχι στην αστυνόμευση»: Ανώριμες μάχες ενός στρατού που υποχωρεί ηττημένος.
Εμείς θα επιμείνουμε και θα καλέσουμε καθηγητές και φοιτητές να γυρίσουν την πλάτη σε όλους αυτούς που πολεμούν την αριστεία. Ο επαρχιωτισμός δεν ταιριάζει στην Παιδεία. Θα καλέσουμε φοιτητές και καθηγητές να αντισταθούν στη δράση των κομματικών υπαλλήλων.
Καμία χώρα δεν βγήκε από την κρίση χωρίς μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία. Κανένα λαός δεν πήγε μπροστά με λαϊκισμούς και ιδεοληψίες. Εξωστρέφεια, αριστεία, καινοτομία, δικαιοσύνη: αυτό είναι το χρέος μας στα παιδιά μας και στον τόπο μας”.

Με πληροφορίες thetoc

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου