Παρά τις έντονες διαφωνίες εκπροσώπων των κομμάτων της αντιπολίτευσης ως προς τις διατάξεις που αφορούν την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ των παραγωγών που συμμετέχουν σε Λαϊκές Αγορές, το νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καπνού προχωρά προς έγκριση από την ολομέλεια της Βουλής, καθώς η επεξεργασία του από την Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 21 Ιουλίου
Επίσης, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου ενώ δηλώθηκε η συναίνεση κομμάτων και φορέων σχετικών με το εμπόριο καπνικών προϊόντων για την πάταξη του λαθρεμπορίου, υπήρξαν ενστάσεις και έντονοι προβληματισμοί τους για την αποτελεσματικότητα ορισμένων διατάξεων του.
Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων υποστηρίχθηκε στην εν λόγω Επιτροπή της Βουλής από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, και όπως αναφέρθηκε περιλαμβάνει εναρμόνιση της ελληνικής με την κοινοτική νομοθεσία για την χρήση πληροφορικής και διατάξεις για την ιχνηλασιμότητα στον καπνό, αλλά και αλλαγές στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ των αγροτών.
Επίσης, με άλλες διατάξεις, διευρύνεται ο κατάλογος με τα ονόματα των οφειλετών του δημοσίου που θα δίδεται στη δημοσιότητα, καταργείται η έκπτωση του ΕΝΦΙΑ για όσους έχουν εισοδήματα από τόκους άνω των 300 ευρώ, ενώ υπάρχει και ευνοϊκή ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας μεταχειρισμένων οχημάτων που έχουν εισαχθεί από το εξωτερικό (τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης και όχι εισαγωγής στην Ελλάδα).
Η εισηγήτρια του νομοσχεδίου , εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Παπανάτσιου ανέφερε πως το λαθρεμπόριο καπνού δημιουργεί προβλήματα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, αποτιμάται, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της KPMG, στα 637 εκατομμύρια ευρώ για το 2015, και τόνισε ότι σκοπός του είναι να αλλάξει αυτή η εικόνα καθώς η Ελλάδα είναι η 4ηχώρα στο λαθρεμπόριο καπνού, μέσα στην Ευρώπη σε διαφυγόντες φόρους και κατέχει τη 2η θέση στην Ε.Ε. σε ό, τι αφορά στα τσιγάρα, που παράγονται νόμιμα αλλά διακινούνται λαθραία στις αγορές ενώ ελλοχεύουν και κίνδυνοι για τον καταναλωτή από τη χρήση λαθραίων προϊόντων, που δεν έχουν περάσει από ποιοτικούς ελέγχους.
Βουλευτές της αντιπολίτευσης αναφέρθηκαν στην ανάγκη να καταπολεμηθεί το λαθρεμπόριο καπνού και στην ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας αλλά διαφώνησαν με την αλλαγή στο ειδικό καθεστώς των αγροτών και με την κατάργηση της μείωσης του ΕΝΦΙΑ, σε ομάδες του πληθυσμού, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, εφ΄ όσον έχουν εισοδήματα από τόκους (αφορά ειδικές ομάδες του πληθυσμού, ΑΜΕΑ, πολύτεκνες οικογένειες που έχουν εισοδήματα από τόκους , που μηνιαία αγγίζουν κατά περίπτωση τα 300 ή και 600 ευρώ).
Τη διαφωνία του με το άρθρο 47, για τη συνολική αναμόρφωση του ειδικού καθεστώτος των αγροτών, εξέφρασε ο Σάββας Αναστασιάδης, ειδικός αγορητής της ΝΔ, για τον προσδιορισμό των παραδόσεων, όχι μόνο για χοντρική αλλά και για λιανική. Υποστήριξε ότι ανοίγει παράθυρο, για να αλλάξει η κατάσταση και στα άλλα ειδικά καθεστώτα των αγροτών.
«Ένα πράγμα είχε μείνει στους αγρότες, το καταργείτε κι αυτό, αφού βγάζετε τους παραγωγούς των λαϊκών αγορών, από το ειδικό καθεστώς », ανέφερε από πλευράς της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ο Γιάννης Κουτσούκος, ο οποίος διαφώνησε με το άρθρο 47 και με τις διατάξεις για τον ΕΝΦΙΑ.
Το γεγονός ότι θίγονται οι φτωχοί αγρότες με αυτήν τη διάταξη, που αφορά στις λαϊκές αγορές, υποστήριξε και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής.
Σημειώνεται πως υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών τάχθηκαν, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ενώ ΝΔ, ΚΚΕ, Χρυσή Αυγή και Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν.
Οι απόψεις των φορέων
Οι ενστάσεις και αντιρρήσεις για ορισμένες διατάξεις του, και οι επισημάνσεις για άδικες υπερφορολογήσεις, μαζί με την γενική παραδοχή ότι το νομοσχέδιο με τροποποιήσεις του Τελωνειακού Κώδικα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων, κινείται στην σωστή κατεύθυνση, χαρακτήρισαν την συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών, της Τετάρτης 20 Ιουλίου, όπου κλήθηκαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους αρμόδιοι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς.
«Υπάρχει η πολιτική βούληση για να συγκρουστούμε. Θέλουμε να καταπολεμήσουμε το λαθρεμπόριο των «λευκών κολάρων»», τόνισε από την πλευρά του ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιαδης, απαντώντας στις αιτιάσεις τους. Παράλληλα, σημείωσε ότι κύριος στόχος του νομοσχέδιου είναι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή, και διαβεβαίωσε ότι στην πορεία θα εξεταστούν βελτιωτικές αλλαγές.
Ειδικότερα, ο Σπύρος Φλέγκας, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Καπνοβιομηχανιών, επεσήμανε ότι με αυτό το νομοσχέδιο, αναμφισβήτητα εναρμονίζεται η ελληνική με την ευρωπαϊκή νομοθεσία – σημείωσε όμως ότι οι διατύπωσή του είναι γενική. Ταυτόχρονα, εξέφρασε ενστάσεις για τη διάταξη που υποχρεώνει τις καπνοβιομηχανίες κάθε μήνα να αποστέλλουν ηλεκτρονική κατάσταση με τις συναλλαγές τους και να παρέχουν πληροφορίες για ύποπτες συναλλαγές.
«Δεν πρέπει να τρέφουμε ελπίδες για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Η συντριπτική πλειοψηφία που αγγίζει το 90% του λαθρεμπορίου καπνού, αφορά προϊόντα που δεν έχουν εισαχθεί νόμιμα στη χώρα, αλλά αυτά τα θέματα δεν τα αγγίζουμε», πρόσθεσε.
Για νομοσχέδιο που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, έκανε λόγο ο Δημήτρης Τριμπόνιας, πρόεδρος των τελωνιακών υπαλλήλων. Ωστόσο τόνισε ότι, «από μόνο του δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το οικονομικό έγκλημα, αν δεν υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση για να κατατεθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης». Ακόμα, ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών να επανεξετάσει το θέμα της υπερφορολόγησης καπνικών προϊόντων, ώστε να μπει αναλογικότερος φόρος στα τσιγάρα, λαμβάνοντας υπόψη του τις τιμές τους σε γειτονικές χώρες – ενώ έκανε λόγο για άδικο φορολογικό σύστημα προς όφελος των ακριβών τσιγάρων.
Ο κ. Τριμπόνιας έδωσε επίσης έμφαση στην υποστελέχωση των υπηρεσιών, με αποτέλεσμα, όπως είπε, να μην μπορούν να ανταποκριθούν στην καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Διεπαγγελματικής Ένωσης Ακατέργαστου Καπνού, Βασίλης Μελενεκλής , τόνισε ότι πρέπει να προφυλάξουμε τα ελληνικά καπνά που είναι σε ποιότητα τα καλύτερα στην αγορά, εκφράζοντας την αντίρρηση του «στην υπερφορολόγηση τους, που θα έχει σαν αποτέλεσμα να οδηγήσει τους 16.000 εναπομείναντες καπνοπαραγωγούς σε αδιέξοδο».
«Είμαστε από τα πρώτα προϊόντα που έχουμε συμβάλει στα μέγιστα στα έσοδα του κράτους. Πουλάμε πάντα με τιμολόγιο. Συμφωνούμε στην ανάγκη να αναπτυχθεί έλεγχος στη καλλιέργεια του προϊόντος, αλλά πρέπει να προσέξουμε και τους καπνοπαραγωγούς, να μην τους επιβαρύνουμε με οικονομικά κόστη που δεν αντέχουν», σημείωσε.
«Καταρχήν σύμφωνος με το νομοσχέδιο», δήλωσε ο Γιώργος Δούκας, πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών Καπνοπωλών και Ψιλικών Ειδών Νομού Αττικής, ωστόσο όπως είπε, δεν λύνει τα πάγια αιτήματα του κλάδου.
Ταυτόχρονα, έκανε λόγο για συμφέροντα που θέλουν να εξαφανίσουν τους περιπτεριούχους που πουλάνε καπνικά προϊόντα, αλλά και για συμφέροντα που κρύβονται πίσω από το ποιος θα αναλάβει την ιχνηλασία.
Ο Νικόλαος Σορώτος, πρόεδρος του Συνεταιρισμού Καπνοπωλών Αττικής «Δημήτηρ», δήλωσε ότι συντάσσεται πλήρως με τις προτάσεις του κ. Δούκα, προσθέτοντας ότι «είμαστε μικρές επιχειρήσεις και βιώνουμε τον απόλυτο στραγγαλισμό τόσο από την οικονομική κρίση όσο και από την υπερφορολόγηση».
Για νομοσχέδιο που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση μίλησε ο Μανώλης Νικητάκης, πρόεδρος της Ένωσης Περιπτερούχων Πειραιώς και Περιχώρων «Η Αγία Τριάς», εκφράζοντας ταυτόχρονα τη διαφωνία του στην «υπερφορολόγηση των καπνικών προϊόντων, που είναι και η κύρια αιτία ενίσχυσης του λαθρεμπορίου».
Πρότεινε παράλληλα «να καθοριστεί ανώτατη τιμή στα τσιγάρα για να εξυγιανθεί η αγορά» και πλήρη έλεγχο των αδειοδοτήσεων καπνικών προϊόντων οι οποίες πρέπει να δίνονται από δημόσιο φορέα».
Ο Παναγιώτης Ταρεμίδης, αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανιών Μεταποίησης και Εταιριών Εμπορίας Καπνού, έκανε λόγο για νομοσχέδιο που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση σε ότι αφορά τη γραφειοκρατία, τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη να ενισχυθούν οι υπηρεσιακοί έλεγχοι με συντονισμένο τρόπο όπως είπε, ώστε να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων.
Για θετικό νομοσχέδιο μίλησε και ο Θεόδωρος Μάλλιος, πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων και Αναπηρικών Κυλικείων, ωστόσο όπως είπε, «δεν είναι αρκετό αν δεν ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμού με εκπαιδευμένο προσωπικό».
Ακόμα, σημείωσε ότι υπάρχει «γκρίζο σημείο» στο θέμα των αδειοδοτήσεων σε ότι αφορά το κλάδο του.
Την απόσυρση της διάταξης που επανακαθορίζει τις προϋποθέσεις του νόμου του 2013 για εκπτώσεις στον ΕΝΦΙΑ σε άτομα με αναπηρία, ζήτησε ο Κωνσταντίνος Γαργάλης, μέλος της Εθνικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και, ο Ευστάθιος Αδαμόπουλος, αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, τονίζοντας ότι δεν μπορεί μια οικογένεια με πολλά μέλη να χάνει την έκπτωση του ΕΝΦΙΑ γιατί από μια μικρή κατάθεση 15.000 ευρώ θα έχει τόκους 300 ευρώ.
«Είναι παράλογο να θεωρείται πλούτος τα 15.000 ευρώ που πιθανόν να είναι από το εφάπαξ. Με τέτοια μέτρα δεν ενθαρρύνεται μια οικογένεια να κάνει παιδιά», πρόσθεσε.
Η αναμόρφωση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ αγροτών
Όλοι πλέον οι αγρότες που πουλάνε τα προϊόντα τους σε λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος της EE. και ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων υπάγονται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, με όλες τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για την τήρηση βιβλίων, την έκδοση αποδείξεων και την κατάθεση περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ.
Μέχρι σήμερα η ανωτέρω κατηγορία αγροτών υπαγόταν στο ειδικό καθεστώς (ακόμα και εάν ασκούσαν και άλλη οικονομική δραστηριότητα για την οποία είχαν υποχρέωση να τηρούν βιβλία) και δικαιούνταν επιστροφή φόρου με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή 3%.
Η προαιρετική μετάταξη από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς δεν μπορεί να ανακληθεί πριν την πάροδο τριετίας αντί πενταετίας που ίσχυε
Επίσης, για παραδόσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και για παροχές αγροτικών υπηρεσιών που πραγματοποιούνται προς άλλους αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς ή προς μη υποκείμενα στο φόρο πρόσωπα εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η αξία που αναγράφεται επί του ειδικού στοιχείου λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό των ακαθάριστων εσόδων (προκειμένου να υπαχθούν ή μη στο ειδικό καθεστώς).
Αναλυτικότερα, οι εν λόγω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο άρθρο 47 του νομοσχεδίου, με το οποίο γίνεται συνολικότερη αναμόρφωση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ αγροτών η οποία σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση περιλαμβάνει τα εξής:
Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 17 αντικαθίσταται το άρθρο 41 του Κώδικα ΦΠΑ (κύρωση με τον ν. 2859/2000), με σκοπό τη βελτίωση και απλοποίηση του καθεστώτος Φ.Π.Α. αγροτών του ειδικού καθεστώτος και την πλήρη εναρμόνισή του με το κοινοτικό δίκαιο. Η ενέργεια αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς έχει ξεκινήσει διαδικασία έρευνας παράβασης σε βάρος της χώρας μας, εκ του λόγου ότι οι διατάξεις του άρθρου 41 για επιστροφή ΦΠΑ με συντελεστή 3% στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος για τις πωλήσεις αγροτικών προϊόντων ιδίας παραγωγής που πραγματοποιούν στις λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή τα εξάγουν ή τα παραδίδουν σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντίκειται στις διατάξεις της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις το εν λόγω καθεστώς καθίσταται πιο αποτελεσματικό και δίκαιο, καθώς αποκλείονται από το ειδικό καθεστώς αγρότες που από άλλη αιτία υποχρεούνται στη τήρηση βιβλίων και στοιχείων και για την οποία ήδη εντάσσονται υποχρεωτικά στο κανονικό καθεστώς. Επίσης προβλέπεται για πρώτη φορά η υποχρέωση έκδοσης ειδικού στοιχείου για πωλήσεις που πραγματοποιούν οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος και σε πρόσωπα μη υποκείμενα στο φόρο, προκειμένου η αξία των εν λόγω πωλήσεων να συμπεριλαμβάνεται στο όριο των 15.000 ευρώ που αποτελεί κριτήριο για την παραμονή στο ειδικό καθεστώς ή την υποχρεωτική ένταξη στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.
Ειδικότερα, οι σημαντικότερες τροποποιήσεις που επέρχονται με την αντικατάσταση του άρθρου 41 είναι οι ακόλουθες:
Ορίζεται ότι στο ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α. υπάγονται οι αγρότες οι οποίοι κατά την προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν πωλήσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, αξίας κατώτερης των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις κατώτερες των πέντε χιλιάδων (5.000). Στον προσδιορισμό του ύψους των παραδόσεων για την ένταξη στο ειδικό ή στο κανονικό καθεστώς θα συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο οι χονδρικές πωλήσεις, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά και οι λιανικές πωλήσεις. Η αλλαγή αυτή θα συντελέσει στην ορθή εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του ΦΠΑ, αφού για την ένταξη στο κανονικό ή το ειδικό καθεστώς θα λαμβάνεται υπόψη το σύνολο της αξίας των παραδόσεων των προϊόντων των αγροτών και των παροχών των υπηρεσιών τους, ανεξαρτήτως της ιδιότητας του αγοραστή ή του λήπτη (υποκείμενο ή μη πρόσωπο).
Προβλέπεται η έκδοση ειδικού στοιχείου για παραδόσεις αγροτικών προϊόντων ιδίας παραγωγής και για παροχές αγροτικών υπηρεσιών που πραγματοποιούν οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ προς άλλους αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ ή προς μη υποκείμενα στο φόρο πρόσωπα. Η πρόβλεψη αυτή έγινε, διότι οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος, για τις πωλήσεις που διενεργούν σε ιδιώτες καταναλωτές, δεν έχουν υποχρεώσεις τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων και εν γένει τις υποχρεώσεις που ορίζουν τα ΕΛΠ, καθώς και εξαιτίας του γεγονότος ότι για τις εν λόγω πωλήσεις οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος δεν υποχρεούνται να ενταχθούν στο κανονικό καθεστώς, σύμφωνα με τις κοινοτικές διατάξεις, βάσει των οποίων υφίσταται περιορισμός σχετικά με τον τρόπο άσκησης του δικαιώματος έκπτωσης των λιανικών πωλήσεων των αγροτών του ειδικού καθεστώτος. Με την ανωτέρω πρόβλεψη επιτυγχάνεται περαιτέρω, η παρακολούθηση του συνόλου των πωλήσεων και παροχών που πραγματοποιούν οι αγρότες σε τελικούς καταναλωτές, γεγονός που θα συμβάλλει στην ενίσχυση της διαφάνειας των συναλλαγών στον αγροτικό τομέα, αλλά και την εξυγίανση του συστήματος επιστροφής ΦΠΑ στους παραγωγούς.
Ορίζονται οι περιορισμοί υπαγωγής στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ αγροτών. Ειδικότερα, οι αγρότες, οι οποίοι μέχρι σήμερα υπάγονταν παράλληλα και στο κανονικό καθεστώς και στο ειδικό του άρθρου 41 ή δεν δικαιούνταν επιστροφής ΦΠΑ του άρθρου 41, λόγω άσκησης και άλλης δραστηριότητας του κανονικού καθεστώτος, χωρίς ωστόσο να υποχρεούνται να είναι ενταγμένοι στο κανονικό καθεστώς και για την αγροτική τους εκμετάλλευση, με τις νέες διατάξεις υπάγονται υποχρεωτικά στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους. Με την λύση αυτή επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός του συστήματος ΦΠΑ, αφού οι εν λόγω αγρότες θα αντιμετωπίζονται ομοιόμορφα για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους και θα μπορούν να ασκήσουν έκπτωση του φόρου των εισροών που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή των αγροτικών τους προϊόντων, κάτι που με βάση το υφιστάμενο καθεστώς δεν μπορούν να πράξουν.
Ορίζεται, τέλος με σαφήνεια ο χρόνος και ο τρόπος μετάταξης από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς και αντίστροφα και ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στις μετατάξεις αυτές.
Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 17 προβλέπεται έναρξη της ισχύος των προτεινόμενων διατάξεων του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ από την 1η Ιανουαρίου 2017, αφενός για να δοθεί εύλογος χρόνος για την προσαρμογή στις νέες τους υποχρεώσεις των προτεινόμενων διατάξεων του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ από την 1η Ιανουαρίου 2017, αφενός για να δοθεί εύλογος χρόνος για την προσαρμογή στις νέες τους υποχρεώσεις των αγροτών που με τις προτεινόμενες διατάξεις δεν δικαιούνται να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς, αφετέρου για λόγους μη διατάραξης της εύρυθμης εφαρμογής του ισχύοντος ειδικού καθεστώτος αγροτών έως το τέλος του φορολογικού έτους.
paseges.gr
Ολοταχώς για την ολομέλεια της Βουλής η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ των αγροτών