Η δήμαρχος Σκύδρας Κατερίνα Ιγνατιάδου συμμετείχε με αιρετούς συνεργάτες της και στελέχη του Δήμου στις εργασίες του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου
για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση με τίτλο «Κεντρική Μακεδονία: Πόλος Ανάπτυξης – Πύλη Συνεργασίας». Η δήμαρχος Σκύδρας κατά την ομιλία της, τόνισε: Στο πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιείται ένας αποκεντρωμένος διάλογος που δίνει βήμα και λόγο στις Περιφέρειες, αναδεικνύει τα προβλήματα των Περιφερειών που αναζητούν λύση. Επειδή πιστεύουμε ότι παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, χωρίς ανασυγκρότηση της περιφέρειας δε γίνεται, ο Δήμος Σκύδρας συμμετέχει στο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη. Παρακολουθήσαμε τη συνεδρία με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Σκουρλέτη και πραγματοποιήσαμε επαφές. Επιπλέον, στα πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της 27/3/2018 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας εκδήλωση με θέμα τον προαστιακό σιδηρόδρομο, τη σύνδεση Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών- Σκύδρας-Έδεσσας και διακλάδωση Σκύδρας – Αριδαίας με τη δημιουργία καινούργιας σιδηροδρομικής γραμμής με την παρουσία στην εκδήλωση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, της νέας διοίκησης του ΟΣΕ, Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου, καθώς και του κ. Γρηγορίου Σαμπατακάκη ο οποίος και παρουσίασε τη μελέτη σκοπιμότητας, βιωσιμότητας της συγκεκριμένης προαστιακής σύνδεσης. Η ανωτέρω σύνδεση έχει αμέτρητα οφέλη και πολλά θετικά για την έξοδο της Πέλλας από τη συγκοινωνιακή απομόνωση της: χωρίς σύνδεση με την Εγνατία (μοναδικός νομός στην Κεντρική Μακεδονίας), χωρίς έξοδο στο Βορρά, με άθλιο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο στο οποίο πολλοί συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους.
Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση θα επιτρέψει την ασφαλή και γρηγορότερη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, ειδικά των αγροτικών προϊόντων μας, θα μειώσει το κόστος τους, θα αναδείξει τουριστικά το Νομό μας θα αυξήσει την επισκεψιμότητα.
Επιπλέον, τονίστηκε ότι η υπάρχουσα σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Πλατύ – ‘Εδεσσα, θα συντηρηθεί και θα βελτιωθεί , όπως επιβάλλεται να γίνει. Κατά την τοποθέτησή μου ανέφερα όλα τα παραπάνω, στάθηκα ιδιαίτερα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σκύδρας, τύπου Ντεκοβίλ, ο μοναδικός που λειτουργεί στην Ελλάδα, με έτος κατασκευής το 1917, τύπου Ντεκοβίλ, μοναδικής αρχιτεκτονικής που κατασκευάστηκε από το Γάλλο μηχανικό Ντεκοβίλ από όπου πήρε το όνομά του. Μοναδικής ιστορικής αξίας, λόγων του ρόλου που διαδραμάτισε στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς από το σταθμό Ντεκοβίλ της Σκύδρας, ξεκινούσε το τρένο της Καρατζόβας για τον πολεμικό ανεφοδιασμό.
Επιπλέον, τη δεκαετία του 1960 ξεκινούσαν από το Σταθμό της Σκύδρας εμπορικές αμαξοστοιχίες μεταφέροντας το πεντανόστιμο ροδάκινο Σκύδρας στο Μόναχο.
Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας, με παρεμβάσεις μας στον ΟΣΕ ζητήσαμε τη συντήρηση και ανάδειξη των κτιρίων του ΟΣΕ στην πόλη μας, τα οποία σημειωτέον βρίσκονται εντός του αστικού ιστού της Σκύδρας, με σκοπό την ποικιλόμορφη αξιοποίησή τους. Μάλιστα, πριν δυο χρόνια περίπου, είχε έρθει στη Σκύδρα κλιμάκιο της διοίκησης του ΟΣΕ, είδε τα κτίρια και άκουσε τα αιτήματά μας. Βέβαια μέχρι σήμερα δεν έκανε κάτι, μέχρι και τη βαφή του κτιρίου την κάναμε εμείς. Το θετικό όμως είναι ότι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και η καινούργια διοίκηση του ΟΣΕ άκουσε τα αιτήματά μας και υποσχέθηκε ότι θα επιληφθεί του θέματος, όπως ανέφερε ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών “Σκύδρα η πόλη των τρένων”!
Διεκδικούμε για τον τόπο μας ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!
Την τελευταία ημέρα του συνεδρίου της Κεντρικής Μακεδονίας (28-3-2018) πραγματοποιήθηκε η 1η Παράλληλη απογευματινή Συνεδρία με θέμα «Αγροτική Ανάπτυξη και Παραγωγική Ανασυγκρότηση». Ο Δήμος Σκύδρας ένας αγροτικός Δήμος, με πολλά προβλήματα στον τομέα αυτό, φυσικά δεν μπορούσε να λείψει από τη θεματική αυτή συνεδρία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, παρουσία του Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου του Αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Τσιρώνη και του Υφυπουργού Βασίλη Κόκκαλη.
Έλαβα τον λόγο για να θέσω τα πολλά προβλήματα των ροδακινοπαραγωγών του τόπου μας και να πάρω απαντήσεις. Θέματα όπως η πώληση των ροδάκινων το καλοκαίρι χωρίς τιμή, η απόρριψη από την Ε.Ε. του φακέλου του Υπουργείου για την εισοδηματική ενίσχυση των αγροτών λόγω των πολύ χαμηλών τιμών πώλησης του ροδάκινου, η μη ολοκλήρωση ακόμη της διαδικασίας και η μη πληρωμή των ροδακινοπαραγωγών, που τον Ιούλιο του 2017 είδαν την παραγωγή τους να καταστρέφεται από τις βροχοπτώσεις, ο Γολγοθάς που ακολούθησε για το αν αποτελεί άμεση ή έμμεση ζημιά, καλυπτόμενη από τον ΕΛΓΑ, ο κανονισμός του ΕΛΓΑ που μόνο τους αγρότες δεν βοηθά, το πρόβλημα με τα αδέσποτα, των οποίων η ευθύνη και η αρμοδιότητα μεταφέρθηκε με τον Ν.3852/2010 από τις Περιφερειακές Ενότητες Ο.Τ.Α. β΄βαθμού) που διαθέτουν κτηνιατρική υπηρεσία στους Δήμους (Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού) που δεν διαθέτουν ούτε έναν κτηνίατρο, ούτε έναν αρμόδιο υπάλληλο, που τους μεταφέρθηκε μόνο η ευθύνη και η αρμοδιότητα χωρίς τη μεταφορά αντίστοιχων πόρων για τη δημιουργία καταφυγίων, για τα έξοδα σίτισης, στείρωσης κ.α. που ναι μεν έχουμε μια καλή συνεργασία με τα φιλοζωικά σωματεία, δεν αρκεί όμως για την πλήρη και ουσιαστική αντιμετώπιση του θέματος. Για την έλλειψη πόρων για την κατασκευή αρδευτικών δικτύων, για την αδυναμία πληρωμής των αγροτών των αρδευτικών εισφορών, για την ανάγκη κατασκευής αρδευτικών έργων, μικρών και μεγάλων, για την κατασκευή και διαμόρφωση αγροτικών δρόμων, αν πράγματι επιδιώκουμε την ανάπτυξη του τόπου μας και την αγροτική ανάπτυξη, ως πυλώνα στήριξης της εθνικής οικονομίας. Τι γίνεται, λοιπόν, με τη Σκύδρα που παράγει τις μεγαλύτερες ποσότητες ροδάκινου, που στηρίζει την τοπική και εθνική οικονομία; Ζήτησα να ακούσω συγκεκριμένα πράγματα από το στόμα του κ. Υπουργού και ένα χρονοδιάγραμμα για την πληρωμή και αποζημίωση των ροδακινοπαραγωγών μας που μπαίνουν στην καινούργια παραγωγή, που έχουν έξοδα μπροστά τους. ΟΣΔΕ, εισφορές κλπ αλλά δεν έχουν αποζημιωθεί ακόμη. Ο κ. Υπουργός στο παρελθόν δεσμεύτηκε για την αποζημίωση των αγροτών μας. Η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι θα αποζημιωθούν οι αγρότες, αλλά δεν λάβαμε απάντηση για το πότε. Ακολούθησε συζήτηση με τον κ. Τσιρώνη για το νομοσχέδιο που αποσύρθηκε για τα αδέσποτα και για την ανακύκλωση των αγροτικών συσκευασιών στο Δήμο μας, που βεβαίως απαιτεί συνεργασία πολλών φορέων και των αγροτών.
Ξεκαθαρίσαμε από την πλευρά μας πως παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, χωρίς τη στήριξη των ροδακινοπαραγωγών της Πέλλας, χωρίς του αγροτικού τομέα δε γίνεται!!!
Δίνουμε με θάρρος και τόλμη τη μάχη μας σε όλους τους τομείς, σε όλα τα επίπεδα και συνεχίζουμε.