Η υπουργός Παιδείας μιλάει αποκλειστικά για το τέλος μιας «πρωτόγνωρης» όπως την χαρακτηρίζει σχολικής χρονιάς
για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών της χώρας που δημιουργήθηκε εντός των συνθηκών της πανδημίας, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στις δηλώσεις που έκαναν οι επικεφαλής Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης μέσα από την «ΜτΚ». Η κ. Κεραμέως αναφέρεται στην υλοποίηση του νέου σχεδίου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου, αλλά και την αυτονομία των ΑΕΙ μέσα από την ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων.
Κυρία Κεραμέως, τι τίτλο θα βάζατε στην εκπαιδευτική χρονιά που αφήνουμε πίσω μας; Θα ήθελα να κάνετε τον δικό σας απολογισμό. Παράλληλα, πώς θα σχολιάζατε τις δηλώσεις των επικεφαλής Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης, οι οποίοι μέσα από την «ΜτΚ» αξιολόγησαν το υπουργείο Παιδείας ως «απροετοίμαστο», με «ψευδή επικοινωνιακή εικόνα» που «δεν τα πήγε καλά» στις έκτακτες συνθήκες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει.
Η λέξη που κατά τη γνώμη μου χαρακτηρίζει τη σχολική χρονιά που πέρασε είναι «πρωτόγνωρη». Δημιουργήθηκε ένα πρωτοφανές πλαίσιο λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, εντός συνθηκών πανδημίας, στις οποίες κληθήκαμε να ανταποκριθούμε τάχιστα, και- αντίθετα με τους συναδέλφους μου, των οποίων η άποψη είναι καθ’ όλα σεβαστή- η εκπαιδευτική κοινότητα έδειξε αμέριστη στήριξη στο εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το οποίο και αγκάλιασε με θέρμη. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: συνολικά πάνω από 765.000 ήταν οι καθημερινές συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις, περισσότεροι από 1.100.000 μαθητές και 193.000 εκπαιδευτικοί ενεγράφησαν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, πάνω από 145.000 παιδιά ηλικίας 4-14 ετών παρακολούθησαν καθημερινά το πρόγραμμα εκπαιδευτικής τηλεόρασης, πάνω από 96% των μαθημάτων ΙΕΚ και προπτυχιακών μαθημάτων ΑΕΙ παραδίδονταν μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρά τις απροσδόκητες προκλήσεις, λάβαμε δύσκολες αποφάσεις, όμως με τη συνδρομή σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου, ανταπεξήλθαμε και καταφέραμε να κρατήσουμε στενή την επαφή των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας με την εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ και δωρεών ιδιωτών, εξασφαλίζουμε τεχνολογικό εξοπλισμό για τις σχολικές δομές, ενώ επενδύουμε στις ψηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων. Παράλληλα, φροντίσαμε να ενισχύσουμε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, επεκτείνοντάς το, με σημαντικά αποτελέσματα στη λειτουργικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτή είναι η παρακαταθήκη στην Παιδεία μας από την εμπειρία του κορονοϊού.
Τι είπε για το Σχέδιο αναβάθμισης του σχολείου, διαβάστε τη συνέχεια στο makthes.gr