Sunday, 22 December, 2024

22 Μαρτίου η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων. 01/04 η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης παρουσίασε το σχέδιο για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, θα χρειαστεί μια μεταβατική περίοδος για να διασφαλιστεί η ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ στη συνέχεια συγκεκριμένα δρομολόγια ανά τη χώρα θα επανεκκινούν, με την αρχή να γίνεται στις 22 Μαρτίου.

Ειδικά όσον αφορά τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου, ημέρα Σάββατο, με πρωινό ζεύγος μόνο σε πρώτη φάση.

Οι ανακοινώσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη:

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Ο Γεραπετρίτης έστειλε επιστολή στους αρχηγούς των κομμάτων και τον πρόεδρο της Βουλής -Θα τους ενημερώσει για τα Τέμπη

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

  1. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

  • 22.03.2023. Επανεκκίνηση:

◦ Προαστιακός Πειραιάς-Αθήνα-Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο

◦ Προαστιακός Κάντζα-Λιόσια

◦ Προαστιακός Αθήνα-Οινόη-Χαλκίδα

◦ Θεσσαλονίκη-Φλώρινα

◦ Θεσσαλονίκη-Δράμα

◦ Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη

◦ Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

◦ Κάτω Αχαΐα-Πάτρα

◦ Πάτρα-Ρίο

◦ Διακοφτό-Καλάβρυτα

◦ Ολυμπία-Πύργος-Κατάκολο

◦ Βόλος-Μηλιές

◦ Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)

◦ Εμπορευματικά Θριάσιο-Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

  • 27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

◦ Προαστιακός Αθήνα-Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών-Κόρινθος-Κιάτο-Αίγιο

  • 01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

◦ InterCity Αθήνα-Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)

◦ Προαστιακός Θεσσαλονίκη-Λάρισα

◦ Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

◦ Λάρισα-Βόλος

◦ Λαμία-Στυλίδα… δείτε εδώ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου