Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης, μετά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή στο Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας.
Ο συμβασιούχος, απολογήθηκε με πολυσέλιδο υπόμνημα, αλλά απάντησε και στις ερωτήσεις του εφέτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο συμβασιούχος σταθμάρχης υποστήριξη, ότι ήταν επικουρικός, δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ τον πίνακα και πάντα βρισκόταν σε βάρδια με ακόμα έναν σταθμάρχη, εκτός από μία φορά στο σταθμό του Βόλου. Η υπερασπιστική του γραμμή κινήθηκε γύρω από την σύμβαση του, η οποία αναφέρει ότι υποχρεούται να εργάζεται έως τις 22.00.
Μάλιστα έπαιρνε το τρένο για τον Βόλο που ερχόταν λίγα λεπτά μετά τις 22.00 για να επιστρέψει σπίτι, ενώ ανέφερε τόσο ο ίδιος όσο και οι δύο γυναίκες πως οι εννέα ώρες στο βαρδιολόγιο, ήταν εικονικές καθώς ως συμβασιούχος δεν πληρώνεται υπερωρίες.
Υπήρχε μάλιστα προφορική συμφωνία με τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος έβγαλε τις βάρδιες και θα απολογηθεί την Πέμπτη.
«Η ψυχολογία μου δεν είναι καλή, είμαι συντετριμμένος για το δυστύχημα, λυπάμαι που τόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Έχω ένα βάρος, νιώθω όμως ανακουφισμένος, με την απόφαση των δικαστικών αρχών. Ήμουν ενισχυτικός δεν είχα τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών», φέρεται να κατέθεσε ο σταθμάρχης.
«Στη σύμβαση μου δεν αναφέρεται ωράριο εργασίας αλλά, οι προϊστάμενοί μου, τόσο προφορικά, αλλά και εγγράφως, είχαν ενημερώσει κι εμένα και τους άλλους προσληφθέντες με μπλοκάκι, ότι η εργασία μας θα ήταν πενθήμερη και οκτάωρη. Δεν θα είχα δικαίωμα για υπερωρίες. Σχολούσα στις 10:00 το βράδυ για να πάρω το τρένο, για Βόλο, όπου είναι η μόνιμη κατοικία μου», είπε.
«Η απόφαση ήταν από κοινού από τον κύριο εισαγγελέα και τον κύριο ανακριτή για περιοριστικούς όρους, δηλαδή δύο φορές το μήνα θα εμφανίζεται σε τμήμα και επίσης θα πληρώσει μία εγγύηση 10.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα είναι δύσκολο, η άσχημη ψυχολογία του, αλλά τουλάχιστον προχωρήσαμε, προχωράει τη ζωή του τώρα, θα είναι βέβαια κατηγορούμενος, αλλά θα το παλέψουμε….», δήλωσε η δικηγόρος του, Σοφία Αποστολάκη.
Καταρρέει το επιχείρημά του για τις υπερωρίες
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega και του Live News και κατόπιν επικοινωνίας με εργατολόγο, ο ισχυρισμός του συμβασιούχου σταθμάρχη περί υπερωριών είναι άκυρος. Ειδικότερα, ο εν λόγω σταθμάρχης που είναι συμβασιούχος σημαίνει πως εργάζεται με μπλοκάκι, επομένως η σύμβασή του δεν έχει ωράρια, άρα μπορεί να του ζητηθεί να δουλέψει όσες ώρες χρειαστεί, είτε 8, είτε 9, είτε 10. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα ο σταθμάρχης φέρεται να είχε κάνει μία προφορική συμφωνία με τον επιθεωρητή ότι θα εργαζόταν 5 ημέρες την εβδομάδα, από 8 ώρες.
Αύριο η απολογία του τρίτου σταθμάρχη
Αύριο, Τρίτη, θα απολογηθεί ο εμπειρότερος σταθμάρχης, αυτός δηλαδή που έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00 η ώρα και έφυγε στις 22:10. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης, ενώ, σύμφωνα με ό,τι φαίνεται από τις έρευνες, στους κατηγορούμενους αναμένεται να προστεθούν κι άλλα πρόσωπα πέρα από τους εργαζόμενους.
Μάλιστα ο ειδικός εφέτης ανακριτής έχει καλέσει ακόμη δύο συμβασιούχους σταθμάρχες να καταθέσουν προκειμένου να αποκτήσει μία πλήρη εικόνα για την οργάνωση των βαρδιών στο σταθμαρχείο της Λάρισας.
Με πολυσέλιδο υπόμνημα θα παρουσιαστεί ο επιθεωρητής
Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής εργασίας, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής κυκλοφορίας αναμένεται να βάλει στο κάδρο των ευθυνών και τον Γιώργο Ζήνδρο καθώς όπως λέει αυτός ήταν ο βασικός εκπαιδευτής του προφυλακισμένου σταθμάρχη. Κάτι πάντως που ο ίδιος διαψεύδει κατηγορηματικά με νέες δηλώσεις του στο LIVE NEWS.
«Πάνε να μπλέξουν και μένα. Αυτός λέει ότι βασικός εκπαιδευτής του ήμουν εγώ. Μακάρι να ήμουν εγώ. Ούτε μια μέρα δεν τον εκπαίδευσα από τους τρεις μήνες» δήλωσε ο κ. Ζήνδρος.
Στη μια και μοναδική φορά που συνάντησε τον μοιραίο σταθμάρχη κατά την εκπαίδευση του, ο Γιώργος Ζήνδρος τον περιέγραψε ως άπειρο και με επιφανειακές γνώσεις. «Δεν τον εκπαίδευσα καθόλου εγώ. Δεν πέρασε από τα χέρια μου, από άλλους πέρασε. Τον έστειλε στο Λιτόχωρο. Τι να μάθει στο Λιτόχωρο; Τον έστειλε στην Καλαμπάκα, τι να πάρει; Δεν έχει πίνακα. Η μαθητεία τους έπρεπε να επικεντρωθεί στον Παλαιοφάρσαλο και στη Λάρισα» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Παρά ταύτα, ο 59χρονος, μόλις ολοκλήρωσε την εκπαίδευση του ως σταθμάρχης τον περασμένο Ιανουάριο, ήταν ο μοναδικός από τους 14 νέους συναδέλφους του, που δήλωσε έτοιμος να κάνει βάρδια μόνος του.
One comment
Pingback: Στον ανακριτή ο δεύτερος, έμπειρος σταθμάρχης που έσβησε τη βάρδια του με… μπλάνκο! – Λόγος της Πέλλας