Friday, 26 April, 2024

Οριστικά στη γερμανική Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Οι όροι του deal

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας που περνούν στην κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd με απόφαση που υπογράφεται από την κυβέρνηση και κοινοποιείται σε ΦΕΚ

Η πρώτη αποκρατικοποίηση επί ΣΥΡΙΖΑ, είναι γεγονός. Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε η απόφαση με την οποία εγκρίνεται από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στην κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το καταβαλλόμενο τίμημα από πλευράς Fraport, ανέρχεται στα 1,23 δισ. ευρώ.

Η απόφαση υπογράφεται από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη και τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, Οικονομίας Γ. Σταθάκη και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτη, προχωρώντας στην υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού με τον οποίο προτιμητέος επενδυτής είχε ανακηρυχθεί η κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd.

Η ΕΡΤ Χανίων αναφέρει άλλωστε πως, όπως προκύπτει από το ΦΕΚ και παρά τη φημολογία για ενδεχόμενη εξαίρεση του Αεροδρομίου Χανίων, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάσει των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία.

Η λίστα και οι όροι της συμφωνίας:
Αναλυτικά, το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ και αφορά παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου) για 40 + 10 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.

Παράλληλα η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited.

Στις ΗΠΑ, όπου τα αεροδρόμια παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, η Fraport έχει ήδη εξαγοράσει τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης σε 4 αεροδρόμια των ΗΠΑ, στη Βαλτιμόρη, στο Πίτσμπουργκ, στη Βοστόνη και στο Κλίβελαντ.

Το ΦΕΚ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, εδώ

Το προφίλ και οι αντιδράσεις
Η Fraport διαχειρίζεται τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Μπουργκάς, της Αττάλειας, το “Ίντιρα Γκάντι” στο Νέου Δελχί, το αεροδρομίου στο Σιαν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το “Χόρχε Τσάβες” στη πρωτεύουσα Λίμα του Περού.

Τι είχε πει πρόσφατα σχετικά με τη συμφωνία ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, D. O’Brien; “Περισσότερο επικίνδυνο από ένα κρατικό μονοπώλιο είναι ένα ιδιωτικό μονοπώλιο.

Η γερμανική Fraport θα πάρει τα αεροδρόμια δίνοντας πολύ λιγότερα χρήματα από την πραγματική τους άξια, και ως μονοπώλιο δεν θα κάνει τίποτε για να φέρει επιβάτες αλλά θα βγάζει κέρδη από τα ακριβά τέλη. Αυτό είναι λάθος, θα κερδίσουν περισσότερα χρήματα, “αιχμαλωτίζοντας” τα ελληνικά νησιά”.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει πάντως το 1,23 δισ. ευρώ που πρόσφερε η Fraport ως “δίκαια” τιμή.

news247.gr

Οριστικά στη γερμανική Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Οι όροι του deal

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου