Περισσότερα από 13.000 σχολεία, σε σύνολο περίπου 14.000, υπέβαλαν εκθέσεις αξιολόγησης έως την ημέρα που εξέπνευσε η σχετική προθεσμία
Λίγοι σύλλογοι διδασκόντων αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία
Στελέχη του υπουργείου Παιδείας, μιλώντας στην «Κ», ανέφεραν ότι «οι συνδικαλιστές υποστήριζαν πως όποιο σχολείο δεν περάσει τη βαθμολογική βάση της αξιολόγησης δεν θα έχει χρηματοδότηση».
Με συντριπτική συμμετοχή των σχολείων ολοκληρώθηκε η προθεσμία για την υποβολή των εκθέσεων αξιολόγησης. Λίγοι σύλλογοι διδασκόντων αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Φέρεται να μην έλειψαν και πρωτοβουλίες που ευτελίζουν τον ρόλο των συνδικαλιστών και πρωτίστως των εκπαιδευτικών. Η ΔΟΕ επέλεξε, για μία ακόμη φορά, τη δικαστική οδό κατά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, οι σύλλογοι διδασκόντων έπρεπε να καταθέσουν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εκθέσεις αποτίμησης του έργου την προηγούμενη σχολική χρονιά 2020-2021 και σχέδια δράσης πάνω σε οκτώ άξονες για την τρέχουσα, όπως ορίζει η νομοθεσία (ν. 4692/2020 και ν. 4823/2021). Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αντέδρασαν με κινητοποιήσεις, ωστόσο η απεργία – αποχή από τη διαδικασία της αξιολόγησης που κήρυξαν, κρίθηκε παράνομη. Μάλιστα, το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ είχε συντάξει κείμενα «φασόν» προς τους συλλόγους διδασκόντων, ώστε εάν το αποφασίσουν να τα καταθέσουν στη σχετική πλατφόρμα του ΙΕΠ.
Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε η σχετική προθεσμία που δόθηκε στους συλλόγους διδασκόντων να καταθέσουν τις σχετικές εκθέσεις. Από την πλευρά του υπουργείου αναφέρθηκε ότι περίπου 13.000 σχολεία έχουν υποβάλει εκθέσεις αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή, πάνω από 500 σύλλογοι διδασκόντων αποδείχθηκε ότι κατέθεσαν έκθεση «φασόν» ή με ελλιπή τα ουσιώδη στοιχεία. Στελέχη του υπουργείου Παιδείας, διευθυντές Εκπαίδευσης, μιλώντας στην «Κ» ανέφεραν ότι «συνδικαλιστές πήγαιναν σε σχολεία και επιτίθεντο σε όσους εκπαιδευτικούς ήταν υπέρ της αξιολόγησης. Οι συνδικαλιστές υποστήριζαν πως όποιο σχολείο δεν περάσει τη βαθμολογική βάση της αξιολόγησης δεν θα έχει χρηματοδότηση, χάνοντας ακόμη και τα στοιχειώδη όπως το πετρέλαιο, θα συγχωνευθεί με κάποιο άλλο, και ότι θα απολυθούν εκπαιδευτικοί». Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι συνδικαλιστές δημιουργούσαν κλίμα φόβου στους εκπαιδευτικούς και αυτό εντάθηκε τις τελευταίες ημέρες. Μάλιστα υπήρξαν καταγγελίες διευθυντών ότι συνδικαλιστές άσκησαν πιέσεις ώστε οι σύλλογοι διδασκόντων να αλλάξουν την έκθεση αξιολόγησης που είχαν υποβάλει (καταθέτοντας αντ’ αυτής μια έκθεση «φασόν»), καθώς οι σύλλογοι διδασκόντων είχαν το σχετικό δικαίωμα έως και χθες.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όλο το προηγούμενο διάστημα αρνούνται ότι υιοθετήθηκαν πρακτικές εκφοβισμού των εκπαιδευτικών, υποστηρίζοντας ότι πάντοτε οι συνδικαλιστές παρουσιάζουν τις πολιτικές συνέπειες της αξιολόγησης.
Το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ με χθεσινή απόφασή του προχώρησε «στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου, για όλες τις παράνομες ενέργειες στις οποίες έχει καταφύγει η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας, συμπαρασύροντας και στελέχη της εκπαίδευσης, προκειμένου να εφαρμόσει με τον στρεβλό τρόπο που η ίδια αντιλαμβάνεται την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων». Την απόφαση ψήφισαν τα μέλη της ΔΑΚΕ, της παράταξης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, και ένα μέλος παράταξης που τοποθετείται στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά.
Αντίδραση για τα προγράμματα σπουδών
Οξεία είναι η αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) στα νέα προγράμματα σπουδών για τις δύο βαθμίδες που παρουσίασε την Πέμπτη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. «Νέα αναλυτικά προγράμματα χωρίς αξιολόγηση της εφαρμογής των προηγούμενων, χωρίς αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της κάθε βαθμίδας, χωρίς φροντίδα για διεπιστημονικές συνδέσεις, χωρίς αναφορά στις μεταβαλλόμενες σχολικές συνθήκες και τις υβριδικές παιδαγωγικές πρακτικές λόγω της πανδημίας, είναι η πρώτη εικόνα που αντικρίζει κανείς στις επεξεργασίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)», λέει σε χθεσινή ανακοίνωσή της η ΕΜΕ, τονίζοντας: «Δυστυχώς εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου, οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων».
kathimerini.gr