Tuesday, 21 May, 2024

Σταϊκούρας: Το FlyOver είναι αναγκαίο έργο για τη Θεσσαλονίκη

Η Ελλάδα κατάφερε να διανύσει με επιτυχία τον δρόμο της ανάκαμψης μέσα σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον,

τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην εκδήλωση: «Ο Δρόμος προς την Ανάκαμψη», που διοργάνωσαν η Νέα Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα στη Θεσσαλονίκη, για το πολυδιάστατο θετικό αποτύπωμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στην οικονομία και την κοινωνία.

«H ελληνική οικονομία έχει γυρίσει σελίδα. Επέστρεψε, δυναμικά, στο ευρωπαϊκό προσκήνιο. Μεγεθύνεται, πλέον, με έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς στην Ευρώπη, από ουραγός σε επιδόσεις την προηγούμενη τετραετία. Τα δημόσια οικονομικά σταθεροποιήθηκαν και βελτιώνονται. Η Ελλάδα καλύπτει σημαντικό μέρος του επενδυτικού κενού, με τη βοήθεια και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επεκτείνεται σε νέες αγορές και γίνεται όλο και πιο εξωστρεφής. Όλα αυτά τα καταφέρνουμε οικοδομώντας τις πολιτικές μας στους ακρογωνιαίους λίθους της ισχυρής βούλησης, της υπευθυνότητας και της αξιοπιστίας», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι «σήμερα καθίσταται σημαντικός ο ρόλος των βιώσιμων υποδομών και των σύγχρονων μεταφορών. Άλλωστε, τόσο στη θεωρία όσο και την πράξη, ο ρόλος των υποδομών και των μεταφορών είναι σημαντικός για τη μεγέθυνση και την βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, για την ολόπλευρη ισχύ της πατρίδας. Γι’ αυτούς τους λόγους, σχεδιάζουμε, δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών».

Τι είπε μεταξύ άλλων, στην ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, κατάφερε να διανύσει με επιτυχία το δρόμο της ανάκαμψης και να αναπτυχθεί ισχυρά και βιώσιμα, μέσα σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον, γεμάτο προκλήσεις και αναταράξεις.

Κατάφερε:

  • να αντέξει τους ισχυρούς κραδασμούς των διαδοχικών κρίσεων,
  • να στηρίξει, γενναία και αποτελεσματικά, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως τους πιο ευάλωτους, αξιοποιώντας και ευρωπαϊκούς πόρους,
  • να κλείσει επώδυνα κεφάλαια του παρελθόντος,
  • να επιτύχει μετρήσιμα αποτελέσματα,
  • να διακριθεί για τις επιδόσεις της,
  • να δημιουργήσει πολλές, καλές νέες θέσεις απασχόλησης,
  • να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον,
  • να βελτιώσει τη θέση και το κύρος της,
  • να ανακάμψει, να αναβαθμιστεί, να μετασχηματιστεί, να ισχυροποιηθεί!

Συγκεκριμένα, τα τελευταία περίπου 5 έτη:

1ον. Μειώνουμε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως για τη μεσαία τάξη.

2ον. Ενισχύουμε, με μόνιμο τρόπο, το διαθέσιμο εισόδημα του πολίτη, αυξάνοντας τον κατώτατο μισθό, ενισχύοντας τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, αυξάνοντας τις συντάξεις.

3ον. Ενισχύουμε τη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος, εξυγιαίνοντας τους ισολογισμούς των τραπεζών, ενισχύοντας τη ρευστότητά τους, διατηρώντας υψηλό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας, προχωρώντας στην από-επένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

4ον. Υλοποιούμε αλλαγές που εκσυγχρονίζουν τη χώρα μας. Ενδεικτικά:

  • Αξιοποιούμε δημόσια περιουσία, όπως είναι το Ελληνικό.
  • Δρομολογούμε αποκρατικοποιήσεις, κυρίως σε λιμάνια, και προχωρήσαμε στην εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

5ον. Εφαρμόσαμε μία συνετή δημοσιονομική πολιτική και μια διορατική εκδοτική στρατηγική.

6ον. Επιστρέψαμε στην ευρωπαϊκή κανονικότητα, μετά την άρση των κεφαλαιακών περιορισμών, την πρόωρη εξόφληση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το τέλος της ενισχυμένης εποπτείας και την επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδας.

Συμπερασματικά, η ελληνική οικονομία έχει γυρίσει σελίδα. Επέστρεψε, δυναμικά, στο ευρωπαϊκό προσκήνιο. Μεγεθύνεται, πλέον, με έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς στην Ευρώπη, από ουραγός σε επιδόσεις την προηγούμενη τετραετία. Τα δημόσια οικονομικά σταθεροποιήθηκαν και βελτιώνονται.

Η Ελλάδα καλύπτει σημαντικό μέρος του επενδυτικού κενού, με τη βοήθεια και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επεκτείνεται σε νέες αγορές και γίνεται όλο και πιο εξωστρεφής. Όλα αυτά τα καταφέρνουμε οικοδομώντας τις πολιτικές μας στους ακρογωνιαίους λίθους της ισχυρής βούλησης, της υπευθυνότητας και της αξιοπιστίας.

Αξιοπιστία απέναντι σε όλους της stakeholders της ελληνικής οικονομίας, ανάμεσα στους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι εταίροι μας, και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Υπό τις κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, καταφέρνουμε, συλλογικά, η οικονομία μας να διακρίνεται σήμερα, για υψηλή ανθεκτικότητα, μεγάλη πρόοδο και ισχυρή δυναμική. Ανθεκτικότητα, πρόοδος και δυναμική που έχουν θέσει τις βάσεις για ακόμη μεγαλύτερα επιτεύγματα στο μέλλον. Για περισσότερες ευκαιρίες, για καλύτερες δουλειές, για υψηλότερες αμοιβές, για περισσότερη ευημερία, για όλους! Σε αυτό το πλαίσιο, σημαντικός καθίσταται ο ρόλος των βιώσιμων υποδομών και των σύγχρονων μεταφορών.

Άλλωστε, τόσο στη θεωρία όσο και την πράξη, ο ρόλος των υποδομών και των μεταφορών είναι σημαντικός για τη μεγέθυνση και την βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, για την ολόπλευρη ισχύ της πατρίδας. Γι’ αυτούς τους λόγους, σχεδιάζουμε, δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών.

Υλοποιούνται άλλα 10, συνολικού ύψους 344 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου, πολλά από τα οποία χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους…

Ενεργούμε στην κατεύθυνση συμμετοχής της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, καταθέτοντας την προηγούμενη εβδομάδα πρόταση στο Connecting Europe Facility (CEF-II), όπως είναι αυτός που συνδέει «Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινο Πόντο-Αιγαίο Πέλαγος», προωθούμε το έργο της ανάπτυξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε», και συμμετέχουμε στις συζητήσεις για τη συμμετοχή της χώρας μας στις εναλλακτικές οδούς εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών, με διαμόρφωση λωρίδας αλληλεγγύης που θα συνδέει την Ουκρανία με τη χώρα μας μέσω Βουλγαρία και Ρουμανίας, και θα κάνει πλήρη αξιοποίηση της δυναμικής των Λιμένων της Βορείου Ελλάδας.

4η Δέσμη Πολιτικών: Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

5η Δέσμη Πολιτικών: Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων…

Τα πρώτα 250 λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν τέλος Απριλίου του 2024, εκ των οποίων τα 110 στη Θεσσαλονίκη. Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).

Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022.

Αυτές είναι κάποιες από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε, με πολύτιμη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, ανάμεσα στους οποίους και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Σε εμάς είναι ξεκάθαρο ότι για να δημιουργήσουμε πατρίδα υψηλών προσδοκιών, οφείλουμε να συγκροτήσουμε ένα πιο ποιοτικό, ένα πιο αποτελεσματικό, ένα πιο ευέλικτο, ένα πιο διαφανές, ένα πιο αποδοτικό, ένα πιο παραγωγικό κράτος.

Ένα κράτος που θα αντανακλά τα αιτήματα της σύγχρονης, ελεύθερης και ανοικτής κοινωνίας για βέλτιστο συνδυασμό οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης.

Προχωράμε, λοιπόν, με συναίσθηση της ιστορικής μας διαδρομής, ως η μεγάλη, λαϊκή κεντροδεξιά παράταξη της χώρας μας, και ευθύνη έναντι της προοπτικής της πατρίδας μας σε μία πιο ισχυρή Ευρώπη.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου